Седмокласник смел на старта е застанал и целта на мушката е "хванал"

  • 41 031
  • 725
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 752
already detective, благодаря за тестовете, остава да има и кой да ги прави  Sad
В случая, който коментираме с пробния по БЕЛ, не става въпрос за разминаване между различни школи, а за голяма разлика в 2 теста на една и съща школа и още по-фрапиращото - разминаване в оценките на един преподавател от една школа!  Mr. Green #Cussing out Както стана въпрос, моето дете и на Алисън са правили един тест при един преподавател, имат различен брой точки, но еднаква оценка  #Cussing out Unadabtable каза, че таблицата за оценяване само те си я знаели... Sick, явно и те не си я знаят.  #Cussing out Очевидно не сме имали късмет с този изпит при този "господин" от Междучасие, ами ако и на истинския изпит нямаме късмет с това "субективно" оценяване? Аз и без изпит си знам моичкият горе-долу къде е, въпросът беше да се види какво по-точно знае и не знае, а тоя "господин или е супер зле или е бил леко пиян, като е оценявал. Това, което казвате как децата щели да си повишат успеха на следващите пробни изпити не ми звучи чак толкова обнадеждаващо. Тия които сега имат пропуски, трябва да ги запълват, а постоянно взимат и нов материал.  Sad Т.е. трябва много труд, за да се навакса изпуснатото и да не се изостава от новото. Confused А това магаре направо с топ не мога да го накарам да учи по БЕЛ  Mr. Green

# 676
  • София
  • Мнения: 18 105
mamamilk,
Не ви казах това само като успокоение, факт е. Peace
Първите резултати на пробни изпити на дъщеря ми по БЕЛ бяха далеч от понятието  обнадеждаващи, гравитираха около упоменатите от вас оценки, тоест от порядъка 4,5-4,75.Но запълвайки бавно и методично пропуските си в граматичната част, на финала успя  да изкара  на тестовата част(по-слабата й в сравнение с преразказа) с повече от единица по-висока от първоначалните резултати. И не е тя единствен пример за постепенен напредък.Много от децата в миналогидишната тема стартираха по аналогичен начин. WinkТака че, споко!Неусетно, с направата на повече тестове, нещата ще се оправят. Peace

# 677
  • Мнения: 8 826
Не се притеснявайте, който решава тестове, няма да се провали, неусетно и постепенно грешките се изчистват и нещата си идват на мястото. Що се отнася до оценяването, също няма място за тревога. Сигурно сте наясно, че накрая изкарват 2 отделни оценки, но се кандидатства само с едната, другата е ВО, което няма реална тежест. Само тестовете се оценяват по отделна скала, което миналата година се прави за първи път и скалата не беше пусната никъде, но тази оценка няма никакво съществено значение. Двата компонента обаче се оценяват после отделно/скалата е на 1-ва страница/ и с тази оценка се кандидатства, тя е важната. Скалата за кандидатстване е ясна и еднаква за всички, работите могат да се гледат след изпита, така че няма възможност при едни и същи точки оценките да са различни. Вероятно господинът е бързал да проверява и кой знае как е писал оценките, това в края на годината няма как да се случи. Повече трябва да ви притеснява до колко е добър преподавателят, който подготвя децата ви за изпита, а не дали оценката, която  е сложил на пробния изпит на детето ви е точно колкото и на другарчето  му със същия брой точки Laughing

# 678
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
... ами ако и на истинския изпит нямаме късмет с това "субективно" оценяване?
И мен точно това ме притеснява. Знам си нивото на детето  и се убедих, че учителката му е достатъчно добра и не се налагат курсове.
 Да , преразказите са му слаби , но наистина в случая е ощетен. Специално за преразказа , макс точки очаквам за правопис и пунктоация / където всъщност в случая има 1 т. ,без да има нито една правописна грешка/. На него специално и тази оценка по БЕЛ му стига , но все пак - колкото повече , толкова повече  Laughing
 unadaptable , този учител не преподава на децата ни, просто им се е паданал негов тест

