Упадъкът на "западната" култура

  • 9 528
  • 187
  •   1
Отговори
# 150
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 606
БВП на глава от населението на Китай и България са приблизително равни:

Китай – $12 556
България – $12 221
Може, ама Пекин изглежда като космически кораб в сравнение със София.

# 151
  • Paris, France
  • Мнения: 14 284
БВП на глава от населението на Китай и България са приблизително равни:

Китай – $12 556
България – $12 221
Може, ама Пекин изглежда като космически кораб в сравнение със София.

Нормално. Населението на пекинския район е 3 или 4 пъти българското и гъстотата е много висока. Китай и китайските големи градове са несравними с тези на някоя малка държава. България е сравнима със Сърбия, Гърция, Унгария, Ирландия и техните градове.

Големите азиатски и северноамерикански градове ме плашат. Много изкуствено ми идва всичко. Изключение правят някои райони на Ню Йорк и Токио.

БВП на глава не е единствения показател за богатство. Богатство на глава от пълнолетното население, БНП на глава, брой зависими деца, дали родителите имат пенсии, социална система и мрежа също са фактори. 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_wealth_per_adult

Вижда се, че в момента китайците имат повече имоти и пари от българите на глава. Дали живеят по-добре? На каква цена са ги спестили?

И във Франция много китайци идват с пари и купуват скъпи имоти. От почти милиард и половина все има милион и половина, които могат да си го позволят. Това е нещо като един човек на хиляда. Само в блока на майка ми в София има двама човека с имоти в Канада.

# 152
  • Мнения: 6 968
...
Вижда се, че в момента китайците имат повече имоти и пари от българите на глава. Дали живеят по-добре? На каква цена са ги спестили?
...
Човек е достатъчно да сравни магистралите, железниците ... и изобщо не разбирам за какво сравнение става дума. Може би е можело да има някакво сравнение ...

# 153
  • Мнения: 14 770
Да особено като немци, нидерландци и скандинавци с техните огромни данъци.Някакви си  скромни над 50 процента.И жилища не си купуват като у нас.По един,два имота годишно както се случва в Бг, особено след ковид.И не е като да са евтини.Цените гонят, че и надвишават западноевропейските имоти на добри локации. Прави са властите,тук се живее най-добре и сме най-проспериращи.Само не разбирам защо никой не се е засилил насам да печели и живее тук?

# 154
  • Мнения: 6 968
Обичат докато имат близки и роднини, които да посещават през ваканциите. Но времето върви и хората остаряват , а мога да те уверя , че има мнооого други хубави дестинации и няма нужда да се лежи на погрешната кълка , че у нас е най-евтино. Не е .

# 155
  • Paris, France
  • Мнения: 14 284
...
Вижда се, че в момента китайците имат повече имоти и пари от българите на глава. Дали живеят по-добре? На каква цена са ги спестили?
...
Човек е достатъчно да сравни магистралите, железниците ... и изобщо не разбирам за какво сравнение става дума. Може би е можело да има някакво сравнение ...

Тези железници и магистрали носят доста приходи от преноса на стоки и стотици милиони хора. В много доста по-неразвити от България държави големите пътища са по-хубави, отколкото в България, макар и да има хора, които живеят без течаща вода, без ток.

България имаше много добра железопътна мрежа и не знам защо я разсипаха. Същото с ВЕЦовете.

Предпочитам България пред Китай и не е заради Черноморието, където не съм стъпвала от 40 години и нямам намерение да ида.

# 156
  • Мнения: 2 484
Защо да са я разсипали? Тя никога не е била добра! Тъкмо обратното! Напр. от Плевен към Русе няма ж.п. линия! Влакът отива към Г.Оряховица и след това към Русе. Там линията не е двойна, има много завои и влаковете се движат едва с 50-60км/ч., а на някои места и с 40км/ч.! Ами искърското дефиле? Там е още по-зле!
Правиха експеримент около Стамболийски със 160км/ч. за цели 5минути! А от Пиза до Флоренция влакът често се движеше със 140 и даже 150км/ч.!
Автомобилният път от Русе до Г. Оряховица не е лош като ж.п. линията. Но през Г.Оряховица до София стават 440км, докато през Плевен по автомобилния път са едва 320!
От Русе към Силистра също няма ж.п. линия! Влаковете заобикалят през Разград!
Случвало се е нощният влак от София да чака експреса от Русе 30 или повече минути на гара Долапите именно защото линията не е двойна!

