Частно училище или не, това е въпроса

  • 11 333
  • 222
  •   1
Отговори
# 180
  • Мнения: 55
Монда, ако ми позволиш един съвет. Когато има самозабравяне, то прозира в много и различни аспекти. Ще те разочароват за много други неща в бъдещите Ви контакти.  Премести детето, това училище не стои на здрави основи.

# 181
  • Мнения: 13 512
Други астни в града няма.
Държавното не може да ми предложи това, което търся.
Педагогът, който ще води първи клас е прекрасен човек, тзивите за нея са за мил, търпелив, спокоен учител, когото децата много обичат. Това още повече подклажда огъня. Но все пак училището е частно и думата има собственика. Точка.

# 182
  • Мнения: 620
И още нещо с риск да ме застреляте. И АК има недостатъка на всяко ЧУ, а именно децата стават тип "цвете в саксия", което аз приемам положително до 7клас, но за гимназия, май е по-добре "с раята"!?
/quote]



                                                                           ?!?      

Понеже има вероятност и да не разбереш какво искам да ти кажа, моля те отговори ми на един само въпрос- кои сте вие, дето не сте "РАЯ" ?

# 183
  • Мнения: 620
Не получих отговор кои са РАЯ и кои- не. Преди малко повече от 100 години този "термин" е престанал да бъде актуален. Възраждането му силно ме заинтригува. И не, не се хващам за думите, а за позицията, която декларират.
На "провинциализъм" не се обиждам, Рила.
Спамът, който заформихме, косвено отговаря на някои въпроси, свързани с частните училища, следователно може да се приеме като индиректен коментар по темата.

# 184
  • Мнения: 4 877
Айви, да ти призная мисълта на тази потребителка с раята и аз не я схванах, май и другите - също. Нещо я тормози, ама не разбрахме какво е. Но понеже хвърлям око на темата за Американския колеж, питай там. Виждала съм й там постовете.


Не получих отговор кои са РАЯ и кои- не. Преди малко повече от 100 години този "термин" е престанал да бъде актуален. Възраждането му силно ме заинтригува. И не, не се хващам за думите, а за позицията, която декларират.






И още нещо с риск да ме застреляте. И АК има недостатъка на всяко ЧУ, а именно децата стават тип "цвете в саксия", което аз приемам положително до 7клас, но за гимназия, май е по-добре "с раята"!?

И още нещо, от АК излизат меко казано "надути", а това няма как да ти помогне в живота.


# 185

И още нещо с риск да ме застреляте. И АК има недостатъка на всяко ЧУ, а именно децата стават тип "цвете в саксия", което аз приемам положително до 7клас, но за гимназия, май е по-добре "с раята"!?
Е, това за цветето в саксия беше и мой аргумент, но в точно обратния ред. Аз смятам, че в началото едно дете е добре да расте в квартала, да си създаде контакти, да се види какви са му нивото, стремежите, амбициите и след 5-7 клас да се търси елитна среда, стига разбира се отрочето да е показало данни. Причините за това са много - трудно е след като си бил цвете в саксия до 5 или 7 клас да се адаптираш към "раята". Няма да те приемат. А обратното става (пример аз). Второ в началното училище материалът е много лесен и разликите между децата не са драстични. Дори някое дете да е много надарено системата не му позволява да решава квадратни уравнения в 3 клас. В тази възраст ЧУ предлага повече сигурност, по-добри грижи и нам кво още, но едва ли предлага наистина по-добро образование. Докато след 7 клас диференциацията между децата става огромна. Разликата между отличниците и средата прави почти невъзможно съвместното им  съществуване и в резултат нивото на водещите спада до нивото на средняците. Всеки тийнейджър държи да е приет в средата си и да се наложи там. От там ако средата е с високи амбиции и ниво дори средняци се "изтеглят" нагоре (имам преки впечатления). Но ако средата е с ниска култура, ниско ниво и т.н. самоутвърждаването на отделното дете става по други критерии - пушене, пиене, ранен секс, отхвърляне на обществените правила и пр. Затова аз съм за елитно училище след 7 клас (ЧУ или ДУ вече си зависи), но против ЧУ в основното училище.

