учене на език в първи клас

  • 4 154
  • 51
  •   1
Отговори
# 15
  • Карлово
  • Мнения: 4 663
Ако мога да осигуря на детето си за поне половин ден съответната езикова среда с човек или хора, на които определеният език им е роден, детето ще дръпне за отрицателно време само за няколко месеца, без писане и четене.
Това и според мене е начинът за усвояване на език и по тази причина се коелбая, дали да удовлетворя желанието на детето си и да го включа в допълнителни курсове.

# 16
  • Мнения: 24 467
Точно по отношение на езика ученото в училище е не само недостатъчно, направо си е нищо.
За да се научи език добре са нужни ежедневни занимания, говорене, слушане, писане и четене- това са четирите основни езикови умения, които вървят заедно за действително добро и качествено изучаване на езика. Живеем тук, където говорим български и не мога да осигуря друго, освен поне редовни уроци.
Също не правя компромис само в това отношение- за мен двата чужди езика са задължителния минимум, който би осигурил едно нормално бъдеще на децата ми.   Засега гледам да оправим поне единият, след две години евентуално ще запишем втори.

# 17
  • София
  • Мнения: 62 595
chanoir

Ако детето самичко проявява желание да учи така изобщо не му мисли, а го записвай, не му прекършвай мерака. За него това ще е добър начин да се запознае с нови деца и да има още една среда. Може би това е едно от хубавите страни на курсовете - общуването и средата, а не толкова научаването на езика и вземането на сертификат. Радвай се, че детето има желание.

При нас проблем е времето и натовареността. Моите имат много ангажименти и единственият начин за момента беше да се занимавам аз с тях, когато имат желание. Искат да учат английски, защото и двамата с баща им го знаем и те решиха, че не можело и те да не научат този език.Обаче не мога да бъда и учител, защото съвсем ще я закъсам с всички други неща. Но на курсове не искам да ги записвам. Обмисляме други варианти, надявам се през лятото да го измислим.

# 18
  • Мнения: 2 700
Боби, ако желаеш детето ти да е конкурентоспособно занапред, т.е. да се яви на пазара на труда поне с два чужди езика, то обучението по първия трябва да започне възможно най-рано - все пак два езика едновременно се учат трудно. Аз заложих на английски още от детската градина на дъщеря ми, което лично аз отчитам за грешка (ефектът беше меко казано спорен), но от първи клас нататък не съм имала никакви колебания. В училище английският не е достатъчен и допълнителни школи са поне за мен задължителни.

# 19
  • Sf
  • Мнения: 978
Аз съм за ранното изучаване на език - колкото повече и по-рано, толкова по-добре. С възрастта един език е все по-труден. Дъщеря ми учи английски допълнително от предучилищна, сега завърши 6 кл. - говори и мисли на езика свободно. В училище са с друг език, английският е втори чужд. В наши дни човек трябва да владее минимум три езика освен родния, само с училищния английски ще е точно заникъде. И не става дума за болни амбиции, това е необходимост.

# 20
  • Мнения: 7 263
Не съм много съгласна.  Peace Език се учи със слушане и говорене. Никой от нас не е научил родния си език с писане. Хората, които отиват в чужбина за известно време научават основните неща със слушане и говорене, и чак после се научават да пишат и да четат, когато вече са усвоили някои граматически конструкции не защото някой им ги е казал от учебника, а защото са ги извлекли сами.

Именно там е тънкостта - ти и сама си го написала, но не си го осмислила може би. Родния си език - човек научава именно със слушане и говорене и въпреки това си трябва работа с граматиката и писане / само прочети по форумите колко неграмотно се пише/. При билингвално семейство също и езика на втория родител се усвоява сравнително лесно.
Но за мен / а и не само за мен/ владееенето на един език не е само това да можеш да говориш. Трябва да можеш да пишеш и да четеш също така - съвсем не случайно в изпитите за всякакви сертификати се изискват и оценяват и 4-те умения. Говор, четене, писане и слушане.
Само да кажа че дете което се занимава всеки ден /5 дни в седмицата/ с даден език за по един час дори до 10-годишната си възраст обикновено го овладява почти като роден и той остава дълбоко в съзнанието му, така че дори и след това да изучава друг/други езици първия език остава за цял живот. Имам приятелка, която владее 7 езика - от билингвално семейство е и е живяла и учила в чуждо училище в първите си години Wink

# 21
Безпорно е ученето на допълнителни езици, но когато в първи клас детето започне да пише българските букви дали няма да ги бърка с английските. Всички искат най-доброто за децата си, но се оказа, че тази година на матурите учениците са дали много слаб резултат от към българския правопис.

