Отговори
# 15
  • Мнения: 88
Точно за това говоря - че трябва да има избор какво, как и къде и при кого да се учи. Но явно, когато трябва да е безплатно няма голям избор.

Little wingels, ako стане тоя номер с дет. градина ще Ви черпя. Peace

# 16
  • Мнения: 2 885
Хм. Препоръчвам ти най-чистосърчедно да си купиш една Книга на учителя за трета група на ДГ, независимо по коя програма и да се запознаеш с това какво и под каква форма учат децата на възрастта на сина ти. Пак да кажа, че това, частното, което описваш няма нищо общо с масовата реалност.

Много добра идея. Даже и за 2ра група - ако не знае нещо, да навакса материал. Laughing
Сякаш и ние не сме ходили на детска градина/ПГУ (последното бе задължително).

Авторката да потърси читава учителка, другото не е толкова важно.

Как пък 4г ми син ходи на училище с униформа и раница?!
На мама маминото....след Нова година ще почват да сричат.

# 17
  • Мнения: 11 156
Аз пък подкрепям напълно съображенията на авторката. "Общото" сме го обсъждали многократно във форума - малоумно е, поставя каруцата пред коня и в голям процент от случаите не се прилага добре, а през куп за грош.

По отношение на частното - моята дъщеря е колкото твоя син, но родена в края на годината. По закон трябваше да я дам в училище преди месец, т.е. на 4. Тя посещава ЧДГ (която не е по МОН, но пък харесва на нея и мен), отпреди да навърши 2 години, напълно социализирана е, не е генийче, но смятам, че знанията и уменията й са напълно адекватни за възрастта. Освен това рисува впечатляващо и в градината получава достатъчно свобода да го прави често и както иска.

Категорично и двамата родители решихме да не посещава първа предучилищна група в училище. При мен това решение дойде след внимателно проучване и много умуване. При баща й - по съвест.
На 6 вече е друго нещо, тогава - ще ходи. Ще информирам, ако възникнат някакви конфликти и санкции, предполагам информацията ще бъде от полза и на други.

# 18
  • Мнения: 472
И аз не съм фен на задължителното образование за 5г., но най-вече си зависи от учителките и поднасянето на материала. Винаги има начин да се заинтригуват децата без да ги овикват. Просто не сте случили. Синът ми ходи на ясла и градина от 2 годишен и не беше стрес ПУГ. Според мен основният проблем е подготовката на учителките и тяхната мотивация. Нашите са от овикващите, но тъй като не можем да си позволим частна ПУ, ще избутаме някак си. Иначе агресивни деца и лоша база ще има навсякъде в държавните училища.

# 19
  • София
  • Мнения: 2 300
Синът ми ходи на ясла и градина от 2 годишен и не беше стрес ПУГ.

Значи ли това, че ако едно дете не е посещавало ясла и ДГ, то ще бъде стресирано в предучилищната   Thinking

# 20
  • Мнения: 2 761
Elfi, предполагам, че си задала риторичен въпрос към d_e_v_a, но си позволявам да споделя моя опит. Дъщеря ми е на 5 г. и половина и не е ходила нито на ясла, нито на ДГ. Тази година посещава ПУГ в училище (в групата на 6-годишните) и за моя изненада нямахме никакъв проблем с адаптацията. Аз реших да не я оставям там целодневно и я прибирам към 11,30-11,45 часа като понякога ми се сърди, защото съм я взела много рано. В нейното училище стаите за ПУГ приличат на стаи в ДГ - има си килимчета, конструктори, пъзели и други игри, разликата от ДГ е, че все пак има и чинове. Общо взето обучението минава така - редуване по 20 мин. учене, 20 мин. игра. Мисля, че този вариант е най-малко стресов за децата. Но е факт, че нещата до голяма степен зависят и от учителите - нашата учителка е на 35 г. и все още си личи, че изпитва удоволствие от работата с деца (за разлика от другите й по-възрастни колежки), децата много я обичат, строга е, но всичко е дозирано с мярка.
 А относно това дали обучението при 5 г.(да не говорим за 4 г.) да е задължително или не - моето мнение е, че всеки родител трябва да има правото да избере сам, а не да го прави по задължение.  bowuu

