Пък и ваканциите са толкова, колкото бяха и по наше време. Даже май тогава бяха повече, а и се учеше до 11-ти клас. Та не виждам как това ще е причината "повечето български ученици да са все по-неподготвени и все по-неконкурентоспособни на своите европейски връстници", ако изобщо приемем, че това е вярно. Единственият проблем с хорариума, който аз виждам, е с математиката в прогимназиален етап. Който лесно може да се реши за сметка на абсолютно паразитни предмети в същия етап, какъвто е Технологии и предприемачество. И т.нар. час на класа.
Така или иначе, въпросът беше какво им е толкова драматично зле на българските учебни програми. Сравнено с Европа материалът е ОК, хорариумът също като цяло е ОК, дребните детайли по структурирането не са толкова съществени, че да определим учебните ни програми като "основен проблем".