Последна редакция: пн, 15 яну 2024, 23:55 от vl

# 157
  • Мнения: 6 968
vl не никога. Вече.

# 158
  • Мнения: 6 950
Тези железници и магистрали носят доста приходи от преноса на стоки и стотици милиони хора. В много доста по-неразвити от България държави големите пътища са по-хубави, отколкото в България, макар и да има хора, които живеят без течаща вода, без ток.

България имаше много добра железопътна мрежа и не знам защо я разсипаха. Същото с ВЕЦовете.

Предпочитам България пред Китай и не е заради Черноморието, където не съм стъпвала от 40 години и нямам намерение да ида.
Тук след 90-те фалираха големи клиенти на БДЖ, като Кремиковци например. Появи се голяма конкуренция от автобусни превози. Който е пътувал с чужди влакове може да направи сравнение в какво окаяно състояние бяха нашите влакове. Аз обичам да пътувам с влак, но няма какво да се лъжем, бяха много мръсни.

# 159
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 567
Живея в Испания. Тук бързият влак е бърз, развива до над 300 км/ час. Разстояние от около 400 км се минава за 2 часа и малко. На това отгоре пуснаха напоследък други оператори по линиите и билетите за това удоволствие са безумно евтини, 9-15 евро. Т.е. за 24 евро мога да хвана първия влак от А. до Б. за два часа, да се разходя чудесно( в случая точка Б е Мадрид) и да се прибера с последния, без да губя часове от живота си в чакане, смяна на влакове или пътуване.

# 160
  • Мнения: 21 649
У нас никога не е имало такива влакове, винаги са били ужасяващо мръсни, бавни и ненадеждни. Иначе и аз обичам да пътувам с влак, то като| бях дете друго нямаше, рейсовете бяха още по-зле.

# 161
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 567
Именно, не вече, а никога не е имало подобно нещо. Няма и да има, поне не в следващите 20 години, да не казвам голяма дума. Толкова сме назад и толкова очевидно изоставаме в много неща и все повече, че е тъжно, много.

# 162
  • Мнения: 6 968
Как няма да изоставаме като едно от първите демократични неща беше да се разруши до основи ЖП завода в София . Сега докато хората инвестират в ЖП на всякъде в България се застрояват разпределителните гари и релси. Някой оглеждал ли се е край Сточна гара, терените на жп завода се застроява с бокове ... въпреки че на това място е имало над 100г. тежка и много мръсна индустрия ... кой е санирал парцелите и къде ще живеят тези хора там ?   И ако нещо не се развива над 35г. и след като нямаш завод да си произведеш дори резервни части вече ... каква железница очаквате? Някоя друга държава да е направила подобна идиотщина и да се оплаква после , че и били лоши нещата ?

# 163
  • Мнения: 1 202
Има подновяване на състава със сименсите, но скоростта не се променя.

# 164
  • Мнения: 6 968
нищо не разбрах  ala.bala , но ако визираш скоростта на влаковете , то не мога да си предтсавя как очакваш да пуснеш върз влак с пълна скорост по стари, неукрепени и непасващи релси. Всяко нещо си върви с обновленията . На тях не сме способни защото наред със завода отиде на кино и институра по жп техника и сега можеш и да намериш някой стар, пенсиониран инженер ... но не виждам как с него ще си оправиш инфраструктурата. Та внасяй си ако искаш и свръх скоростни от китай и ги пусни през западен парк към перник ... с каква скорост?
Както се вика на свинче- звънче. Но оплакванията са големи ... мръсни ни били влаковете . То за да ги поддържат и тези, които имат , вадят части от стари, защото нямат къде да си направят части .
В същото време не може човек да се размине по пътищата от тирове . Добре.

Общи условия

Активация на акаунт