И още нещо, от АК излизат меко казано "надути", а това няма как да ти помогне в живота.
Това за "надутите" деца е само въпрос на гледна точка. От друга гледна точка това са деца със заслужено самочувствие. Но всъщност децата от кое да е елитно училище ( ЧУ или ДУ) минават за надути, защото имат самочувствието на знаещи. Но това си върви ръка за ръка с високото ниво. А после животът много добре научава повечето деца къде има смисъл да се дуят и къде не. АК за мен си е много добро училище. Не само заради доброто ниво на преподаване и елитната среда. Не и заради английския език, а заради отношенията и организацията, които после правят адаптацията към следването в западен университет по-лесна. Е, ако дете не иска да следва на запад не съм сигурен, дали АК е най-удачниет вариант, защото детето после може да се дразни от порядките в нашенските ВУЗ. Освен това АК, макар да е ЧУ, не е създадено с цел печалба като другите нашенски ЧУ. Всички водещи нации по света гледат да си направят "пета колона" в по-малките нации за да могат после да имат с кого да общуват техните бизнесмени и политици. За целта се отпускат стипендии, отварят се училище и пр. все с цел да се създаде добронамерен към съответната държава бъдещ елит. А и да се изсмучат мозъци не на последно място. По тази причина в АК нямат нужда от компромиси заради плащането. Целта им е друга.

# 186
  • Sofia
  • Мнения: 4 731
Това за "надутите" деца е само въпрос на гледна точка. От друга гледна точка това са деца със заслужено самочувствие. Но всъщност децата от кое да е елитно училище ( ЧУ или ДУ) минават за надути, защото имат самочувствието на знаещи. Но това си върви ръка за ръка с високото ниво. А после животът много добре научава повечето деца къде има смисъл да се дуят и къде не. АК за мен си е много добро училище. Не само заради доброто ниво на преподаване и елитната среда. Не и заради английския език, а заради отношенията и организацията, които после правят адаптацията към следването в западен университет по-лесна. Е, ако дете не иска да следва на запад не съм сигурен, дали АК е най-удачниет вариант, защото детето после може да се дразни от порядките в нашенските ВУЗ. Освен това АК, макар да е ЧУ, не е създадено с цел печалба като другите нашенски ЧУ. Всички водещи нации по света гледат да си направят "пета колона" в по-малките нации за да могат после да имат с кого да общуват техните бизнесмени и политици. За целта се отпускат стипендии, отварят се училище и пр. все с цел да се създаде добронамерен към съответната държава бъдещ елит. А и да се изсмучат мозъци не на последно място. По тази причина в АК нямат нужда от компромиси заради плащането. Целта им е друга.

Тук вече съм съгласна. И смятам, че е нужно човек да има самочувствие, а когато е излязъл от АК, със сигурност има покритие. А че някои го разбират като надуване, си е техен проблем Simple Smile В крайна сметка има толкова много посредствени хора със самочувствието на всезнаещи и с нахалство си пробиват път нагоре в живота, ако интелигентните го дават скромно-скромно, докъде ще го докарат.

# 187
  • София
  • Мнения: 6 999
Много ми е интересно да чета тази тема.  Peace
Едно само не ми става ясно: Когато сравнявате ЧУ с ДУ по отношение на знания, единствено се гледа академичните такива. На кое място са децата в състезанията по математика да речем или къде изкарват по-високи оценки на изпитите за Университет.
Честно казано, мен това изобщо не ме интересува. Дори съм против детето ми да ходи на подобен род състезания.

Това, което искам от училището и съответно от Университета, е да й помогне да се изгради като личност. Да й помогне да има успехи в живота. Да я направи пригодена да решава чисто житейски проблеми, а не академични. Не виждам моя живот да е пряко свързан с това, че в МГ съм решавала задачи, които сега ми изглеждат не по-разбираеми от китайски... Какво ми помага това, като никога не мога да си сметна колко пари трябва да ми върнат на касата в магазина?

Българското образование е насочено към просто наизустяване на знания, без да е ясно тяхното приложение. Социалните умения са на 0-лево ниво застъпени. Няма решаване на кофликти, няма аргументирани спорове, няма нищо... Има една истина, тя е записана в учебника и от там насетне никой няма право да мисли.

АК или ААУ нямат място в тази тема /според мен/ те не са ЧУ, които изобщо могат да се сравняват с ДУ... Те са друга система на преподаване и съвесем различен поглед към знанията като цяло.  Peace

# 188
Много ми е интересно да чета тази тема.  Peace
Едно само не ми става ясно: Когато сравнявате ЧУ с ДУ по отношение на знания, единствено се гледа академичните такива. На кое място са децата в състезанията по математика да речем или къде изкарват по-високи оценки на изпитите за Университет.
Честно казано, мен това изобщо не ме интересува. Дори съм против детето ми да ходи на подобен род състезания.

