Източена дебитна карта!!!

  • 71 280
  • 280
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 158
Нали знаете, че дори и да установят, че картата е източена неправомерно, възстановявят суми над 400 лева (поне по моите карти е така), това нещо като споделена отговорност го водят.
Моите бяха 650 лв.,  демек трябва да ми ги възтановят, така ли ? newsm78
И все се чудя, ето при повечето от вас са блокирани картите преди злоупотреба, а при мен след това.... след дъжд качулка.
Интересно беше, след като звъннах да питам какво се случва, един младеж с весел тон ми каза: Ами, преиздадена ви  нова карта(празна), елате да си я вземете... Shocked Казах, мерси, празна мога да ви я подаря на вас.... Confused

# 31
  • София
  • Мнения: 8 933
Нали знаете, че дори и да установят, че картата е източена неправомерно, възстановявят суми над 400 лева (поне по моите карти е така), това нещо като споделена отговорност го водят.
Моите бяха 650 лв.,  демек трябва да ми ги възтановят, така ли ? newsm78
И все се чудя, ето при повечето от вас са блокирани картите преди злоупотреба, а при мен след това.... след дъжд качулка.
Интересно беше, след като звъннах да питам какво се случва, един младеж с весел тон ми каза: Ами, преиздадена ви  нова карта(празна), елате да си я вземете... Shocked Казах, мерси, празна мога да ви я подаря на вас.... Confused
Означава, че ако в договорът ти го пише (това за 400 лв), в най - добрият случай ще ти възстановят 250, другите са твоята споделена отговорност.  Peace
Сега прочетох, че на едната карта са ми намалили сумата на 300 лв, което пак не е малко.

Последна редакция: вт, 19 окт 2010, 11:42 от Aннa

# 32
  • Мнения: 179
Много неприятна случка. Да питам все пак, картата с чип ли беше или с магнитна лента? Чувала съм, че с чип са по-защитени от такива злоупотреби. Друго, което се сещам е, че повечето банкомати на ОББ са със специално монтирано устройство, което не позволява да се сканират данните от вашата карта, тоест може би е по-безопасно да се ползват от останалите.

# 33
  • Мнения: 158
Сега за пореден път прочетох договора, в него пише че, при оспорване на  неправомерна транзакция, след разследване на случая от банката, ако се разбере, че има измама, тя поема щетите.
Картата е с магнитна лента, и да не се заричам, повече банкомат няма да погледна. По- добре да загубя малко време, но ще влизам директно да си тегля пари от банката.

# 34
  • Мнения: 135
Преди около две години един колега тегли заплата и установява че на картата са му превели още хиляда лева.
Човека си ги изтегли, но от банката се усещат за грешката и натискат работодателя за натиск върху колегата, е нямаше какво да направи защото му ги удържаха на заплата, тя банката никога няма да се мине.

# 35
  • Варна.....
  • Мнения: 1 754
Нали знаете, че дори и да установят, че картата е източена неправомерно, възстановявят суми над 400 лева (поне по моите карти е така), това нещо като споделена отговорност го водят.
Това не е вярно. Закона за електронните разплащателни средства казва друго.

# 36
  • Мнения: 158
А какво казва той?

# 37
  • София
  • Мнения: 8 933
Нали знаете, че дори и да установят, че картата е източена неправомерно, възстановявят суми над 400 лева (поне по моите карти е така), това нещо като споделена отговорност го водят.
Това не е вярно. Закона за електронните разплащателни средства казва друго.
Еми аз поне съм си чела договора и знам, че подобна точка фигурира. Ше цитирам по памет. В смисъл, че Картодържателя понася загубите свързани с транзакции на изгубена, открадната или присвоена карта, когато картодържателят не е успял да запази защитните характеристики на картата, но не повече от 300лв. Нали се сещаш, че от банката винаги ще го извъртят така, че независимо от обстоятелствата, ти не си си защитил ПИН кода.

# 38
  • Варна.....
  • Мнения: 1 754
Нали знаете, че дори и да установят, че картата е източена неправомерно, възстановявят суми над 400 лева (поне по моите карти е така), това нещо като споделена отговорност го водят.
Това не е вярно. Закона за електронните разплащателни средства казва друго.
Еми аз поне съм си чела договора и знам, че подобна точка фигурира. Ше цитирам по памет. В смисъл, че Картодържателя понася загубите свързани с транзакции на изгубена, открадната или присвоена карта, когато картодържателят не е успял да запази защитните характеристики на картата, но не повече от 300лв. Нали се сещаш, че от банката винаги ще го извъртят така, че независимо от обстоятелствата, ти не си си защитил ПИН кода.
Ако прочетеш и закона, както и това, което съм описала по- рано, ще разбереш дащо го казвам.

