Проблем с тръгване

  • 4 259
  • 47
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 035
Вече започвам да се отчайвам, не мога да тръгна по 4,5,6 пъти. От 1м съм на курса, за свое спокойствие отивам да се "уча" на полигон, но не се получава. Иначе държа права линия г/д, но това тръгване ще ми изяде главата. Разбрах, че на кормуване може да те скъсат само 2,3 пъти. Смея да твърдя, че научих всичко, ама то само с знания не става. Аз ли не ставам, колата ли не става 😅😅, ама шофьора няма проблем, само аз. Така се отчаях, обяснява ми, първо съединител, после газ и отпускам "леко", но гасне и това е. Как се научихте да тръгвате? Гледам другите тръгват от първият път, макс втори, аз се излагам яко...

# 1
  • Мнения: 41 165
Въпрос на усет кога и колко газ да подадеш според отпускането на съединителя. На теория се прави така:
- Натискаш съединителя, включваш на скорост и бавно започваш да отпускаш педала, ама съвсем леко. И идва един момент, когато равномерният звук на двигателя се променя слабо. Точно тогава подаваш газ и продължаваш да отпускаш.
Признавам, за новак не е лесно, а и зависи от колата - някои гаснат лесно, други не. И затова има един метод за начинаещи, малко груб, ама работи:
- Натискаш съединителя, включваш на скорост и първо подаваш газ (ама леко, само да се вдигнат малко оборотите, не да изреве колата) и след това пак като горе - бавно започваш да отпускаш педала и колата отлепя и тръгва. Тогава подаваш още газ и готово.

# 2
  • Мнения: 114
"Иначе държа права линия г/д". Ако г/д означава горе долу ,мисля ,че имате нужда от повече часове кормуване. Теорията е минимална част от шофирането,трябва много практика. Не забравяйте,че утре ще сте част от пътното движение като шофьор и да държите права линия горе долу не е опция.

# 3
  • INFJ
  • Мнения: 9 405
Подавай повече газ докато леко отпускаш съединителя.

# 4
  • Мнения: 1 296
Ако се учиш на дизел, на равно трябва да потегляш и без да подаваш газ, само с плавно отпускане на съединителя. Колата тръгва и сама. Може би бързо си вдигаш крака от него. Нещата трябва да стават синхронизирано, както са ти описали в предния пост.  Ще се научиш, но ако не ти се отдава, има и с автоматици. Но наистина се научи като за начало да слушаш двигателя. Когато започнеш да отпускаш леко съединителя, в момента на отделяне колата започва леко да тресе и звукът й се променя, тогава натискаш плавно газ. Двата крака трябва да се разменят, докато единия се вдига, другия натиска. И пак казвам, би трябвало наравно да потегляш и без газ.

# 5
  • Мнения: 1 035
Правата линия си я държа, правя завои безпроблемно, но когато неможеш да тръгнеш всичко ти става "г/д". Подавам газ, колата "изревава", но когато пускам съединителя гасне. Явно го правя бързо, знам ли, уж се опитвам плавно, но си ставам за смях.

# 6
  • Мнения: 41 165
И какво е трудното на това да поддържаш права линия ако не си пияна? Това не го схващам като умение.
А иначе предполагам, че даваш прекалено много газ, колата изревава, ти се стряскаш и отпускаш газта и тогава отпускаш съединителя, ама вече няма газ.

# 7
  • Мнения: 1 035
Ами, умението е в това, че няма да навляза в насрещтното🤣. За това го споменах, защото в началото на ученето притисках силно волана, чак се изморявах 😃

# 8
  • Мнения: 2 915
Така написаното го разбирам като, че се учиш на нечия кола на паркинг, а не с инструктор. Това е много лоша идея да го правиш преди още да можеш да потегляш добре. Всяка кола е малко различна и си трябва провикване. Да се учиш да привикваш на 2 различни автомобила преди да имаш основните умения само ще те обърка повече. Особено ако въпросният автомобил не е в отлично техническо състояние и потегля по-трудно по принцип. Това че собственикът си му е свикнал не означава, че няма проблем.
Плати си на инструктора за 1-2 допълнителни часа за да учиш само потегляне и смяна на предавките. Първо на равно, после и под наклон, и напред, и назад.

# 9
  • Мнения: 335
Натискаш съединителят и включваш на скорост. Подаваш газ/ако има оборотомер още по-добре/, но не много и леко пускаш съединителят. В момента в който усетиш, че колата тръгва го задържаш за малко на това положение и след това отпускаш целият педал и подаваш плавно газ.

