обезщетение на застраховка.

  • 2 961
  • 29
  •   1
Отговори
  • Мнения: 125
Здравейте.  След  ПТП , гражданска на виновния ни преведе обезщетение, което е просто смешно, буквално се изгавриха . Има ли вариант да се пусне жалба срещу тях?

# 1
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Опасявам се, че това е правило номер едно за всеки български застраховател - задължително да се гаврят с клиентите си и ако може и да не платят още по-добре.
Затова пари за застраховки - ни-ко-га, само задължителните и то най-малките по възможност.

# 2
  • София
  • Мнения: 35 297
Здравейте.  След  ПТП , гражданска на виновния ни преведе обезщетение, което е просто смешно, буквално се изгавриха . Има ли вариант да се пусне жалба срещу тях?

Разбира се, че може.
Въпросът е да не теглите обезщетението.
Пишете жалба до застр. компания - от, до по щета №ХХХХ, по възможност прилагате проформа или фактура за ремонт на автомобилът.

Лиляна, говориш като абсолютен лайк по темата. Но, нищо де, аз от преподаване също толкова общо говоря.

# 3
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Вярно е, че не съм в сферата на затраховането, не мога да лъжа и заблуждавам хората толкова качествено. Но мога да говоря като потърпевш и свидетел на много такива случаи. Тъй един не каза - платиха ми, доволен съм.

# 4
  • Мнения: 4 270
Вярно е, че не съм в сферата на затраховането, не мога да лъжа и заблуждавам хората толкова качествено. Но мога да говоря като потърпевш и свидетел на много такива случаи. Тъй един не каза - платиха ми, доволен съм.

Без застраховка пък - абсолютно нищо! Застраховам движимости и недвижимости, като не се циганя за възможно най-ниска застрахователна стойност! Обезщетението от застрахователя ми покри щетите от градушката до стотинка! Не бих се определила като доволна, но съм спокойна!

# 5
  • София
  • Мнения: 35 297
Вярно е, че не съм в сферата на затраховането, не мога да лъжа и заблуждавам хората толкова качествено. Но мога да говоря като потърпевш и свидетел на много такива случаи. Тъй един не каза - платиха ми, доволен съм.

Аз имам доволни клиенти, но в интерес на истината и много недоволни.
Понеже имам наблюдение, това си е масово явление. Недоволството идва от непознаване на сключените договори, условия и т.н. Ако имаш право по даден казус, винаги можеш да отстоиш правдата си. Ако говориш общо колкото да не "заспиш" - влизаш в графата общо недоволни.

# 6
  • Мнения: 125
Здравейте.  След  ПТП , гражданска на виновния ни преведе обезщетение, което е просто смешно, буквално се изгавриха . Има ли вариант да се пусне жалба срещу тях?

Разбира се, че може.
Въпросът е да не теглите обезщетението.
Пишете жалба до застр. компания - от, до по щета №ХХХХ, по възможност прилагате проформа или фактура за ремонт на автомобилът.

Лиляна, говориш като абсолютен лайк по темата. Но, нищо де, аз от преподаване също толкова общо говоря.
Мога ли да те помоля,  да ми помогнеш правилно да съставя жалба?   Praynig Blush

# 7
  • София
  • Мнения: 35 297
Може, разбира се.

Пишеш горе в десен ъгъл до ЗК ХХХХ
Жалба от / три имена на собственика, ЕГН, адрес/, собственик на автомобил /марка, модел, рег. номер/

Моля,
щета № , която е заведена на дата ХХХХ да бъде преразгледана от експертен съвет, защото обезщетението, което получих в размер на ХХХ лв. не отговаря на извършеният ремонт, като за посоченият прилагам фактура или проформа, ако още не сте отремотирали автомобилът.
Описваш при завеждането на щетата какви документи сте приложили - протокол от ПТП с ДКП № за деня, малък талон на автомобила, талон от годишен преглед, шофьорска книжка и контролен талон.
Ако не сте приложили всичко, просто правиш ксерокопия и прилагаш към жалбата.
Слагаш дата и подпис и депонираш в ликвидационен център /централен/, като те слагат един печат и ти връщат копие.