# 22
  • София
  • Мнения: 62 595
Не искам да навлизам в спорове. Само ще дам едно уточнение - учим се да четем и пишем на родния си език едва след като вече сме постигнали доста добра езикова компетентност и сме извлекли сами езиковите правила. Писането и четенето са допълнителни дейности, надграждане. Проблемите с писането и четенето засягат книжовния език, а не разговорните му или диалектни форми.
При чуждия език се налага да даваме наготово на децата някои правила, защото те нямат възможност самички да ги извлекат в процеса на употреба на езика. Но за децата в начална степен не ми се вижда особено подходящо да започват едновременно с четене и писане, защото те още не са свикнали със звученето на езика и не са го проговорили. Ако става въпрос за моите деца предпочитам първите години предимно да говорят и да слушат, да усвояват правилата на езика по този начин и едва после да включа писане и четене и писането на безкрайните дрилове. За мен не е никак случайно, че децата имат сериозни проблеми точно при писане и четене, а не при слушане с разбиране и говорене.

# 23
  • Мнения: 24 467
Боби, подобно на Лени и аз изразих вече становище, че когато се учи чужд език и същият трябва да се изучи наистина качествено, писането, като едно от четирите основни езикови умения, е задължително. Родният си език учим от бебешка възраст, като поради тази причина е невъзможно от същата да се учим да пишем и четем, докато с чуждия език не е точно така. Аз желая децата ми не просто да могат да връзват изречения, а да изучат качествено и правилно езиците, което включва и писмената им "част". С говоренето децата определено също имат проблеми, просто грешките не са така очевидни.
Лично аз предпочетох да дам ряз с английския не от първи, а от втори клас, именно защото предпочетох в първи клас детето да усъвършенства фината си моторика за писане, възприемането и разбирането на текст. Предпочетох да го разтоваря от към задължителни ангажименти точно в І клас, тъй като тогава се полагат основите на така важните БЕЛ и математика, а те са в основата на всичко нагоре.
За "бъркане"- не знам, не това ми е бил мотивът. Предпочетох стабилни основи по правопис и граматика БЕЛ, които след това оказват влияние и в чуждоезиковото обучение.

# 24
  • Мнения: 7 263
Общо взето повечето курсове в ранната възраст започват с поне една година само устни занимания. Малкия учеше в градината 2 години и после в предучилищната 1 година английски само устно. Справя се доста добре вербално / от догодина започват да учат и писане/. Немския за пръв пот започна тази година на почти 6 години, но за сметка на това доста интензивно 5 дни в седмицата по два часа - пак само устно / и там писането почва от догодина/. Така че хората са го предвидили и при езиково обучение на деца, което се провежда в школи разбиращи си от работата обикновено започват именно така.
Друго е когато се налага възрастен да учи езика - може би и затова децата усвояват далеч по-лесно нещата.

# 25
  • Мнения: 24 467
В ДГ разбира се и моят син беше само на устно учене. Не мога да кажа, че имаше някакви резултати. Определено обаче истински започна да схваща за какво става въпрос едва от тази учебна година, когато започна да посещава курсове с писане, слушане, четене, говорене и превод.
Важно е обаче да има часове /занимания/ всеки ден. Това за мен е най- важното.

# 26
  • Мнения: 7 263
Judy намирам известна логика в написаното от теб относно отлагането на старта на изучаване на езика с една година. При нас обаче самото училище е езиково - тоест в програмата е заложено започване на изучаването на чужд език още от първи клас. Определено децата се натоварват повече - две мнения няма, но от друга страна това натоварване няма да намалява в следващите години и общо взето придобиват навици и се научават и да се вместват във времето, което също е полезно.

# 27
  • Мнения: 24 467
Езиковото училище е съвсем различно. Аз говоря за обикновено СОУ.
При нас беше важно да се придобият навици за самостоятелна подготовка, на което основно наблегнах в І клас. Проблемът не е в количеството натоварване, което расте, а в тези навици, за които реших, че е уместно да се наблегне в началото, а те са по- важни от конкретната подготовка по предметите, според мен. Остават за цял живот. Затова І клас отделих за друго.

# 28
  • Мнения: 7 821
Много се колебаем дали да запишем Виктор тази година на курсове. За мен е ясно, че само в училище език няма да научи, освен ако не е езиково училището. Просто се чудим сега или догодина да започне.
От  друга страна детето чете и пише на български и чете на английски  Shocked. Не сме го учили, не е ходил на английски в градината, просто играе игри на компютъра, а и от всички надписи на латински, които ни заобикалят сам се научи. Та се чудим защо пък да го спираме като иска да учи.
Май стана малко объркано  Wink ... е има още време да решим.

# 29
  • София
  • Мнения: 62 595
Дааа, игрите са много хубав начин да научат да четат малко. Като видят зора и на мен като не ми се занимава да им вися на главите и да превеждам, започват да се опитват да четат на глас, а аз да им казвам, а от един момент започнаха и речника да питат.

Общи условия

Активация на акаунт