Това, което искам от училището и съответно от Университета, е да й помогне да се изгради като личност. Да й помогне да има успехи в живота. Да я направи пригодена да решава чисто житейски проблеми, а не академични. Не виждам моя живот да е пряко свързан с това, че в МГ съм решавала задачи, които сега ми изглеждат не по-разбираеми от китайски... Какво ми помага това, като никога не мога да си сметна колко пари трябва да ми върнат на касата в магазина?

Българското образование е насочено към просто наизустяване на знания, без да е ясно тяхното приложение. Социалните умения са на 0-лево ниво застъпени. Няма решаване на кофликти, няма аргументирани спорове, няма нищо... Има една истина, тя е записана в учебника и от там насетне никой няма право да мисли.

Състезанията развиват способностите за мислене и анализ. А след това дали някой ще си остане на академичното ниво или ще пренесе наученото в състезанията в реалния живот си е негова лична работа. Зависи си от човека. Все пак хората от моето поколение масово са учили в ДУ по закостенели комунистически методи пък, виж ти, мнозина могат не само да си сметнат рестото в магазина. Успехът в живота също така е свързан с университета и гимназията, а там се влиза с изпит (своего рода състезание). Та затова не е хубаво да се отричат състезанията или успеваемостта при кандидатстване в университет. Подобно отрицание звучи като онова за гроздето Mr. Green


АК или ААУ нямат място в тази тема /според мен/ те не са ЧУ, които изобщо могат да се сравняват с ДУ... Те са друга система на преподаване и съвесем различен поглед към знанията като цяло.  Peace


# 189
  • София
  • Мнения: 6 999
....А след това дали някой ще си остане на академичното ниво или ще пренесе наученото в състезанията в реалния живот си е негова лична работа. Зависи си от човека........

Зависи не от човека, а от това кой ще го научи след образованието... Аз съм завършила право, нито аз, нито който и да било друг е излязъл от университета с елементарни практични познания. Стажантката ми в завърши СУ с диплома, в която освен 6-ци няма нищо друго. Академично е подготвена перфектно. Като практика - не можеше да напише и едно пълномощно. Никой не я е учил как се води разговор с клиент, как се водят преговори, какъв трябва да ти е изказът в писмо... Неща, които са основни при нашата работа. Същото е било и по мое време, същото е и при всички колеги, които съм срещала. Какво като знам НК на изуст и да не го бях учила - мога винаги да си отворя и прочета.

...........
Подобно отрицание звучи като онова за гроздето Mr. Green

Може да ти звучи както щеш. Дъщеря ми е на няма и 5 и за сега на състезания не ходи. Ако зависи от мен - не бих я пратила. За мен е важно да мисли с главата си и да е щастлива, а не да се фукам с нея по форумите на кое място е в поредното състезание по математика.

# 190
  • София
  • Мнения: 326
Напълно подкрепям Isa  bouquet И за мен не е най-важното резултатите по математика и въобще състезанията...искам да стане човек, да мисли сама и да си отстоява мнението . И аз имах база за сравнение наш университет и чужд- разликата е ОГРОМНА. И аз учих право, една година бях във Франция- не само,че не искаха да запаметяваш  членове или цели закони, а беше задължително да си ги носиш на изпитите. И нямаше правилно решение, беше важно начина на мислене , излагане на теза и доказването й ползвайки законите... Коренно различно от наизустяването наизуст на теми и закони.
 

# 191
....А след това дали някой ще си остане на академичното ниво или ще пренесе наученото в състезанията в реалния живот си е негова лична работа. Зависи си от човека........

Зависи не от човека, а от това кой ще го научи след образованието... Аз съм завършила право, нито аз, нито който и да било друг е излязъл от университета с елементарни практични познания. Стажантката ми в завърши СУ с диплома, в която освен 6-ци няма нищо друго. Академично е подготвена перфектно. Като практика - не можеше да напише и едно пълномощно. Никой не я е учил как се води разговор с клиент, как се водят преговори, какъв трябва да ти е изказът в писмо... Неща, които са основни при нашата работа. Същото е било и по мое време, същото е и при всички колеги, които съм срещала. Какво като знам НК на изуст и да не го бях учила - мога винаги да си отворя и прочета.