# 10
  • Мнения: 8
Цитат
Разбрах, че на кормуване може да те скъсат само 2,3 пъти
Какво ще рече това?

# 11
  • Мнения: 430
За първи път прочетох,че можело само 2,3 пъти да те скъсат на кормуване.Smiley
Не знам кой те е осведомил,пълни глупости са това,колкото си искаш може да се явяваш на изпит по кормуване.

# 12
  • Мнения: 1 035
Нямам идея, къде го чух🤣. Но, след като разбрах бях притеснена, защото това тръгване ми е мъка..

# 13
  • Beyond the stars
  • Мнения: 7 860
Могат да те късат до края на света и отново Grinning
Имам позната, която вече два пъти я късат на вътрешен изпит в школата на кормуване. Дори не говорим за този пред ДАИ. Та за късане - няма ограничения.
Ако не можеш да тръгваш, не виждам смисъл изобщо да мислиш за изпит.

# 14
  • Мнения: 715
Аз мисля, че изпитът е най-малкият проблем на толкова неумел кандидат-шофьор. Някак си ще хване цаката на учебния автомобил и някак си ще вземе изпитите - вътрешен и пред ДАИ. После вече ще стане страшно - и за авторката, ама най-вече за околните Cold Sweat

# 15
  • INFJ
  • Мнения: 9 405
После си взима автоматик, и драмата със съединителя отпада.

# 16
  • Мнения: 430
За гасене на автомобил ти се пише по 1 наказателна точка,така че не е безобиден изпита,важен е!

# 17
  • Мнения: 2 915
После си взима автоматик, и драмата със съединителя отпада.
Е ако ще кара само автоматици, то тя може и да изкара курса и изпита на автоматик и да получи книжка само за автоматик. И никога няма да пипне съединител така.

# 18
  • INFJ
  • Мнения: 9 405
Не е излишно да има и някакъв опит с ръчката, може да й се наложи все някога. Трябва да има право да управлява и такъв автомобил.

# 19
  • Мнения: 2 915
Чак пък да трябва... Не е задължително да притежаваш нито на шофьорска книжка, нито автомобил. Хубаво нещо е, но не е базова необходимост.
Ако ѝ е толкова трудно с ръчните скорости, по-добре да не се мъчи и да не създава и опасности за останалите на пътя. Избор от автоматици има голям и не са толкова скъпи, а и всички нови електрички и хибриди вече са автоматици.

Дано да се е отказала поне от самообучението на паркинги, за което се говори в първото мнение, защото това е много лоша идея.

# 20
  • Мнения: 430
Опасностите ги създават опитните,учащите са по-внимателни!
Вадите си прибързани изводи,че чак започнахте да я натискате да запише нов курс за автоматик.
Не е казала на кой час кормуване е,на някои им е необходимо повече време да възприемат и свикнат със съединителя.



# 21
  • Мнения: 628
Злато, аз взех книжката с автомобил дизел, който искаше много малко газ, за да може да тръгне. После постепенно свикнах с моята на бензин, където трябва да подадеш повече. Старите коли са такива. Вземи си допълнително часове. В един момент ще свикнеш.

# 22
  • Beyond the stars
  • Мнения: 7 860
Не е излишно да има и някакъв опит с ръчката, може да й се наложи все някога. Трябва да има право да управлява и такъв автомобил.

Не е излишно, ама като не може какъв е смисъла ? Ще си вземе книжка за Б1, ще си купи автоматик и всички ще бъдат щастливи.
Аз имам книжка от 19 години, ръчни не бих се качила да карам освен ако не е на живот и смърт, ако не беше автоматикът нямаше да подкарам никога.

# 23
  • Марс
  • Мнения: 616
Б1 не е автоматик, а малка кола Simple Smile Б/78/ е автоматик

# 24
  • Beyond the stars
  • Мнения: 7 860
Б1 не е автоматик, а малка кола Simple Smile Б/78/ е автоматик

Моя грешка Close Карала съм курсове далеч преди да бъдат изобретени тез категории Bowtie

# 25
  • Мнения: 2 812
Нямам идея, къде го чух🤣. Но, след като разбрах бях притеснена, защото това тръгване ми е мъка..

Моят баща, който винаги е бил инструктор има една приказка: "От всяко дърво 🌲 свирка не става!"