След седмица започваш да звъниш и да питаш какво става с жалба по щета №....
Досадно е, но можеш да си получиш обезщетение в пълен размер.

Пиши коя е компанията, утре мога да споделя и къде да отидете и на кой телефон да звъните, но ще е вечерта.

# 8
  • Мнения: 125
Благодаря ти. Ще ти пиша на лични.  Hug

# 9
  • София
  • Мнения: 13
Ако беше толкова просто, застраховането нямаше да го има като професия. По гражданска отговорност се плаща по разценки на наредба 24. Нито повече, нито по- малко. На застрахователя не му пука дали въобще и къде срещу каква сума ще си ремонтирате колата. Цените на сервизите и резервните части се определят на пазарен принцип и не са зависими от преценката на законотвореца, разписани с наредбата.
С тази жалба ако постигнете успех, смело изпишете името на застрахователя. Каквито и фактури да приложите е без значение, ако не надхвърлят определеното в наредбата.
Имате още един слаб момент. При огледа сте се подписала на протокол с опис на увредените детайли. Убедена ли сте, че съвпада с този на сервиза? Това също е източник на разлики.
Между другото не е решение на търсите съдействие по форумите. Ако сте купила вашата застраховка от брокер, би трябвало той да направи нещо за вас. Не е длъжен, но който не иска да ви загуби като клиент би си мръднал пръста. По- скъпата ви алтернатива е адвокат.
Техническата изправност на автомобила (талона за технически преглед) няма никакво отношение към претенцията при гражданска отговорност. По същина е документ който могат да изискат без каквото и да е основание. Дали го имате или не, отговорността на застрахователя на причината за ПТП-то е една и съща.
Административното производство е едномесечно. След първата седмица със звънене можете само да си хабите нервите.

# 10
  • Мнения: X
На застрахователя не му пука дали въобще и къде срещу каква сума ще си ремонтирате колата.
Застрахователя има доверени сервизи.
 
Имате още един слаб момент. При огледа сте се подписала на протокол с опис на увредените детайли. Убедена ли сте, че съвпада с този на сервиза? Това също е източник на разлики.
Има "скрити" щети, които се установяват по време на ремонта. Прави се допълнителен оглед.

Техническата изправност на автомобила (талона за технически преглед) няма никакво отношение към претенцията при гражданска отговорност.
Има, защото при липсата на технически преглед МПС-то се спира от движение,
т.е. не трябва да е на пътя и няма как да има ПТП.

 
Важното е да не е подписано споразумение за изплащане на сумата по щетата.
"Застрахователи принуждават да подписвате споразумения"
http://www.azpt.org/bg/%D0%97%D0%90-%D0%9D%D0%90%D0%A1/%D0%9F%D1 … D0%BD%D0%B8%D1%8F
http://www.broko.bg/faq/za-kolata/grazhdanska-otgovornost/kakvi- … anska-otgovornost

# 11
  • София
  • Мнения: 13
На застрахователя не му пука дали въобще и къде срещу каква сума ще си ремонтирате колата.
Застрахователя има доверени сервизи.
Претенцията е предявена по гражданска отговорност, не по каско. само по втората застраховка е екстрата със сервизите
 
Имате още един слаб момент. При огледа сте се подписала на протокол с опис на увредените детайли. Убедена ли сте, че съвпада с този на сервиза? Това също е източник на разлики.
Има "скрити" щети, които се установяват по време на ремонта. Прави се допълнителен оглед.
прави се, ако е допусната възможност за такъв в протокола. за експерт не е трудно да прецени, каква е вероятността за наличие на скрита щета и доколко може да се установи причинно следствена връзка между скритите, явните щети и обстоятелствата при които е възникнало събитието.

Техническата изправност на автомобила (талона за технически преглед) няма никакво отношение към претенцията при гражданска отговорност.
Има, защото при липсата на технически преглед МПС-то се спира от движение,
т.е. не трябва да е на пътя и няма как да има ПТП.

 
талонът за преминат технически преглед удостоверява техническа изправност. липсата на такъв е само неизпълнение на задължения, вменени със закон. доколко колата без технически преглед е технически неизправна може да се установи чрез проверка на МПС-то, а не на картончето.

