Демократичното образование – какво мислите за това?

  • 10 520
  • 125
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 341
И накрая не пиша в темата заради тези, които са против, а заради тези, които искат да знаят повече.
Мисля, че тук се корени част от неразбирането. Демократичното образование не може да даде нещо на човек, когато той сам не го иска. Тези, които искат да знаят повече, винаги са намирали начин да научат повече, много преди да се измисли това демократично образование, благодарение на тях човечеството се развива.
НО - ако идеята на демократичното училище е да налива знания - СЪЩО КАТО като традиционното - само че да е по избор на клиента - за мен това е търгашество с човешкия снобизъм. С други думи, докато има балами, ще има и тарикати. Проява на демократично образование е всеки възможен курс, всяка възможна преквалификация, всяка специалност в университет и профил в гимназия, когато човек има възможност да избира. Просто някои дисциплини не могат да вървят без други, но в това няма нищо лошо - нещата са свързани и това е за по-добро разбиране на изучаваната материя.

# 106
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Andariel си е направила труда да обясни откъде идва погледа на света.
На 7 детето вече знае прекалено много за да може училището да му отвори вртаи и прозорци към по-разчупено, самостоятелно или широко възприятие.

# 107
  • Мнения: 2 761
Искам моите деца да имат подобен широк кръгозор, да виждат и познават различни възможности, да търсят алтернативи и никога да не вярват, че има един единствен правилен отговор.

И аз това искам-затова никаква демокрация.Училището е задължително,макар и да не се научава кой знае какво,поне се придобива житейски опит в общуването с други хора и решаване на някои конфликтни ситуации.
Останалото се върши вкъщи като се изпреварва по всякакъв начин системата с дисциплина,защото ако човек иска да успee в каквото и да било трябва първо да осъзнае реда и навиците. Peace

# 108
  • Мнения: 376
Благодаря за прекрасната тема!   bouquet Ех, така се замечтах...Разказах на дъщеря ми за демократичното образование и тя много се зарадва.
В момента целта на масовото образование в световен мащаб е само една - промиване на мозъци!
Все повече стават демократичните детски градини - родителските кооперативи. Не сме много далеч от времето, когато във всеки по-голям град ще има поне по едно демократично училище.

# 109
  • Мнения: 341
Добре де!
Ако целта на биг боса, биг брадъра или шефа на световната конспирация е вие да сте с промити мозъци и тъпи като галоши - как тогава се прокрадват всичките тези "демократични" институции? Кой им позволява да съществуват, щом му пречат да си плете интригите? Хора се "самоубиват" "случайно" за грешна дума на грешното място и в грешното време, а в същото време под носа на тиранина, но странно невидими за взора му изникват училищата, които ще го свалят от власт. Крайно странно!
Дали не е по-логично точно демократичните институции да са за промиване на мозъци и затъпяване посредством НЕпредоставянето на широк набор познания? И с подходящата реклама, че са за "различните и мислещите" и предоставят "напълно нова методика" за преподаване на - забележете! - СЪЩИТЕ познания, които предлага конвенционалното училище.

# 110
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Бонбон, мисля, че стартира нова тема.
Или бъркам.. учила съм в конвенционални училища при неконвенционални учители...

# 111
  • Мнения: 341
Бонбон, мисля, че стартира нова тема.
Или бъркам.. учила съм в конвенционални училища при неконвенционални учители...
А, точно! Мислех да го напиша, но темата тръгна в толкова посредствена посока, че не виждам смисъл просто.
само се замислете - всичките тук сте от конвенционални училища. Твърдите, че от тях излизат хора с промити мозъци. Като махнем настрана зеещото притоворечие, на мен лично много от изказванията в темата ми звучат точно като от хора с промити мозъци, на които все нещо им липсва и изпитват комплекс заради това. Сори, нищо лично.

# 112
  • Мнения: 46
Кучетата си лаят, керванът си върви ...

Само не разбрах как стигнахте до великото умозаключение, че този тип организация на учебното заведение НЕ предоставя широк набор познания  newsm78?
И другият "умен" въпрос, който повдигате и отново показва, че много погрешно разбирате идеята за "демократично училище" - никой не видях да твърди, че се учи различен материал! СИСТЕМАТА е различна!

Както и да е, напускам темата, че нямам време да чета глупости. Има други платформи, където споделяме визиите си с положително настроени хора - който желае да е част от такъв тип градивна дискусия вече знае къде ще намери поддръжници  Peace.

# 113
  • Мнения: X
Има други платформи, където споделяме визиите си с положително настроени хора - който желае да е част от такъв тип градивна дискусия вече знае къде ще намери поддръжници  Peace.
И по тая причина повдигна куп стари теми, които засягат въпроса?  Grinning

# 114
  • Мнения: 341
Ами вие явно нямате капацитета да обясните кое му е новото и различното на това чудо. Проверила, разучила, изпробвала и все още използвам много неща, които се приемат за "нетрадиционни" в обществото, но е имало кой да ми ги обясни нормално, а не да ми се фука колко е хай клас, защото избрал нетрадиционното. Аман от комплекс да бъдем различни от масаат ooooh!
От цялата тема не разбрах кое е новото, оригиналното и полезното, а оптимизирането на образованието е тема, която силно ме вълнува. Единственото, което разбирам, е че това е нещо средно между позитивно настроено ТВУ и ресурсно училище - демек при всички положения място за неадаптивни.
Ако някой разбира добре какво е това и как точно се работи с децата, нека обясни кратко и ясно, а не да плюе старата система - нейните кусури ги знаем. Crossing Arms

