Отговори
  • Мнения: 88
Като продължение на темата: Откога трябва да започне задължителното обучение на децата в детските заведения?

Моето мнение е, че не трябва да e задължително обучението на децата преди 7 год. възраст.

При мен нещата стоят така - адски стресирана и разстроена съм в момента от тази задължителност и липсата на условия за избор. Детето ми е в предучил. група в най-близкото у-ще (единственото в нашата община, което предлага предуч. за 5-годишни), досега не сме се класирали за общинска дг (за добро или лошо не е посещавал). 1 година и половина детето ми е ходило в езикова забавачка към читалище, където много играят и учат английски под формата на игра. Това бе мой избор и детето ми ходеше с желание. Исках да продължи и тази година по същия начин. Искам да имам избор. Сама отидох и го записах в у-щето, като си мислех, че предучилищната е като по мое време. Но не е. Не ми харесва. Не искам да влизам в подробност защо, но ето някои:

1. има доста агресивно дете, което бие децата, всичките, без повод, трябва г-жата само да се обърне за миг и винаги то е ударило някого; Държат го в групата, защото е "антихуманно да се отлъчи..." ... Г-жата каза нещо от рода "ми то навсякъде все ще има по едно такова дете..." ...

2. г-жата ги слага на едни чинчета още с идването рано сутрин и започва да им изискава да държат правилно молив, да оцветяват, да свързват едни чертички. Чух я как ги навиква, че не можели да произнасят правилно думите, молив не можели да държат "като хората", как "нямала думи"...; Не мога да кажа точно какъв човек е за това кратко време, но според мен не е подходяща за занимания с малки деца. Отделно, стои проблема, че явно им налагат да изпълнят някакви учебни програми и затова се налага да се държат не съвсем адекватно с малките деца.

3. следобедната г-жа е без всякакъв опит и квалификация да се занимава с 5,6,7,8 годишни, според мен и нагоре, деца. Има художествено образование, няма практика с малки деца. Добродушна като човек, но ги беше изпуснала един ден да излязат сами извън оградата на двора на у-щето...

4. Базата за втората група, в която е сина ми е скалъпена от произволни неща, като чинчета и столчета от шестгодишната група, едни етажерки за помагалата и едни открити шкафчета-клетки, където да си държат лични неща. Няма шарено килинче, играчки, весели неща по стените. Те в убито зелен цвят и има луминисцентно осветление. Директорът казва, че тази година общината не е отпуснала средства за тази група и затова условията са такива. Учителите и тях ги наеха след започването на уч. година.

Това са по-основните неща. Не ми харесва това положение. Объркана съм много, много съм разстроена и се чудя как да постъпя.

За мен децата преди седем (особено момчетата) трябва да играят! Да учат, но под формата на игра, под формата на нещо забавно, интересно и същевременно полезно.

Извинявам се за дългия пост. Благодаря за вниманието.  Tired Simple Smile

# 1
  • Мнения: 10 547
За задължителността на обучението от каквато и да е възраст не се наемам да коментирам, но за обобщенията ти- да.
Просто не сте случили на учител, училище, база, а това за агресивното дете ще подмина.
Само ще ти кажа, че такива ще има до края на обучението на сина ти, и след него, и когато остарее пак. Такъв е животът.  Simple Smile

Дали момче или момиче, едва ли има значение. Играта е важна, но и усвояването на някакво знание на елементарно ниво- също.
Не мисли, че отивайки в първи клас направо на детето ти ще му е много по-лесно, играло на воля и необезпокоявано от нищо и никого.

# 2
  • Мнения: 88
Аз въобще не съм с нагласата, че в първи клас ще му е трудно. Laughing И не съм против заучаването на нови неща, тъкмо обратното, но зависи по какъв начин става това заучаване.

А за момчетата и момичетата: момичетата отделят ученето от играта, момчетата - не, за тях е едно цяло. Според мен не е адекватен модела още на 5 да ги слагат на чинчета като ученици. Поне в предучилищните занимания да подхождаха следвайки съществените различия в развитието и начина на усвояване спрямо пола. Като цяло липсва и индивидуалния подход. Това е мое мнение. Peace

# 3
  • Мнения: 10 547
Ти съдиш от частното за общото. А дали на детето ти ще му е трудно в първи клас, ако не е ходило на ПУ, няма да узнаем.

# 4
  • Мнения: 7 821
Споделям мнението на Касита. Правиш обобщение за цялото, само на база ограничен опит.

Слаба учителка, лоша база - сменяш училището или търсиш решения. В първи клас можете да имате същите проблеми. Далеч не всички учителки са супер, а за базите на училищата да не говорим. Събирате се родителите и си подновявате базата, събирате пари за килими и играчки, пребоядисвате стените и т.н. Това е начина, така се прави и в училище по-нагоре, така сме правили и в градината на децата ми. Колкото до побойниците, за съжаление има ги навсякъде, ако не е в класа на детето ти, ще е в съседен или по-голям. Трябва да се научат да се справят и децата и родителите им. Обясняване, оплакване, подписки на родители за преместване на побойника и т.н.

