Бъдещи Осмокласници......епизод 21

  • 43 327
  • 739
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 301
MariDiр тук не съм съгласна. Влечението към чужд език няма нищо общо с влечемието към хуманитарна или природоматематическа дисциплина.
И затова е 2 на 2 за двата изпита.
Имам много ученици, които са профил мат в 73 СОУ и които кандидатстват с МАТ Simple Smile
Значи:
1. за НПМГ
"3.2.   Класирането на кандидатите се извършва по бал, равен на x+y+3z+t, където
– x  е оценката от Националния изпит по български език и литература;
– y  е оценката от Националния изпит по математика;
– z е оценката от вътрешния профилиращ изпит по съответния за профила предмет;
– t е оценката от удостоверението за завършен 7. клас по съответния за профила предмет."
2. СМГ
"Балообразуване:
Балът се образува от утроената оценка от конкурсния изпит по математика, оценката от изпита по български език и литература и оценките по математика и БЕЛ от удостоверението за завършен 7-ми клас."
3.ТУЕС
4.
...........
Няма да изброявам начина на балообразуване на всички други.
Значи децата в тези училища ще бъдат облагодетелствани за се вземат оценките по тези предмети с какъвто профил е училището в което кандидастват и се предполага, че са най-добри.А децата за езиковите гимназии?
Моят син 7 години учи немски и английски и има сертификати. Кандидатсва за тези гимназии, а се взема оценката по математика.
Къде е равенството в критериите?

# 16
  • София
  • Мнения: 5 138
Бих искала да се включа и аз за профилирането още при кандидатстването. И аз мисля, че не е лошо профилиращия език или предмет да се определят след 8 клас. Не е необходимо да се развалят класовете - могат да се разделят само за отделни предмети. А може да се направи и организация като в АК - там децата  се разместват няколко пъти за 5-те години. И така излизаш от у-ще не с 30 приятели, а със 150.
На теория е лесно, но знаеш ли как е на практика?
Особено за седнчиното разписание?  Simple Smile

# 17
  • Мнения: 3 410
Когато една задача е с разписване, за грешни разсъждения не се дават, но и не се отнемат точки.
И така е редно, да бъде.
Съгласна съм, нали все пак целта ни е децата да се научат да мислят, а не да се притесняват да не сгрешат.

# 18
  • София
  • Мнения: 5 138
MariDi, има 3 вида паралелки
- природомат. 3мат/ 1бел
-езикови 2мат/ 2бел
- хуманитарни 3бел/ 1мат

# 19
  • София
  • Мнения: 301
Когато една задача е с разписване, за грешни разсъждения не се дават, но и не се отнемат точки.
И така е редно, да бъде.
А с това съм абсолютно съгласна. Според мен вторият модул трябва да е така.
А това, че тази година задачите бяха абсолютно съобразени с  ученото през годината е похвално. То само беше опорочено от начина на провеждане на изпита.

# 20
  • Мнения: 41 323

Моят син 7 години учи немски и английски и има сертификати. Кандидатсва за тези гимназии, а се взема оценката по математика.
Къде е равенството в критериите?

Ми щом вече има сертификати защо му е езикова гимназия???
Езиковата гимназия не е като филологията в университета. ЕГ дава универсално образование + език. Затова и изпитът е универсален - Мат + БЕЛ. И това е нормално и справедливо.

# 21
  • София
  • Мнения: 5 138
Само искам да кажа, че афинитетът към чужд език няма нищо общо с другата насоченост на едно дете- хуманитарна или природоматематическа.

# 22
  • София
  • Мнения: 2 361
Харесва ми изпитът да е на 2 части. Първата обща за всички деца. намалява се броят на двойките и децата не се чувстват глупави. Знаят нещо, но не е достатъчно за високи оценки. Нека първата част да си остане тестова. А втората част по матем. да е с разписани задачи. Така се вижда ако децата имат техн. грешка. Вижда се и как разсъждават и може да им се дадат точки и за недорешени задачи. Така ще е по-лесно отсяването. Ще има "разхвърляне" на оценките.

# 23
  • Абсурдистан
  • Мнения: 3 321
1. Децата заявили участие в изпита да се разпределят по училищата на случаен принцип.
2. Централизирано класиране, без възможност за кандидатстване в 2 града.
3. НВО да не съвпада с изпита, а ако съвпада втория модул да е изцяло със задачи с разписване. Тук имам предвид, че НВО е изцяло от задачи, които би следвало да се решават от всички деца завършващи 7 клас. Състезателните задачи, т.е. тези, които класират децата трябва да са подбрани на съвсем различен принцип.
4. По БЕЛ - формат оценяващ стиловата и езиковата култура на децата и възможността им да се изразяват и тезата, която сега беше 25 задача, може изцяло да замени преразказа.
4. Уеднаквяване на периодите за провеждане на изпитите във всички училища и постепенно включване на всички училища в централизираното класиране. Както е НПМГ - има отделен изпит, но е в синхрон с цялата кампания и участва в централното класиране.
5. Задължителни, няколко дневни обучения на квесторите по единна методика.
6. Аз съм за профилирането още при кандидатстването.
7. Абсолютно съм съгласна с ганис за чуждия език и профилирането в природоматематически или хуманитарен профил. В този ред на мисли, считам, че образуването на баловете за езиковите са си ок.

Последна редакция: сб, 03 юли 2010, 22:41 от Чипоноска

# 24
  • София
  • Мнения: 301
MariDi, има 3 вида паралелки
- природомат. 3мат/ 1бел
-езикови 2мат/ 2бел
- хуманитарни 3бел/ 1мат
Това в коя езикова гимназия го има. Може би съм го пропуснала?
Ако е така се извинявам.

