... институции и А1

  • 1 014
  • 33
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 69 051
Май те боли за друго, че ти секват изгодният план. Мда. И мен ме заболя когато ме уведомиха , но не прекратих без неустойка, защото условията ме устройват на фона на всичко предлагащо се.
Та не ми отговори на въпроса - ок, не си прочел тогава, ако беше прочел, и сега си известен вече - какво правиш ти, оттук насетне, с плана и ситуацията. Прекратяваш, или оставаш. Щото то трети вариант няма......

# 16
  • Мнения: 22
"Май те боли за друго, че ти секват изгодният план." - обясних, плащам година и половина за нещо от което не съм възможноста да се откажа, натрупаната сума е около 200 лв до момента, т.е. правата ми в догоговора с оператора са нарушени - не съм имал възможноста да се откажа в този 30 дневен срок който е по закон.
"Та не ми отговори на въпроса - ок, не си прочел тогава, ако беше прочел, и сега си известен вече - какво правиш ти, оттук насетне, с плана и ситуацията. " мисля че отговорих вече :
"мога да искам от А1 да ми дадат 1 месечен срок за прекратяване на договора без предизвестие / както е уведомлението с СМС /, с възстановяване на сумите по такси и използваните услуги надвзети / между тарифният план на БОБ и настоящият / до този 1 месечен срок за прекратяване на договор. Всичко, така както е по ЗЕС, но ако тръгнем към съд нещата мисля, че няма да са такива ... Simple Smile"

т.е. от А1 казват от 1 до 31 септември имаш възможноста без предизвестие да прекратиш договора по номер ... като ти възстановяваме сумата от ....лв от момента на смяна на тарифният план от БОБ на "каквото е там", в която сума са включени всички абонаментни такси и разликата от сумите по услугите м/у БОБ на "каквото е там" за периода от смяна от тарифен план БОБ към настоящият, т.е. по този начин аз ще имам възможноста да се откажа от "натресеният" ми тарифен план както е описано в ЗЕС, а надвзетата сума за периода ще ми бъде възстановена.

С радост ще заменя този тарифен план с нещо по различно и примерно с интернет към тарифният план / не ми пречи да си напиша приложение с push notification, използвайки интернет /, тъй като и покритието на А1 в района е калпаво а СМС-ите се разменяха понякога и след часове / имам и оплаквания към А1 по случая с проверки и "... еми това е " след примерно 2 или 3 години безпроблемна работа на аларменото у-во - губи се обхват на мобилната мрежа /.

.... т.е. няма друго какво да ме задържи да използвам този тарифен план, искам си парите, за периода който не съм бил уведомен за промените... друго не ме задържа да използвам този MSISDN

Последна редакция: пн, 07 авг 2023, 16:36 от ддд...

# 17
  • Мнения: 1 465
Излишна загуба на време и нерви. Пари от А1 няма да върнат - изпратили са съобщение и са си изпълнили задължението. Съдът едва ли ще реши нещо друго..
Тези съобщения са ги пратили автоматично на хиляди боб абонати, няма кой да тръгне да проверява дали всеки един човек си е получил и прочел смс-а. А и от години има статии и теми в специализирани форуми, че БОБ прекратява дейност и абонатите ще бъдат прехвърлени към план на А1 - ако аз бях на такъв план, още при първата фактура с по-висока ст-ст щях да погледна за какво става въпрос и да прекратя договора ако не ме устройва..

# 18
  • Мнения: 22
Излишна загуба на време и нерви. Пари от А1 няма да върнат - изпратили са съобщение и са си изпълнили задължението. Съдът едва ли ще реши нещо друго..
Тези съобщения са ги пратили автоматично на хиляди боб абонати, няма кой да тръгне да проверява дали всеки един човек си е получил и прочел смс-а. А и от години има статии и теми в специализирани форуми, че БОБ прекратява дейност и абонатите ще бъдат прехвърлени към план на А1 - ако аз бях на такъв план, още при първата фактура с по-висока ст-ст щях да погледна за какво става въпрос и да прекратя договора ако не ме устройва..

хмм... добре, ама това което чета май е друго :

"Чл. 15. (1) В случаите по чл. 230, ал. 2 от ЗЕС предприятията уведомяват крайния ползвател чрез:"

"предприятията уведомяват крайния ползвател" ,  а не "предприятията изпращат СМС на крайния ползвател"  ...