# 26
  • Мнения: 430
За шофирането не важи! Куцо,кьораво и сакато в уменията с автомобил взимат книжки.
Не може да си напише името на кирилица,ама има книжка и кола...

# 27
  • Beyond the stars
  • Мнения: 7 860
Което ясно си личи от статистиката за брой птп, нарушения, жертви и т.н.

# 28
  • Мнения: 335
Мисля, че ПТП -та са заради комплексарщина и чувство за безнаказаност в по-големият си %

# 29
  • Beyond the stars
  • Мнения: 7 860
Мисля, че ПТП -та са заради комплексарщина и чувство за безнаказаност в по-големият си %

Тези, които не могат да си напишат името на кирилица са точно в тази категория.

# 30
  • Мнения: 114
Масово не могат да карат, и да пълно е с неставащи.
Но школите са виновни и конвейера на парите и следващият курсист, уредбата на самите курсове и т.н.

Относно тръгването с дизел е по-лесно, може и без газ.

Аз само бензинки карам и винаги първо давам леко газ след това отпускам съединителя, припомпвам така да кажа. Навик ми е вече и много по-лесно и леко тръгва колата, също по-малко се товари съединителя, наричан още "амбреаж". Simple Smile

Има хора не стават за шофьори, на други им е вродено, идва отръки.
Едно е просто да се предвижваш, друго да знаеш какво става около теб, да си познаваш колата, да предвиждаш тези около теб и този пред този пред теб какво прави.

# 31
  • Мнения: 41 165

Относно тръгването с дизел е по-лесно, може и без газ.


Това не е универсално вярно. Само веднъж съм карала дизел, Голф 3, чисто нов от магазина, и беше отвратително неприятна кола.  Не само, че не тръгваше без газ, ами и ако газта не достига не започваше да приритва, ами директно гаснеше с удар, направи да ти изпадат пломбите. От тогава мразя дизели и карам само бензин - модерните тръгват и на втора, тръгват и без никаква газ, само с отпускане на съединителя... Е, не и ако са с мижава мощност. Ама поне като не им достига газ дават сигнал преди да угаснат.

# 32
  • Мнения: 6 970
Зависи често и от колата. На моя курс карах една сравнително нова тойота на бензин и газ, чийто съединител имаше супер малък ход и до последно се случваше да я изгася на някой светофар. На изпита не угаснах нито веднъж и дори бях изненадана, че цели 25 мин не съм успяла поне един път да я угася. Grinning После си купих тойота вече моя с ръчни скорости и кажи речи от самото начало й свикнах, просто хода на педала беше много по-удобен, колата беше и по-мощна и си тръгваше от раз - с газ, без газ, всякак. По-късно си взех автоматик. За мен плюсовете на автоматика са много и вече не бих си купила кола с ръчни скорости. Нооо първата година - 2 шофьорски стаж е хубаво да се кара ръчка. Някъде ще идеш с приятели, шофьора ще се напие или ще му стане лошо, ще се наложи да караш ти и е хубаво да можеш да тръгваш. Grinning

# 33
  • Мнения: 1 035
Взех листовките отдавна, но сега се крия от кормуването. Притеснявам се, пусто му тръгване, сложно било шофирането🤣. Истината е, че нямам избор, иначе не бих си го причинила доброволно. Живея на 400-500км от родителите си, баща ми е много болен, имам и дете на 2г отново болнаво. Разкъсвам се между градовете, а с 2 годишно по автобусите е мъка. Постоянно си задавам въпроса, детето или тати? И в двата случая, след това имам угризения. Книжката ми трябва за да оцелея, държа да е със скорости, защото баща ми ми подари колата, а на него не му остава много...

# 34
  • Мнения: 2 915
Тогава записвай допълнителни часове с инструктор да упражняваш само това. Ама с инструктор в учебна кола, а не с познат на паркинг, защото това само ще те обърка повече.

# 35
  • Мнения: 41 165
О, на чисто техническо умение като потегляне и превключване на скорости може и със съпруг или познат. Инструктор няма да се навие, а и много скъпо ще излезе. Вече после за карането е добре да е с инструктор.