# 679
  • Мнения: 542
Не се притеснявайте, който решава тестове, няма да се провали, неусетно и постепенно грешките се изчистват и нещата си идват на мястото. Що се отнася до оценяването, също няма място за тревога. Сигурно сте наясно, че накрая изкарват 2 отделни оценки, но се кандидатства само с едната, другата е ВО, което няма реална тежест. Само тестовете се оценяват по отделна скала, което миналата година се прави за първи път и скалата не беше пусната никъде, но тази оценка няма никакво съществено значение. Двата компонента обаче се оценяват после отделно/скалата е на 1-ва страница/ и с тази оценка се кандидатства, тя е важната. Скалата за кандидатстване е ясна и еднаква за всички, работите могат да се гледат след изпита, така че няма възможност при едни и същи точки оценките да са различни. Вероятно господинът е бързал да проверява и кой знае как е писал оценките, това в края на годината няма как да се случи. Повече трябва да ви притеснява до колко е добър преподавателят, който подготвя децата ви за изпита, а не дали оценката, която  е сложил на пробния изпит на детето ви е точно колкото и на другарчето  му със същия брой точки Laughing

Или нещо не разбирам, или... Как така оценката от ВО да няма тежест? Оценката за кандидатстване се образува като се съберат точките от I модул (ВО) и II модул (преразказ). След това – по скалата. Максималният брой точки от ВО е 65, а от преразказ – 35, така че ВО е с по-голяма тежест. Още повече, че може да се кандидатства и само с оценката от ВО, но тогава при максимален брой точки 65 (6,00) оценката за кандидатстване вече не е 6,00, а около 4.

Последна редакция: пн, 29 ное 2010, 18:29 от math_mother

# 680
  • Мнения: 8 826
Не се притеснявайте, който решава тестове, няма да се провали, неусетно и постепенно грешките се изчистват и нещата си идват на мястото. Що се отнася до оценяването, също няма място за тревога. Сигурно сте наясно, че накрая изкарват 2 отделни оценки, но се кандидатства само с едната, другата е ВО, което няма реална тежест. Само тестовете се оценяват по отделна скала, което миналата година се прави за първи път и скалата не беше пусната никъде, но тази оценка няма никакво съществено значение. Двата компонента обаче се оценяват после отделно/скалата е на 1-ва страница/ и с тази оценка се кандидатства, тя е важната. Скалата за кандидатстване е ясна и еднаква за всички, работите могат да се гледат след изпита, така че няма възможност при едни и същи точки оценките да са различни. Вероятно господинът е бързал да проверява и кой знае как е писал оценките, това в края на годината няма как да се случи. Повече трябва да ви притеснява до колко е добър преподавателят, който подготвя децата ви за изпита, а не дали оценката, която  е сложил на пробния изпит на детето ви е точно колкото и на другарчето  му със същия брой точки Laughing

Или нещо не разбирам, или... Как така оценката от ВО да няма тежест? Оценката за кандидатстване се образува като се съберат точките от I модул (ВО) и II модул (преразказ). След това – по скалата. Максималният брой точки от ВО е 65, а от преразказ – 35, така че ВО е с по-голяма тежест. Още повече, че може да се кандидатства и само с оценката от ВО, но тогава при максимален брой точки 65 (6,00) оценката за кандидатстване вече не е 6,00, а около 4.

Оценката от ВО няма тежест, защото не участва сама по себе си в бала. Точките, изкарани на теста се превръщат в оценка по някаква неясна скала и се пише оценка на ВО. За кандидатстване тази оценка вече не играе. Там оценяването става като точките от теста/а не оценката/ се събират с точките, изкарани на преразказа и този получен сбор по скалата от 1-ва страница се превръща в оценка, с която се кандидатства.
Що се отнася до този господин, дето е правил теста, той не води ли подготовката на децата в школата? И защо като не води той дават негов тест, а не на преподавателят, който води подготовката в школата? Crazy newsm78 Искам да уточня, че под преподавател имам предвид този, който ги подготвя за изпит - било в школа, било на частен урок.Самата подготовка е спецефична, не като да си преподаваш материала в училище, при подготовката се набляга на нещата, които пряко са свързани с изпита. В училище учителят си кара по програмата. Simple Smile

# 681
  • София
  • Мнения: 11 744
Не съм се се включвала няколко дена и се понатрупал материал за четене.
mama_jenny поздравления за Явор!
Али Сън който си я знае математиката си я знае!Браво!
Като цяло може би трябва да съм доволна от представянето на детето си на пробните изпити по БЕЛ и математика.
По БЕЛ има 85 точки,а по математика 74.По таблиците и формулите на стр.1 съответстват на 5.464 и 5.071.
В другата школа,където се е явил по  БЕЛ има 55 точки,а по математика-63.По математика не е обективен резултата,понеже е имало задачи от непредаден материал,който обаче курсистите от другата школа са го били взели.
И двете преподавателки са казали,че като за първи път е добре и са обяснили къде са му конкретните проблеми според изпитите.
Червената лампичка ми свети.Особено по БЕЛ,разликата наистина е голяма,близо една единица.
Мисля,че за детето определено е по-лесно,там където ходи на курс.
Въпреки това не съм се отказала да го изпращам на пробни изпити по други школи.Според мен това си е тренинг,колкото и да не ми харесва резултата.Обаче това е единствената школа,която открих да допуска външни деца на пробни изпити и да ги провежда в събота и се опасявам,че следващия път пак ще се появи същия проблем,невзет материал.