# 115
  • Мнения: 2 761
СИСТЕМАТА е различна!

Кое е различното-че поущрява мързела ли? Няма тестове,няма оценки,съревнование с останалите,за да се види кой къде стои между другите,няма цел-един вид образование тип"ден да мине,самун за загине"...
Всъщност проблемите около нароилите се напоследък разни "модерни" чужди системи, идват от родителите,които чели-недочели за някои западни системи,които са били направени да облекчат проблемни деца(разбира има нужда и oт това за деца със с специални потребности),сега извъднъж се предоставят като свръхмодерни и напредничави,подходящи за всички.

Различни системи на преподаване има и сега в норамалните, даже държавни училища,но за сметка на това има и оценяване по щестобалната система.Да вземем например програмите Нимеро и Енвижън-различни системи в конвенционално училище,отговаря на съвременните изисквания.

Така както големите си имат задължения да ходят на работа,независимо дали им харесва или не,така и децата трябва да се приучат от малки,че някои неща просто се вършат,без значение дали им харесват.И тяхната работа е да учат в училище,а не стoят там като съхранение нa багаж докато родителите им са на работа.

# 116
  • Мнения: 63
Absolutely no sense, but...

"Друго разрушително твърдение, което е вярно, но би променило цялата образователна система е, че ученето е запомнянето на това, което ти е интересно. Това е революционно твърдение, защото никоя учебна програма в света не е изградена по начин, който да отчита това. Аз не вярвам в образованието, вярвам в ученето. Има фундаментална разлика между двете. Образованието се случва отгоре надолу, докато ученето се случва отдолу нагоре, произлиза от любопитството на хората."
Ричард Саул Уърман, oснователят на TED

http://www.economy.bg/management/view/10577/Osnovatelyat-na-TED- … oito-moga-da-ucha

# 117
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Lonicera това е така.
Обаче някакси общите знаменатели обикновено не са най-далновидната политика.

Добрият учител запалва интереса и тогава разликата се губи.

ПП Имах чудни учители и между другото голяма част от етикецията, която съм усвоила е резултат от "чуждоезиково" обучение. В нормално училище, без натиск, без връзка със "спуснатия" план. Рядко срещано нещо, което ми носи възмущение в последно време, защото виждам недопустими според добрия тон жестове прекалено често. А това не е знание, а образование и според цитата - не съм търсила. Дадоха ми го. Благодаря на учителят всеки път.

# 118
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 352
Любопитно ми е как качества, които ти пречат да бъдеш успешен, пораждат съответните нужди от търсене на компенсаторни стратегии. Не е ли по-лесно да поработиш върху себе си, вместо да си внушаваш, че светът /и в по-тесен смисъл "системата"/ ти пречи да си намериш място в него?

# 119
  • Мнения: 2 761
Absolutely no sense, but...

"Друго разрушително твърдение, което е вярно, но би променило цялата образователна система е, че ученето е запомнянето на това, което ти е интересно. Това е революционно твърдение, защото никоя учебна програма в света не е изградена по начин, който да отчита това. Аз не вярвам в образованието, вярвам в ученето. Има фундаментална разлика между двете. Образованието се случва отгоре надолу, докато ученето се случва отдолу нагоре, произлиза от любопитството на хората."
Ричард Саул Уърман, oснователят на TED

http://www.economy.bg/management/view/10577/Osnovatelyat-na-TED- … oito-moga-da-ucha

Не е съвсем така,защото има различни видове памет,има го и понятието усложливост на паметта.Въпроса е как да си дресираш по-добре мозъка,така щото да ти служи оптимално.
Какъвто и интерес да имаш в дадена област,престанеш ли да инвестираш знания там,след години губиш голям % от тях.Възвръщането на информация не е много лесно.
А интереса към нещо го създават личностите,а не материята сама по себе си.Така че може да нямаш никакъв интерес в областта на физиката примерно,имаш ли обаче добър учител,който да ти поднесе материала достъпно,ще запомниш доста неща.Естествено не трябва да пропускаш да влизаш в час,защото знанията в дадена област идват с натрупване и повтаряне по различен начин,  като са спазени едни и същи принцип,за да се изградят здрави връзки между невроните.Иначе информацията минава и замнава на ниво приятно събеседване и "изпаряване" след време.

Автора от линка си прави  бизнес-намерил си ниша,наместил се,не мисля,че разбира от образование или учене обаче.А по бизнес въпросите си има доста по-добри автори,които са казали много неща доста систематизирано-вземи Брайън Трейси-написал го е ясно-искаш ли да успeeш инвестираш  време,допълнителна квалификация и много повече работа от 40 часа седмично-нещо което става ако си привикнал на дисциплина,а не днес не ми е кеф да вляза в час-ще ида да ритам топка,утре няма да ми се става за работа-ще си поспя в леглото...С демократични методи не могат да станат и бачкатори на успелите,но могат успешно да се кандидатират за социални помощи. Laughing

Общи условия

Активация на акаунт