# 36
  • Мнения: 2 915
Първо е незаконно това и представлява опасност за останалите.
Второ инструктора трябва да има опит как да преподава точно това и има втори комплект педали с които може да усети точно какви грешки прави и да я коригира. Това с обикновена кола няма как да стане.
Като се научи да потегля добре на учебната и изкара книжка, после може да си привиква на нейната с познат, но вече ще има базовите умения и усет. Но още от начало да го кара на самообучение само ще я обърка. Още повече при потегляне по наклон.
Инструктора разбира се, че ще се навие - това му е работата и не е необичайно да има затруднения с това. Колко ще струва зависи главно от това колко бързо ще се научи. По-добре да плати веднъж и да се научи отколкото да се мъчи с години.

# 37
  • Мнения: 41 165
Първо е незаконно това и представлява опасност за останалите.
Второ инструктора трябва да има опит как да преподава точно това и има втори комплект педали с които може да усети точно какви грешки прави и да я коригира. Това с обикновена кола няма как да стане.

Моля ти се, нали говорим за някой пуст паркинг, каква опасност? А с втория комплект педали само ще я обърква, тя трябва сама да се научи. Правила съм това с дъщеря ми и с една позната и съм уверена, че работи. За един следобед се научават да потеглят и да превключват скорости. И никой не е казал да става на улицата.

# 38
  • Мнения: 2 915
На пуст паркинг пак си е незаконно. Те катаджиите ги знаят кои паркинги се ползват за самообучение и ги навестяват редовно. А пуст е докато не удари нещо, което не си видял. Я човек, я куче, я някой стълб.

Инструктора точно няма да я обърка, а ще може да усети кога и колко отпуска педала и колко газ дава. Ще я обърка само ако е някой мошеник дето иска по-бързо да изкарат часовете и да я праща да я късат на изпита. Ама това би и било проблем за целия курс, не само за потеглянето.

# 39
  • Мнения: 41 165
Няма да споря, всеки си решава, аз само казах как е работило при мен.

# 40
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 404
Карам дизели последните десетина години. За мен няма никакво значение дизел ли е, бензин ли е, ръчка, автоматик, електричка, хибрид, газ, качвам се и карам. Смятам се за добър шофьор. Но определено не всеки става за такъв. Моя приятелка, например, кара също всякакви коли, няма проблем да седне и да кара каквото и да е, но кара като каруцар- сменя рязко предавки, задавя колата, спира рязко, абе неприятна работа.
Относно проблема на авторката- практика му е майката. Преодолей притесненията си, слушай колата и ще се получат нещата. Важно е да усещаш колата.

# 41
  • Мнения: 430
Несериозна  Изглеждаш ми точно несериозна за шоф.курс!
Имаш мотивацията за изкарване на книжка,а ти избягваш и бавиш взимането й,то си е за теб,де.
Никога не може да предвидиш колко му остава на човек,докато се дуднеш с изкарването на книжката...
Тогава ще те гризе съвестта,че не си успяла навреме,а повярвай тогава ще си демотивирана до n-та степен.
Стягай се и взимай тая книжка,ще видиш,че после ще се смееш над самата себе си.

# 42
  • Мнения: 1 035
Днес цял ден тренирам в двора, може би проблема е в това, че съм с чехли. (На село, двора е 5дкр нива, не е незаконно 😃) Най-много да затъна, ама скоро не е валяло и е, като бетон.

# 43
  • Марс
  • Мнения: 616
Аз си имах обувки за курса, даже на изпита си ги носих в чантата. Едни обувчици с много тънка подметка - такива ми бяха удобни.

# 44
  • Мнения: 41 165
Днес цял ден тренирам в двора, може би проблема е в това, че съм с чехли. (На село, двора е 5дкр нива, не е незаконно 😃) Най-много да затъна, ама скоро не е валяло и е, като бетон.

Даже и за опитен шофьор да е с чехли или с токчета е дискомфортно, а ти се учиш така??? Обуй си удобни обувки и тогава.

# 45
  • Мнения: 715
Карането с чехли освен некомфортно е и опасно. Не без причина в Гърция е забранено.

Също съм на мнение, че за обучаващ се или начинаещ шофьор е важно да е зад волана с удобни и безопасни обувки. Т.е. неизхлуващи се, без токчета, без 10 см платформа - нормални, ежедневни, удобни обувки.

# 46
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 404
Доколкото знам, в Испания също е забранено шофирането с чехли. Аз не мога, не ни е удобно, не се чувствам сигурна и никога не карам с чехли.

# 47
  • Мнения: 335
То и в тук не е позволено, но формулировката е по друг начин в закона и се пренебрегва.

Общи условия

Активация на акаунт