Искам да попитам тези от вас,чийто деца посещават Междучасие,имате ли обратна връзка с преподавателите или само пробните изпити Ви служат за такава?

# 682
  • Мнения: 1 879
Не се притеснявайте, който решава тестове, няма да се провали, неусетно и постепенно грешките се изчистват и нещата си идват на мястото. Що се отнася до оценяването, също няма място за тревога. Сигурно сте наясно, че накрая изкарват 2 отделни оценки, но се кандидатства само с едната, другата е ВО, което няма реална тежест. Само тестовете се оценяват по отделна скала, което миналата година се прави за първи път и скалата не беше пусната никъде, но тази оценка няма никакво съществено значение. Двата компонента обаче се оценяват после отделно/скалата е на 1-ва страница/ и с тази оценка се кандидатства, тя е важната. Скалата за кандидатстване е ясна и еднаква за всички, работите могат да се гледат след изпита, така че няма възможност при едни и същи точки оценките да са различни. Вероятно господинът е бързал да проверява и кой знае как е писал оценките, това в края на годината няма как да се случи. Повече трябва да ви притеснява до колко е добър преподавателят, който подготвя децата ви за изпита, а не дали оценката, която  е сложил на пробния изпит на детето ви е точно колкото и на другарчето  му със същия брой точки Laughing

Или нещо не разбирам, или... Как така оценката от ВО да няма тежест? Оценката за кандидатстване се образува като се съберат точките от I модул (ВО) и II модул (преразказ). След това – по скалата. Максималният брой точки от ВО е 65, а от преразказ – 35, така че ВО е с по-голяма тежест. Още повече, че може да се кандидатства и само с оценката от ВО, но тогава при максимален брой точки 65 (6,00) оценката за кандидатстване вече не е 6,00, а около 4.

unadaptable има предвид оценката, а не точките, но пък учителката по БЕЛ на сина ми изчака да излязат резултатите и тогава оформи оценките - срочни и годишни. Така че в някои случаи, както беше с класа на сина ми, и оценката от ВО има тежест и то още каква!

# 683
  • Мнения: 542

 Там оценяването става като точките от теста/а не оценката/ се събират с точките, изкарани на преразказа и този получен сбор по скалата от 1-ва страница се превръща в оценка, с която се кандидатства.


Точки или оценки – накрая резултатът е един и същ. Ами нали тази оценка (ВО) се формира на базата на точките, получени на теста. Повече точки – по-висока оценка. В крайна сметка оценката за кандидатстване е средно аритметично от оценките от първи и втори модул. В миналогодишните списъци с резултатите от изпита беше точно така. Същият резултат се получава, ако се работи с точки – проста аритметика.

# 684
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
моичкият има кръгло 60 точки, а са му писали 4.72.
Моят има 71 т. и ми казаха , че оценката му също е 4,72

и ние тук: 64т. и оценка 4.714 . ТЕ ми я казаха, не съм я изчислявала.

За мат. не ми се пише и говори  ooooh!... Там скалата не я хваща  Tired

mama_jenny - евалла на твоето дете   bouquet

# 685
  • Мнения: 7 263
Шани, аз затова не го пуснах на тези тестове, щото си знам магарето само излишен стрес щях да натрупам ( това аз де  Twisted Evil, на него нищо не може да му наруши великото спокойствие ).
Да видим още колко ще издържа да съм бяла и добра  Twisted Evil Crossing Arms Thinking Tired

# 686
  • Мнения: 976
      Мили мами, няма ли го качен теста по БЕЛ, варианта на г-жата от "Междучасие", или аз не го откривам? След двуседмично чакане на резултати сме забутали някъде листа с въпросите... Искам да видя все пак какво му куца на моя герой, макар че той се смята за велик със 70 точки и 4,929  - точно по скалата от първа стр. го е оценила. /Не ходим нито на курс, нито на уроци,учителката им ... не бих коментирала.../
      Сега покрай неговия преразказ се сблъсквам с въпроса за разликата при числителните бройни. Изчетох разни мнения, госпожата му е поправила  "трийсетина индианеца"  на"индианци", "трима дивака"  на " диваци", "двамата индианеца"  на"двамата индианци". Според един филолог било въпрос на диалекти и на привикване на ухото... Наистина и аз съм от източна Б-я /Варна/, но на мен ми звучи вярно "двамата индианеца"...
      Човек наистина до края на живота си има да се учи! Какво ще кажете вие?