# 25
  • Мнения: 224
Бих искала да се включа и аз за профилирането още при кандидатстването. И аз мисля, че не е лошо профилиращия език или предмет да се определят след 8 клас. Не е необходимо да се развалят класовете - могат да се разделят само за отделни предмети. А може да се направи и организация като в АК - там децата  се разместват няколко пъти за 5-те години. И така излизаш от у-ще не с 30 приятели, а със 150.
На теория е лесно, но знаеш ли как е на практика?
Особено за седнчиното разписание?  Simple Smile

Ганис, ама ние нали обсъждаме как е най-правилно, а не как е най-лесно за седмичното разписание.
Вече имаше доста убедителни доводи в подкрепа на по-късното профилиране.
Ако то наистина е по-правилното, практическо решение трябва да може да се намери.

# 26
  • София
  • Мнения: 301

Моят син 7 години учи немски и английски и има сертификати. Кандидатсва за тези гимназии, а се взема оценката по математика.
Къде е равенството в критериите?

Ми щом вече има сертификати защо му е езикова гимназия???
Езиковата гимназия не е като филологията в университета. ЕГ дава универсално образование + език. Затова и изпитът е универсален - Мат + БЕЛ. И това е нормално и справедливо.
Ми щото не съм казала, че има най-високото ниво което може да се вземе и далеч не мисля, че ги е изучил тези езици. А само че е доказал интереса си към тази ориентация. Както дете кандидастващо с биология в НПМГ - нали вземат оценката му по биология от дипломата?

# 27
  • Мнения: 11 607
Ей, къде беше досега, бе, човек. Я как се появи да откриеш темата Laughing
Има дискусия, включвай се, твоето мнение е ценно

Мен не ме търсете между шамарите.........Аз си казах - мен тази форма ме удовлетворява......Представям си какво щеше да ми е ако още треперех за резултати и класиране.......Излишни нерви.....Каквато и да е формата - все ще има недоволни!

Аз само не мога да си обесня едно - какъв е смисълът да се учат другите предмети освен български и математика????? По другите можеш да имаш и 4-ки, по основните  за балообразуващите - 6 и хоп - добрия бал ти е в кърпа вързан.......Типичен пример с познато дете - по български и математика има силни оценки, по другите 3 и 4, накрая преписал по математика и ....... бал съвсем малко по-нисък от този на моя син.....А той в дипломата си има само 2 петици - по математика и по трудово........Справедливост почти никаква.......

Но не се кахъря......Детето е прието там където иска, вярно - не където аз исках, но......може да е за добро.....Факт е,че почти никъде вече не се учи.......Вкл. и в нашата математическа гимназия......Такива отзиви чух, че направо кварталното училище е по-добрия избор.......Масово нивото на преподаване е паднало, за сметка на това деца от паралелка математика ходят на частни уроци по математика.....За мен това е чудо нечувано........Та едно време това бе най-добрата паралелка в математическата гимназия - поне в Добрич, учителите ги скъсваха от това да учат и да знаят.......

Това са мои лични наблюдения и разговори с деца и родители от т.нар. елитни гимназии в Благоевград и не ангажирам никой!!!!!!! Дано в София е по-добре......

Та.....да са ни живи и здрави юнаците и юначките, да имат сега едно страхотно лято, да си починат добре и ........наесен с песен........Пък тогава каквото сабя покаже........Дано всичко е за добро на децата ни и продължавам да твърдя,че когато печелим не знаем какво губим и когато губим не знаем какво печелим.......Дано сме избрали възможно най-доброто за децата си, пък то пълно щастие няма......

И мами стига сте дъвкали училищни теми, успокойте се, лято е все пак, помислете за морето и неговите трудови хора, и го дайте малко по-ведро, по-свежо, по-оптимистично и  по.....ваканционно.......Не е ли време вече за почивка????????

Поздрав - чуйте текста най-вече - http://vbox7.com/play:47ff7262


А минах през темата, защото я видях,че е на края и да видя дали има кой да направи нова, иначе .....пак щях да я подмина.........


Приятно ми е!!!! Извинете, стана дълго!!!!!!!!



Чепоноске.......евала.........Направо ме разби..........Знаех си аз,че не съм за тази тема........Толкова добре аз не мога да го напиша.........Дали ще има кой да те чуе обаче???????? Ако има група, която да дава предложения за промяна в кандидатстването - задължително и ти трябва да си вътре!

Последна редакция: сб, 03 юли 2010, 22:43 от Мама Цоцоланка

# 28
  • София
  • Мнения: 1 942
Съгласна с предложенията на Чипоноска

# 29
  • София
  • Мнения: 5 138


3. НВО да не съвпада с изпита, а ако съвпада втория модул да е изцяло със задачи с разписване. Тук имам предвид, че НВО е изцяло от задачи, които би следвало да се решават от всички деца завършващи 7 клас. Състезателните задачи, т.е. тези, които класират децата трябва да са подбрани на съвсем различен изпит.

5. Задължителни, няколко дневни обучения на квесторите по единна методика.
6. Аз съм за профилирането още при кандидатстването.
Чипоноске, съгласна съм с теб за 5 и 6 точки.
Но, терминът "състезателни задачи" не ми се нрави.
Аз като чуя "състезателна математика" и си представям нац. отбор по мат на Всерусийската олимпиада, например..
Да, трябва да има по- сложни задачи, но не и задачи, за които няма време да се решават в училище ( поне да се споменат)и не са предвидени в учебния план.

Общи условия

Активация на акаунт