# 21
  • Мнения: 88
Да, най-голямо значение има учителката. Както е много важна за първолаците, още повече - за децата в предуч. и дг. !!! Проблемът е, че като те задължават  - нямаш почти никакъв избор от към учители. Всичко трябва да е на късмет, което е абсурдно в едно цивилизовано общество. Но... все пак говорим за Абсурдистан.bg. Sad

# 22
  • Мнения: X
Защо да няма избор на учители?! Но колко родители имат реална преценка кой учител става и кой -не, още преди да са си записали детето? И колко родители имат желание и възможност да водят детето си на другия край на града на училище, ако се окаже,че някъде там има по-добри учители

# 23
  • Мнения: 2 885
Всичко трябва да е на късмет, което е абсурдно в едно цивилизовано общество. Но... все пак говорим за Абсурдистан.bg. Sad

Тук е задължителна предучилищната от навършване на 4 г на родените преди месец август.
Нямаш и много избор - кварталното училище или частно. Но откъм образование.....друга вселена.

# 24
  • Мнения: 3 993
Общо взето обучението минава така - редуване по 20 мин. учене, 20 мин. игра. Мисля, че този вариант е най-малко стресов за децата.

Да изясня нещо.
Това не е вариант, а установеният метод на обучение в предучилищната. Обясниха ни го на родителската среща. Редуването на 20 минути учене (наричат го "ситуация") и 20 минути игра, е начинът, по който обучават всички 5-годишни в общинските детски градини. А както разбирам от поста ти - и в училищата.

Проблемът е, че като те задължават  - нямаш почти никакъв избор от към учители.
Ти може би искаш да кажеш, че изборът на учители за ПГУ е по-ограничен, отколкото за първи клас? Това е така, паралелките в първи клас са много повече отколкото предучилищните групи. Но имай предвид, че и в детската градина не можеш да си избираш учител - има голям недостиг на учителки и в повечето градини само по една група за набор.       

# 25
  • Мнения: 194
До известна степен смятам, че трябва да има предучилищна подготовка. Няма лошо детето да започне да свиква с това, което го чака в училище. Естествено не говоря за някакви натоварвания. Всичко да е под формата на игра, да е забавно, но и да може да учи.

# 26
  • Мнения: 11 156
Общо взето обучението минава така - редуване по 20 мин. учене, 20 мин. игра. Мисля, че този вариант е най-малко стресов за децата.
Да изясня нещо.
Това не е вариант, а установеният метод на обучение в предучилищната.
Не знам доколко е установен, като съм била в предучилищни стаи, които нямат играчки и обособено пространство за игра - само чинчета и легла.

# 27
  • Мнения: 3 993
Както ясно съм написала, това е установеният метод на обучение на 5-годишните в общинските детски градини.
От поста на invierno става ясно, че методът е същият в училището на нейното дете. Подробности може да даде само тя.

# 28
  • Мнения: 2 761
В училището на дъщеря ми в стаите на ПУГ няма легла, т.е. децата не спят на обяд. Но знам, че в други училища има условия и за това. Не мога да кажа как минава времето до 17.00 часа, тъй като дъщеря ми е там до обяд, но доколкото разбрах след като обядват в стола играят игри, пишат домашни, гледат детски филмчета (в стаята има ТВ и ДВД), излизат навън и т.н. Като цяло денят минава както в ДГ само без спането, което за мен е голям минус. Да уточня, че става дума за училище във Варна.

# 29
  • Мнения: 88
Друг минус на предуч. в у-ще е липсата на площадки за игра (пързалки, люлки и т.н.). Нашите ги извеждат на двора на у-щето, с една мърлява тревна площ, те се мешат малко там с учениците, хвърлят листа, гонят се, ровят с пръчки в пръстта..... няма какво друго да правят в училищния двор. Абе ужас Ви казвам.  Close Аз затова го взимам почти веднага като излязат от обяд. А и кви закуски имат някои дни в седмицата - меденка, кроасан - пакетирани, пълен ужас. Close Close Close

Общи условия

Активация на акаунт