За самия начин на преподаване - Да, имат си норматив за преподаваме на материала и далеч не всичко може да се научи под формата на игра. В градините е същото, не са на чинове, но са на маси и пак пишат, рисуват, пеят под строй в часове подобно на училищните, а не на кой когато му скимне. Програмите са еднакви, помагалата - одобрени от МОН.
Детето на сестра ми учи в Гърция, в частно френско училище. Същото е като тук - тръгват на 5 задължително в училище, имат часове на чинове или маси, имат и писане и смятане и рисуване и задължително са до 3 часа всеки ден, ако някое не се справя с материала задължително е до 4 часа. На 6 са вече първолаци.

Разбираеми са притесненията ти, но според мен, неправилно насочени усилията ти. Не за премахване на предучилищната (още повече, че дори да се бориш и да я отменят за твоето дете ще е вече късно), а за справяне с конкретните проблеми. Смяна на учител или училище, подобряване на базата и т.н.

Последна редакция: чт, 17 окт 2013, 13:22 от .Ели.

# 5
  • Мнения: 513
И аз съм донякъде против задължителността на предучилищната, въпреки че на моя син добре му се отразява. Съгласна съм с другите мнения, че не сте попаднали на подходящото място. Ще споделя и какво се случи при нас. Записах сина ми на предучилищна в училище, преди това си ходеше на детска градина. В набора на 6-годишните е, но е роден през декемри и един от най-малките. По принцип е затоврено дете, трудно се сприятелява, срамува се и избягва да говори с непознати и слабо познати възрастни. Фината моторика е проблем, изобщо не обича да рисува и оцветява, а основно това правят в предучилищната. Обаче от ден първи в училището си намери приятели, привърза се към госпожата и ходи с голямо желание. Има напредък, но не особено голям с рисуването и оцветяването, писането на разни чертички и квадратчета му е пълна скръб. Няма нито едно отлично, тук там се мъдри по някое добре или браво, но обикновено има само подпис. На него, обаче, хич не му пука и като цяло е много щастлив в училище.

# 6
  • София
  • Мнения: 9 517
А синът ти как се чувства в предучилищната?

Защото по някога на нас, майките, не ни харесват нещата, гледайки ги от страни, но се оказва, че за децата не е така, затова питам  Peace

# 7
  • Мнения: 403
след поста на ели няма много за казване, освен по последния абзац, че щом за твоето дете ще е късно - няма смисъл....в идеите винаги има смисъл, ако са за добро/принципно/; независимо дали ще ни огрее;

не е тайна, че това решение /задължителна предучилищна/се взе за да се "вкарат" повече ромски деца в системата, които вместо да ходят по улиците и да правят какво ли не/ не слагам всички ромчета под общ знаменател/ наистина да се социализират и ограмотят, а не да бъдат само средство за обезщетения и помощи, НО...ако има право на избор, познайте кои ще са първите  Grinning

# 8
  • Мнения: 88
А синът ти как се чувства в предучилищната?

Защото по някога на нас, майките, не ни харесват нещата, гледайки ги от страни, но се оказва, че за децата не е така, затова питам  Peace
Не е от най-споделящите.  Laughing
Изморен е, доста. При хубаво време след обяд не му се излиза да играе. Като отиваме сутрин ми се вижда пренапрегнат. Според мен иска да е сред деца, но не при такива условия.

И тук трябва да отбележа за езиковата забавачка, която посещаваше миналата година - личеше си, че му харесва, там влизаше с желание и излизаше усмихнат, често с рисунка или апликация в ръка. При хубаво време учителката ги извеждаше на площадката отвън в последния час преди взимане и като дойдехме да ги вземем на децата въобще не им се тръгваше, а моето беше от най-протестиращите срещу тръгването от там. И пак да отбележа, че там научиха много неща под формата на игра - и доста неща от английския език, и стихчета, и песни, рисуваха, апликираха, правиха сандвичи, песни, съчетани с танци, имаха много тематични дни, задължително се празнуваха весело празниците, и също оставяха ги на индивидуални занимания: пъзели, игри, конструктори, пускаха им занимателни филмчета за тяхната възраст и т.н. Говоря в мн. ч. а всъщност всичко това се организира от една прекрасна учителка.

Който каквото ще да си мисли, но аз смятам, че и децата на 5-6 г. е по-добре да получават знания за живота под подобна форма!

# 9
  • Мнения: 2 457
...Ами спри го,  щом така стоят нещата, защо си мъчиш детето и себе си..?
Какво толкова- няма да те вкарат в затвора, запиши го другаде, където му харесва и да ходи с желание..
То се губи смисъла така Confused

# 10
  • Мнения: X


Който каквото ще да си мисли, но аз смятам, че и децата на 5-6 г. е по-добре да получават знания за живота под подобна форма!
Нямате ли наоколо ДГ , последните 2 групи се водят ПУ.
Щом е задължителна ПУ би трябвало да има някаква вратичка за записване в ДГ ...
Там доколкото съм чувала, ученето е точно под формата на игра, пък и обстановката е къде- къде по- различна от училищната.