# 39
  • София
  • Мнения: 8 933
Нали знаете, че дори и да установят, че картата е източена неправомерно, възстановявят суми над 400 лева (поне по моите карти е така), това нещо като споделена отговорност го водят.
Това не е вярно. Закона за електронните разплащателни средства казва друго.
Еми аз поне съм си чела договора и знам, че подобна точка фигурира. Ше цитирам по памет. В смисъл, че Картодържателя понася загубите свързани с транзакции на изгубена, открадната или присвоена карта, когато картодържателят не е успял да запази защитните характеристики на картата, но не повече от 300лв. Нали се сещаш, че от банката винаги ще го извъртят така, че независимо от обстоятелствата, ти не си си защитил ПИН кода.
Ако прочетеш и закона, както и това, което съм описала по- рано, ще разбереш дащо го казвам.
Закона няма да го чета. Пък и всички знаем как разни институции и фирми го заобикалят. Би ли ми разтълкувала написаното от мен във връзка със цитираният от теб закон. А след това може да се поинтересуваш, в колко процента от случаите, банките са възстановявали цялата сума. Цитирането на закони, не винаги помага в случаи, като този на авторката. Аз просто я осведомявам, за вероятността, дори и да и върнат парите, те да не са пълната сума. Ако при нея и възстановят всички пари, тогава ще е един добър прецедент.

# 40
  • Мнения: 4 275
Какво значи да не съм си защитила ПИН кода? Че аз ако знам, че в банкомата има четящо устройство, няма да се бутам оттам да си тегля пари я ...  Confused

# 41
  • Варна.....
  • Мнения: 1 754
Нали знаете, че дори и да установят, че картата е източена неправомерно, възстановявят суми над 400 лева (поне по моите карти е така), това нещо като споделена отговорност го водят.
Това не е вярно. Закона за електронните разплащателни средства казва друго.
Еми аз поне съм си чела договора и знам, че подобна точка фигурира. Ше цитирам по памет. В смисъл, че Картодържателя понася загубите свързани с транзакции на изгубена, открадната или присвоена карта, когато картодържателят не е успял да запази защитните характеристики на картата, но не повече от 300лв. Нали се сещаш, че от банката винаги ще го извъртят така, че независимо от обстоятелствата, ти не си си защитил ПИН кода.
Ако прочетеш и закона, както и това, което съм описала по- рано, ще разбереш дащо го казвам.
Закона няма да го чета. Пък и всички знаем как разни институции и фирми го заобикалят. Би ли ми разтълкувала написаното от мен във връзка със цитираният от теб закон. А след това може да се поинтересуваш, в колко процента от случаите, банките са възстановявали цялата сума. Цитирането на закони, не винаги помага в случаи, като този на авторката. Аз просто я осведомявам, за вероятността, дори и да и върнат парите, те да не са пълната сума. Ако при нея и възстановят всички пари, тогава ще е един добър прецедент.
Няма да тълкувам твои цитати, тъй като би било неточно и не пълно.
Аз споделих собствен опит. С писане на жалби и т.н. За това питаше и авторката. Ти имаш ли такъв?

# 42
  • София
  • Мнения: 8 933
Имам, да. Затова го и споделих. Затова казах, че трябва хубаво да се прочетат общите условия на банката издала картата. От там насетне е въпрос на тълкуване, доказване и надлъгване с банката. На авторката пожелавам успех.

# 43
  • София
  • Мнения: 30 146
Цитат
СМС известяването няма отношение към блокирането, защото то е за транзакции, а не за предприети действия от страна на банката. Във всяка банка имат телефон на картодържателя за връзка. Друг е въпросът, че се правят на умрели лисици. Sick
Аз, пък, до момента точно от ЦКБ имам отлични впечатления - винаги са били любезни и отзивчиви. Но то, в крайна сметка, нещата проличават, когато има проблем

имах предвид, че със SMS известяването ще разбере в момента на тегленето на парите, а не след 2 седмици, че са й изтеглили такава сума.

# 44
  • софия
  • Мнения: 25 479
Цитат
СМС известяването няма отношение към блокирането, защото то е за транзакции, а не за предприети действия от страна на банката. Във всяка банка имат телефон на картодържателя за връзка. Друг е въпросът, че се правят на умрели лисици. Sick
Аз, пък, до момента точно от ЦКБ имам отлични впечатления - винаги са били любезни и отзивчиви. Но то, в крайна сметка, нещата проличават, когато има проблем

имах предвид, че със SMS известяването ще разбере в момента на тегленето на парите, а не след 2 седмици, че са й изтеглили такава сума.
Разбрах те прекрасно. Понеже не ти се е случило (и дано не се случва), мога да те уверя, че това да ти блокират картата БЕЗ да те уведомят, дори и да не е източена, не е нормално. Не е нормално и да те задължават зорлем, само и само да те уведомят в евентуален, подобен случай да се абонираш за тази услуга. Общо взето, прехвърлят техните отговорности върху нас, които им плащаме.

Общи условия

Активация на акаунт