... това какви статии има, как Тодор Живков е ходил до луната, не са ми интересни Wink

"ако аз бях на такъв план, още при първата фактура с по-висока ст-ст щях да погледна за какво става въпрос и да прекратя договора ако не ме устройва.." , както споменах по рано имах оплакване от А1 за закъснели СМС-и, и тъй като родителите ми се занимават с този имот и те изпращат СМС-ите, не знам колко точно и кога са изпратили / а те си се жалваха и на мен и продължаваха да изпращат , даже баща ми купи и усилвател за GSM сигнал, уж нещо да се подобри, но ... Sad / , аз само плащам сметките... установи се че тарифният план е сменен след като реших да проверя в офис на А1 а те ме насочиха към техните customer service / така че и тук нямаше добра обратна връзка за повишените сметки / ...

... както и да е, явно  ще трябва да се консултирам с ... примерно адвокат или медии / на който му е по интересно да се занимава със случая /   Simple Smile


"Тези съобщения са ги пратили автоматично на хиляди боб абонати, няма кой да тръгне да проверява дали всеки един човек си е получил и прочел смс-а." - описал съм го в предишните ми post-ове по случая как става, и за IMEI в HRL-ите на оператора и за deliver status в SMPP за SMSC-то ... може да се използват и двата варианта за по голяма сигурност, че абоната е уведомен:
1.  Проверка за IMEI, и ако се окаже че е телефон т.2 , ако не е  телефон се търси друг канал за комуникация
2. Проверка за статус на изпратеното СМС съобщение  ( https://www.smssolutions.net/tutorials/smpp/smppdeliveryreports/ ) и въз основа на него се търси вариант, как да се продължи, дали да се изчака, колко време да се изчака или абоната го е получил. Ако имаш краен срок от днес за вчера, няма, нещата ще изглеждат както тези за които говорим в момента ... Simple Smile

... ако не ти пука какво и как ще получи клиента пиши си скрипта и изпращай СМС-си, става бързо ... за мен парите на клиента винаги са били чувствителна тема, така че съм се старал да се отзова по подходящият начин

Последна редакция: пн, 07 авг 2023, 17:44 от ддд...

# 19
  • Мнения: 69 051
Това е бот...няма начин да е нормален човек Joy

Седи си на новия план, устройва го. Ама реве...

# 20
  • Мнения: 22
Това е бот...няма начин да е нормален човек Joy

Седи си на новия план, устройва го. Ама реве...

...имаш лично съобщение от бот-а Simple Smile
... а и честно казано ми писна да ти повтарям едно и също, обясних ти защо съм все още на този план и не съм закрил номера , прочети си съобщението ми след предишният си post ... говоря с факти, на който не са му интересни да не пише ...
А и защо трябва да ти обяснявам защо  не съм се отказал, това с какво ще помогне по случая? Защо трябва "да се търси под вола теле", говорим за нарушени права на потребителите, а защо все още траем това е друга тема, сама се замисли на отговора в каква посока тласкаш темата ...

Описал съм проблем, който може да засегне всеки потребител, за който институциите казват - "... ами то оплаквания други няма" Simple Smile  , за това и темата е такава - "... институции и А1"

Последна редакция: вт, 08 авг 2023, 12:48 от ддд...

# 21
  • Мнения: 5 281
... а и честно казано ми писна да повтарям едно и също
Значи остава да решиш този проблем в съда. Не забравяй да ни държиш в течение.

# 22
  • Мнения: 22
... а и честно казано ми писна да повтарям едно и също
Значи остава да решиш този проблем в съда. Не забравяй да ни държиш в течение.
...дали ще го реша в съда, това на институциите ще им е най добре, да спра да им казвам че законите им са ок, но не се прилагат.
Много интересен казус, с интересна развръзка - операторите казват КРС така ни казаха, КРС казват операторите са прави и защитават операторите, като четат второто изречение от алинея, но не и първото защото влизат в противоречие на това което казват / не им излизат сметките, ако цитират първото изречение, второто е безмисленно, а алинеята е съставена от 2 изречения Simple Smile, питам защо четете само второто, отговора - така го тълкуват юристите Grinning, все едно да си купиш кола с половин двигател..., но щом юриста е преценил че колата може да върви с половин двигател Simple Smile  / , мъчат се да сведат проблема в мобилното устройство, което е българско производство и БДС сертифицирано / казват ако е телефон ще получите СМС /, но никъде в ЗЕС не става дума за телефон а за мобилно устройство, т.е. и тук удрят на камък... така че най лесно е да не отговарят и те Simple Smile .... омбудсмана казва, че договора е закон за двете страни / когато го попитах дали новият е договор е легитимен, след като не съм уведомен за него /, но защо се нарушава от оператора не иска да обясни и ме изпраща  да се оплача на КЗП, а КЗП изпраща казуса на КРС Simple Smile ... всеки сам може да прецени за каква колективна без/отговорност Simple Smile става дума и защо всички нормални хора гледат към Терминал 2 ...