# 687
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Lennyh, какво да ти кажа...  Tired мислех да не ходи на пробен по мат. защото подозирах такова лошо представяне. Но представи си, след 3г. обучение по предмета с тази наша лъчезарна К. и усилията на баща й, че и моите, резултата е плачевен... Направо съм бясна, яд ме е на нея... Може ги нещата, но не желае да вложи старание и нищо от себе си. И К. й го каза това и баща ми, който също чат-пат се занимава с нея и я усеща...

Другото което пО ме радва, че резулататът й по БЕЛ е само от обучението в клас. В нас не си прави труда нищо да чете/преговаря/преразказва. Само каквото чуе/научи в клас. На курс НЕ ходи. И тук следва да замоля...
Моля тук списващия преподавател по БЕЛ да ми даде акъл как да я караме занапред.  Thinking Да натисна ли детето и за уроци или само да я натисна в нас поне да учи?!  Rolling Eyes

m.cha-cha - по БНТ има едно предване "В час ли си?" и може би в началото на годината нейде имаше урок по числителни бройни, числителни редни и т.н. Виж няма ли го качено нейде в нет-а. Много хубаво ги обясниха там нещата. Отделно и по тел. можеш да си направиш спраквата с човек от БАН. За подробности по тази процедура се свържи с baibibi. Тя знае телефона.

# 688
  • Мнения: 542
     Мили мами, няма ли го качен теста по БЕЛ, варианта на г-жата от "Междучасие", или аз не го откривам? След двуседмично чакане на резултати сме забутали някъде листа с въпросите... Искам да видя все пак какво му куца на моя герой, макар че той се смята за велик със 70 точки и 4,929  - точно по скалата от първа стр. го е оценила. /Не ходим нито на курс, нито на уроци,учителката им ... не бих коментирала.../
      Сега покрай неговия преразказ се сблъсквам с въпроса за разликата при числителните бройни. Изчетох разни мнения, госпожата му е поправила  "трийсетина индианеца"  на"индианци", "трима дивака"  на " диваци", "двамата индианеца"  на"двамата индианци". Според един филолог било въпрос на диалекти и на привикване на ухото... Наистина и аз съм от източна Б-я /Варна/, но на мен ми звучи вярно "двамата индианеца"...
      Човек наистина до края на живота си има да се учи! Какво ще кажете вие?

Правилното е трима индианци, петима работници, трима души, двама професори, двама войници, трима ученици...– за хора, но три прозореца (а не три прозорци), два капака (а не два капаци)... Не е въпрос на диалекти и привикване на ухото, а на правила в българския език – учи се в училище (в 6 клас, ако не се лъжа).

Шани, лично мое мнение е, че частните уроци са напълно излишни, ако детето посещава редовно учебните занятия, внимава в час, пише си само домашните вкъщи и е научено да се труди. На мързеливите и частните уроци не помагат – примери за това колкото искаш. Ако детето има сериозни пропуски до 7 клас (пунктуация, правопис), те могат лесно да се отстранят с диктовки. Има много добри помагала по БЕЛ и с помощта на родителите ( а и без тях) детето може да се справи. Моят син не ходи на уроци, купила съм му 2-3 помагала и се подготвя сам вкъщи. В неделя му дадох Нац. тест (областен кръг) от миналата година – направи 81 точки и то без литературните въпросите, които са върху все още неучени произведения. Работете по-сериозно вкъщи (всяка събота и неделя) и скоро ще има резултат.  

Последна редакция: вт, 30 ное 2010, 11:41 от math_mother

# 689
  • Мнения: 7 263
Правилното е трима индианци, петима работници, трима души, двама професори, двама войници, трима ученици...– за хора, но три прозореца (а не три прозорци), два капака (а не два капаци)... Не е въпрос на диалекти и привикване на ухото, а на правила в българския език ...

Категорично!  Peace наистина това са граматични правила и може би трябва да смениш консултанта newsm78

Шани и при нас картинката ще е същата - по БЕЛ очаквам панчаревска трагедия в три действия, защото пише грозно, допуска правописни и пунктуални грешки и като цяло пише като неадерталец  Twisted Evil ooooh!
По Математика със сигурност ще се справи, но и там не е ясно колко точно неща ще пропусне в бързината или няма да донапише .... и изобщо ....  ooooh! не пей ми се не смей ми се. ooooh!

Общи условия

Активация на акаунт