# 11
  • Мнения: 88
В момента проучвам дали ако го спра сега догодина ще го вземат в една предучилищна за 6 год., която съм харесала. Основния проблем е, че у-щето, в което искам да е първи клас изискват завършена предучилищна за 6 годишни, а сега да не вземат и да изискват и за 5 годишни...Не сме от хората, които могат да си позволят частно училище за момента.

И всички тези проблеми и въпроси са заради задължителността.

Той е в списъка на чакащите за дг, макар и напред - няма шанс. Частна дг не можем да си позволим за момента.

Последна редакция: пт, 18 окт 2013, 09:57 от lawless

# 12
  • Мнения: 3 993
Разбираеми са притесненията ти, но според мен, неправилно насочени усилията ти. Не за премахване на предучилищната (още повече, че дори да се бориш и да я отменят за твоето дете ще е вече късно), а за справяне с конкретните проблеми. Смяна на учител или училище, подобряване на базата и т.н.

Добре казано, Ели!
lawless, имаш частен случай, имаш проблем - работИ в посока решаването му, а не в посока превръщането му в обществен и не в посока борба със системата, защото това няма да реши твоя частен случай.  Peace

Моят съвет е да провериш възможностите за прием на сина ти в общинска ДГ. Наблюденията ми от градините в нашия район са, че макар пълните групи, от миналата учебна година насам всяка есен пускат по няколко свободни места за 5-годишни. Как го правят, откъде ги "вадят" тези места директорките не знам, но са факт. В една градина дори разкриха специална полудневна предучилищна група за 5-годишни. Познати дечица от квартала, неприети по-рано, бяха записани именно по този начин. В групата на дъщеря ми тази година имаме 4 нови записани деца. Мисля, че от общината притискат директорките да намират начини да разкриват доп. места за 5-годишни. Затова провери при вас как стои този въпрос. Не гледай списъците с чакащите, не са съвсем верни  Simple Smile, иди говори с директорките.  Peace    

ПП. Проблемът ти не е заради задължителността, защото такъв проблем може да имате и на 6 години, и в първи клас на 7 и т.н. Проблемът ти е, че не сте случили на читава учителка и на добро училище, затова търси начин да го преместиш на по-добро място. Успех!  Hug

# 13
  • Мнения: 10 547
А синът ти как се чувства в предучилищната?

Защото по някога на нас, майките, не ни харесват нещата, гледайки ги от страни, но се оказва, че за децата не е така, затова питам  Peace
Не е от най-споделящите.  Laughing
Изморен е, доста. При хубаво време след обяд не му се излиза да играе. Като отиваме сутрин ми се вижда пренапрегнат. Според мен иска да е сред деца, но не при такива условия.

И тук трябва да отбележа за езиковата забавачка, която посещаваше миналата година - личеше си, че му харесва, там влизаше с желание и излизаше усмихнат, често с рисунка или апликация в ръка. При хубаво време учителката ги извеждаше на площадката отвън в последния час преди взимане и като дойдехме да ги вземем на децата въобще не им се тръгваше, а моето беше от най-протестиращите срещу тръгването от там. И пак да отбележа, че там научиха много неща под формата на игра - и доста неща от английския език, и стихчета, и песни, рисуваха, апликираха, правиха сандвичи, песни, съчетани с танци, имаха много тематични дни, задължително се празнуваха весело празниците, и също оставяха ги на индивидуални занимания: пъзели, игри, конструктори, пускаха им занимателни филмчета за тяхната възраст и т.н. Говоря в мн. ч. а всъщност всичко това се организира от една прекрасна учителка.

Който каквото ще да си мисли, но аз смятам, че и децата на 5-6 г. е по-добре да получават знания за живота под подобна форма!


Хм. Препоръчвам ти най-чистосърчедно да си купиш една Книга на учителя за трета група на ДГ, независимо по коя програма и да се запознаеш с това какво и под каква форма учат децата на възрастта на сина ти. Пак да кажа, че това, частното, което описваш няма нищо общо с масовата реалност.
Също така и да се обърнеш към алтернатива форма на педагогиката като Валдорфската или Монтесори.

# 14
  • Мнения: 194
Няма нищо лошо децата да тръгнат на предучилищна от по-рано. Как ги записваме на танци, балет, карате и какво ли още не. Има уроци по английски за бебета. Не съм от прекалено, прекалено амбициозните майки, но мисля, че трябва да дам шанс на детето като му предоставя избор какво да учи. Щем, нещем светът се движи с адски бързи темпове. За да дадем най-добрия старт на децата и те трябва да почват да учат от малки.
Колкото до конкретния случай - лоша база, лоша учителка - сменяй школото или търси други алтернативи.

Общи условия

Активация на акаунт