... та Вие 3-те бота на институциите, какво питахте ? ... казвам Ви трите бота, защото никой няма толкова подробности / косвено представени / по случая, освен вътрешен човек, и никой няма да се опита да измести точката на разговора в друга посока /по скоро би попитал или споделил сроден или друг случай/ ...

Споделям с неудоволствие в каква държава живе(я/ем), в която има закони съобразени с EU изискванията / за да сме "хубави" пред Европа / , но договорите и институциите от най високо ниво ги погазват, т.е. работят срещу народа си ( държа да отбележа, че това е лично мое мнение от срещата си с институциите по споделеният казус и не искам да го натрапвам на никой, но пък ще съм щастлив ако някой сподели казус с телеком, в който институциите са му помогнали Grinning ) ...
Та кой говореше за съкращаване на бюрокрацията в България... , чудя се защо ги храним тия / защото заплатите им идват от такива като мен и Вас /, и на кого с какво са помогнали ...


Не забравяй да ни държиш в течение.
Да, държа Ви в течение, надявам се да Ви е приятно ... Simple Smile

Последна редакция: чт, 17 авг 2023, 19:42 от ддд...

# 23
  • Мнения: 22
... а и честно казано ми писна да повтарям едно и също
Значи остава да решиш този проблем в съда. Не забравяй да ни държиш в течение.
...дали ще го реша в съда, това на институциите ще им е най добре, да спра да им казвам че законите им са ок, но не се прилагат.
Много интересен казус, с интересна развръзка - операторите казват КРС така ни казаха, КРС казват операторите са прави и защитават операторите, като четат второто изречение от алинея, но не и първото защото влизат в противоречие на това което казват / не им излизат сметките, ако цитират първото изречение, второто е безмисленно, а алинеята е съставена от 2 изречения Simple Smile, питам защо четете само второто, отговора - така го тълкуват юристите Grinning, все едно да си купиш кола с половин двигател..., но щом юриста е преценил че колата може да върви с половин двигател Simple Smile  / , мъчат се да сведат проблема в мобилното устройство, което е българско производство и БДС сертифицирано / казват ако е телефон ще получите СМС /, но никъде в ЗЕС не става дума за телефон а за мобилно устройство, т.е. и тук удрят на камък... така че най лесно е да не отговарят и те Simple Smile .... омбудсмана казва, че договора е закон за двете страни / когато го попитах дали новият е договор е легитимен, след като не съм уведомен за него /, но защо се нарушава от оператора не иска да обясни и ме изпраща  да се оплача на КЗП, а КЗП изпраща казуса на КРС Simple Smile ... всеки сам може да прецени за каква колективна без/отговорност Simple Smile става дума и защо всички нормални хора гледат към Терминал 2 ...

... та Вие 3-те бота на институциите, какво питахте ? ... казвам Ви трите бота, защото никой няма толкова подробности / косвено представени / по случая, освен вътрешен човек, и никой няма да се опита да измести точката на разговора в друга посока /по скоро би попитал или споделил сроден или друг случай/ ...

Споделям с неудоволствие в каква държава живе(я/ем), в която има закони съобразени с EU изискванията / за да сме "хубави" пред Европа / , но договорите и институциите от най високо ниво ги погазват, т.е. работят срещу народа си ( държа да отбележа, че това е лично мое мнение от срещата си с институциите по споделеният казус и не искам да го натрапвам на никой, но пък ще съм щастлив ако някой сподели казус с телеком, в който институциите са му помогнали Grinning ) ...
Та кой говореше за съкращаване на бюрокрацията в България... , чудя се защо ги храним тия / защото заплатите им идват от такива като мен и Вас /, и на кого с какво са помогнали ...