...........
Подобно отрицание звучи като онова за гроздето Mr. Green

Може да ти звучи както щеш. Дъщеря ми е на няма и 5 и за сега на състезания не ходи. Ако зависи от мен - не бих я пратила. За мен е важно да мисли с главата си и да е щастлива, а не да се фукам с нея по форумите на кое място е в поредното състезание по математика.


Ха-ха-ха, досега никога, ама никога не съм споменавал на кое място е дъщеря ми на състезания по математика. Едно, защото смятам, че говорим за принципни неща (като нивото на учениците като цяло, а не за успеха на някой си) и второ споменаването на място в някоя класация ще ме разконспирира, а аз не искам това да се случва. Може да лъжа и даже син да имам Mr. Green

За споменатите от теб практически умения си съвсем права. Но, както си забелязала, някои се научават после, а други не. Та наистина си зависи от човека. Но ти наблягаш на ВУЗ, а тук спорът е гимназиите и основните училища. В училище се гради фундамент и не се изисква непременно този фундамент да е приложим в живота. Който изска практически познания още от училище - такива се дават в техникумите, а в гимназиите се дават други неща. Аз пък съм инженер. Колегите ми инженери, които са завършили техникуми, имат много по-добри практически умения от мен (аз не съм се и опитвал да наваксам), но аз съм по-добър в други неща, получени от гимназията. Та академизъм в училище не вреди, но си права, че във ВУЗ вече е редно академичното натрупване да се превръща в приложно качество. Ама тук си говорим главно за училище. Във ВУЗ няма състезания.

# 192
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, сега, със социалните умения малко се изхвърлихте! Под някаква форма всички деца усвояват социални умения по простата причина, че живеят сред хора, а не на необитаем остров. Просто нюансите на тези социални умения са различни. И те много лесно разбират къде как да се държат. Не одобрявам нито една от крайностите - никакъв наздор или тотален надзор от възрастните в училището. Ако в много държавни училища няма никакъв надзор, то в много частни надзорът е абсолютен.
При положение, че искам децата ми да са само по половин ден на училище, така свеждам до някакъв оптимум усвояването на една култура на поведение, а в извънкласните занимания е друга култура.

Иса,
Умението да се напише пълномощно е практическо умение, свързано с професията, а не социално такова. Всеки студент във втори курс може да се научи да пише пълномощно. Социалните умения са нещо съвсем различно.

# 193
  • София
  • Мнения: 6 999
Някой си, не съм имала предвид твоето дете, говорех по принцип за състезанията. Идея нямам ходи ли или не твоето на състезания и какво е.

Решаването на житейски проблеми не е изобщо застъпено в нашите училища. Някой някъде да учи децата как да решават конфликт, как да отстояват гледна точка, как да презентират идея...? Никой, никъде в българското. В ААУ обаче това се учи.

Andariel, според мен нещо не си разбрала за какво говоря... иначе не би говорила за надзор.
Писането на пълномощно, може и да е практическо умение, но преговарянето е преди всичко социално, както и писането на писмо, каквото е и способността да изказваш и защитаваш теза или идея.

# 194
  • София
  • Мнения: 62 595
ОК. Това с преговарянето човек го учи и в семейството, и в училище с връстниците си, и къде ли не, дори на улицата или в магазина. Това не е приоритет на училищата, били те държавни или частни. Ей ги на, циганите не завършват частни училища, повечето от тях дори не завършват никакво училища, а доста добре се справят с преговарянето.  Laughing Във всяко училище децата след четвърти клас започват да правят някакви доклади или презентации. Спомняма си, че моите още в трети клас правиха нещо подобно по история. Същото е по български - пишат съчинения.
Оставам с впечатлението, че с частните училища е като в рекламите - наблягане на качества, които са присъщи на продукта изобщо, а не някакви специфични или уникални качества. Нещо като да кажеш, че киселото мляко Х е полезно за зъбите и костите и е полезно за здравето. Ами, всяко кисело мляко е полезно за зъбите и е здравословно, нали? В края на краищата всяко училище има като предмет на дейност обучение и възпитание, независимо дали е записано изрично. Във всяко училище има ситуации, които учат на социални умения. Всяко училище, принадлежащо на българската образователна система е длъжно да работи по определени учебни планове и изисквания. За мен разликите между ДУ и ЧУ са предимно в материалната база, в целодневното обучение (n в 1) и по-малкото деца в клас. Да, може би (което не е сигурно, както се видя по време на стачката) учителите са с по-високо заплащане и може би по-мотивирани поне финансово.

Общи условия

Активация на акаунт