Не забравяй да ни държиш в течение.
Да, държа Ви в течение, надявам се да Ви е приятно ... Simple Smile

... мнението на А1 от жалбата ми



... както описах информация за IMEI има в HLR-ите на оператора / локално може да се погледне на телефона след премахване на батерията, обикновенно има лепенка на която е написан IMEI или *#06# от телефона на потребителя /, както е описано на https://en.wikipedia.org/wiki/International_Mobile_Equipment_Identity
База с IMEI за проверка на устройството : https://www.imei.info/
 
Цитираната точка 4.6 от Приложението можете да прочетете по долу, както начина на промяна на условията по договора сключен между мен и оператора т.3.3 / от 10.2.2015 /



... мнение на КРС / от 31.07.2023 /



... мнение на Омбудсмана на РБ / от 12.06.2023 /



... договор с Mtel(А1) / от 10.2.2015 /



... а това, че договора има сила на закон явно не важи за А1 и защо оператора променя договора без знанието на клиента или както е описано в него нека, който знае каже защо и колко е законно / съотнесено към мнението на институциите, но пък както се вижда, за тях всичко е наред  Simple Smile, само да добавя, че копия от материалите са предоставени от КЗП на КРС на 24 януари 2023 /...

Последна редакция: пт, 01 сеп 2023, 14:56 от ддд...

# 24
  • Мнения: 5 281
Ако всички ти казват, че не си прав, логично е да се замислиш, че може би наистина е така?! Thinking

# 25
  • Мнения: 22
Ако всички ти казват, че не си прав, логично е да се замислиш, че може би наистина е така?! Thinking

... те и за договора всички казват че е закон, според теб дали промяната му важи само за мен или се касае за нарушени права на потребител ?

Не се отказвам лесно, а те разчитат на това - хората да си мълчат и при първата лъжа да им вярват ..

Ето още едно становище / интересно как юрист познава повече материята в телекомуникации от магистър с 10г. стаж точно в тази област /. Интересно колко човека в тези институции са присъствали не искам  да питам колко от тях са пуснали поне една мобилна услуга в телекомуникационен оператор, че ми задаваш този въпрос Simple Smile



Според мен Омбудсмана е подведен от КРС / които може би не са прочели материалите по случая / или А1, но добре е написал, че не разполага с пряка законодателна инициатива.. Публикуваното становище на КРС по рано, че всичко е в договора е след това на Омбудсмана( т.е.  след като им обясних как могат да си проверят устройствата по IMEI ), в което акцентират че  никъде в комуникацията не е споменато, че няма техническа възможност да се узнае в какво устройство е поставена картата,  опитват се да потушават /пожара/лъжата, която не минава ...

Сега явно никой не иска да се хване за "горещият картоф" - клаузите в договора, това което е в тяхната област Simple Smile ...
Вероятно са очаквали, че не съм запазил договора ..

Последна редакция: пт, 01 сеп 2023, 17:19 от ддд...

# 26
  • Мнения: 5 281
Сега явно никой не иска да се хване за "горещият картоф" - клаузите в договора, това което е в тяхната област Simple Smile ...
Вероятно са очаквали, че не съм запазил договора ..
Има съд. Друго не ти остава.

# 27
  • Мнения: 22
... ето как институциите се подиграват с потребителите :



когато според тях потребителя не е прав, казват - няма административно нарушение, а когато оператора не е прав, тогава повтарят това което оператора е казал  / не че същият е прав Simple Smile /  .... каквито са ни институциите, такава ни е и държавата ...

Може би трябва да спомена че споменатото устройство е стандартизирано по БДС като мобилно устройство, но в случая явно това не значи нищо не означава.

Не знам как четат през изречение господата и дамите от КРС , но в цитираният ЗЕС  чл.15 ал2  не виждат изречението в зелено което е препратка към чл.15 ал.3  и което гласи че СМС-а трябва да може да бъде съхранен локално на устройството , но виждат изречението след него  / изречението в оранжево / Simple Smile ..



Това в което ме обвиняват, че съм нарушил договора - т.е.  използвал съм СМС към стандартизирано мобилно устройство, както е описано в договора, към който има и цена за услугата СМС  Grinning ...
искам да попитам КРС, ЗЕС който е обнародван в Държавен Вестник "брой: 108, от дата 17.12.2021 г.   Официален раздел / МИНИСТЕРСТВА И ДРУГИ ВЕДОМСТВА" https://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp;jsessionid=E9E … 3100?idMat=166529 , преди или след подписването на договора между мен и А1 от 10.2.2015 е, и като институция КРС имала ли е възможност да провери какви устройства има на пазара, за да съобрази законите спрямо устройствата, а не телефоните.
Какво е правило КРС като комисия минимум 6 години и защо потребителите трябва да плащат за тези техни неуредици, защо това трябва да се търпи ...
 
... ето как институциите се подиграват с потребителите, тези които им дават заплатите, тук мога да се запитам, дали наистина по голямата част от доходите им не идва от другаде, мисля че няма смисъл да конретизирам от къде ...

Последна редакция: пн, 11 сеп 2023, 18:48 от ддд...

# 28
  • Мнения: 5 281
Може би трябва да спомена че споменатото устройство е стандартизирано по БДС като мобилно устройство, но в случая явно това не значи нищо не означава.

Не знам как четат през изречение господата и дамите от КРС , но в цитираният ЗЕС  чл.15 ал2  не виждат изречението в зелено което е препратка към чл.15 ал.3  и което гласи че СМС-а трябва да може да бъде съхранен локално на устройството , но виждат изречението след него  / изречението в оранжево / Simple Smile ..

Скрит текст:

Това в което ме обвиняват, че съм нарушил договора - т.е.  използвал съм СМС към стандартизирано мобилно устройство, както е описано в договора, към който има и цена за услугата СМС  Grinning ...
Забавно е как се оплиташ. Хем казваш, че е "аларма", а сега "мобилно устройство". Изречението подчертано в зелено не ти помага. Ти сам каза, че е мобилно устройство и всяко има функция да получава и съхранява SMS-и, какъв е проблемът?
Трябва да знаеш, че Законите са НАД договорите. Правилно са ти обяснили, че може да го няма в договора, но го има в закона и той се спазва.

# 29
  • Мнения: 22
Изобщо не се оплитам в нищо - в определението мобилно устройство ( както е дефинирано в ЗЕС ) би трябвало да влизат - телефон, модем и всякакви други мобилни устройства сертифицирани като такива / сам виждаш че не е така / и от тук започва дискриминацията - защо ползваш такова а не онакова устройство, ами примерно защото имам малко повече интереси от вас, или всички трябва да са под строй като преди 40-50 години и да сме на телефон със шайба за да ви по е удобно...  

Според тяхната специфика отново казвам, че те може да се използват в алармени инсталации, асансьори, IoT устройства, рутери със споделен интернет от мобилен оператор ( примерно -
 https://www.senetic.bg/mikrotik/lte_products/?gclid=EAIaIQobChMI … AYASAAEgLtIvD_BwE )
След като толкова много разбираш, може ли да обясниш как уведомителен СМС изпратен до рутер с LTE или СИМ карта поставена в асансьор ( както знаеш всички асансьори в БГ са задължени да имат аварийна връзка и използват мобилно устройство, което е част от продуктите на компанията от която е закупена моята алармена  система ) ще бъде съхранен локано на устройството и в последствие прочетен за промяна на тарифен план от оператора / с цел клиента да бъде уведомен за промяната му /?

Обясни ми моля те как това е регламентирано в закон, договор анекс, приложение или каквото там намериш .. или ще се осланяме на това, че оператора не знае какво е устройството и защитен от "чантаджиите"  ще прави каквото си иска и ще нарушава договрите си безнаказано...

... ситуацията е същата някой да кара кола, да убие някой на улицата и да каже ами аз тия знаци не ги чета, въпреки че те са там и се виждат, да се оплачиш на институциите и те да кажат - ами той не трябва да ги чете / убитят убит, платилият по договора платил и ще плаща / .. смешно е, и е трагично / за потребителите / на черното да казваш бяло и да се мъчиш да убеждаваш другите в това

Цитат
Трябва да знаеш, че Законите са НАД договорите. Правилно са ти обяснили, че може да го няма в договора, но го има в закона и той се спазва.
Като съм подписал договор с оператора, не е ли длъжен при промяна на този договор да ме уведоми и подпишем нов договор, анекс или приложение / в което е споменато че от днес или утре или от когато и да е ще бъдеш информиран по еди какъв си начин, спрямо новите изисквания в закона, за да направя аз собственият си избор дали това ме устройва и дали искам да продължа този договор / , или договора е едностранен и само в полза на оператора?

Да си направят договорите и законите, защото имат ресурс и време, но цари безхаберие и се стига точно до такива абсурди за които плаща клиента, нещо за което той не е виновен.
Не е трудно да се опише в договора контакт за връзка - мобилен номер ( на който може да изпращат такава информация), но не оператора не може да се сети за такова нещо и изпраща на номера, за който е решил че ще прави промяната, мога да ти обясня и защо е това - мързел, излишни усилия и чувство за безнаказаност, това което масово се среща в БГ- всички са над закона ...
Докато в БГ не започнем да мислим конструктивно по проблемите си с решения, а само търсим виновници по проблемите си ще вървим назад - това е , което виждам в незрелите ни институции..

Последна редакция: вт, 12 сеп 2023, 14:04 от ддд...

Общи условия

Активация на акаунт