Важното е да не е подписано споразумение за изплащане на сумата по щетата.
"Застрахователи принуждават да подписвате споразумения"
http://www.azpt.org/bg/%D0%97%D0%90-%D0%9D%D0%90%D0%A1/%D0%9F%D1 … D0%BD%D0%B8%D1%8F
http://www.broko.bg/faq/za-kolata/grazhdanska-otgovornost/kakvi- … anska-otgovornost
е вижте и тази връзка, тя е точно по темата с техническия преглед http://www.broko.bg/faq/za-kolata/grazhdanska-otgovornost/niamam … -mi-grazhdanskata

има голяма разлика в ликвидацията на имуществени щети и неимуществени вреди. за разлика от второто при което трудно можете да кажете че живота на пешо струва 1000лв а на гошо 1500, при първото има обективна мярка. при това надлежно разписана в наредба.

в резюме- хипотетични възможности има много. работещите изискват определено познаване на правилата на пазара. изключително права е една от дамите по- горе. в повечето случаи недоволството на застрахования идва от незнание.

# 12
  • Мнения: X
По гражданска отговорност се плаща по разценки на наредба 24.   
"С постановеното по реда на чл.290 ГПК Решение № 52 от 08.07.2010 год. по т.д.№ 652/2009 год., ВКС-Търговска колегия е се е произнесъл по въпроса в кои случаи се прилага Методиката за уреждане на претенции за обезщетение на вреди, причинени на МПС въведена с чл.1 ал.3 от Наредба № 24/08.03.2006г. на Комисията за финансов надзор.
ВКС изрично е посочил, че Методиката (съгласно чл.4 от нея) се прилага като минимална долна граница в случаите, когато не са представени надлежни доказателства /фактури/ за извършен ремонт на МПС в сервиз и за случаите, когато застрахователното обезщетение се определя по експертна оценка. Поради това, при определяне размера на обезщетението, прилагането на Методиката за уреждане на претенции за обезщетение на вреди по чл.4 на Приложение №1 към чл.15, ал.4 от Наредба № 24/08.03.06г. на Комисията за финансов надзор, не е задължително. Определеното застрахователно обезщетение, въз основа на заключение на вещо лице, може да надвишава минималната долна граница по чл.4 на Приложение №1, когато не са представени фактури за извършен ремонт на МПС в сервиз, а размерът на обезщетението е бил определен от застрахователя в съответствие с Наредба № 24/08.03.2006г. на КФН. Това е валидно както за обезщетение по чл.226 КЗ, така и при иск по чл.213 КЗ."

# 13
  • София
  • Мнения: 13
По гражданска отговорност се плаща по разценки на наредба 24.   
"С постановеното по реда на чл.290 ГПК Решение № 52 от 08.07.2010 год. по т.д.№ 652/2009 год., ВКС-Търговска колегия е се е произнесъл по въпроса в кои случаи се прилага Методиката за уреждане на претенции за обезщетение на вреди, причинени на МПС въведена с чл.1 ал.3 от Наредба № 24/08.03.2006г. на Комисията за финансов надзор.
ВКС изрично е посочил, че Методиката (съгласно чл.4 от нея) се прилага като минимална долна граница в случаите, когато не са представени надлежни доказателства /фактури/ за извършен ремонт на МПС в сервиз и за случаите, когато застрахователното обезщетение се определя по експертна оценка. Поради това, при определяне размера на обезщетението, прилагането на Методиката за уреждане на претенции за обезщетение на вреди по чл.4 на Приложение №1 към чл.15, ал.4 от Наредба № 24/08.03.06г. на Комисията за финансов надзор, не е задължително. Определеното застрахователно обезщетение, въз основа на заключение на вещо лице, може да надвишава минималната долна граница по чл.4 на Приложение №1, когато не са представени фактури за извършен ремонт на МПС в сервиз, а размерът на обезщетението е бил определен от застрахователя в съответствие с Наредба № 24/08.03.2006г. на КФН. Това е валидно както за обезщетение по чл.226 КЗ, така и при иск по чл.213 КЗ."
добре, неща изчакаме развитието на възражението. ще се радвам ако госпожата с увредената кола сподели резултата. в едно сте напълно права- плащането Е по експертна оценка НА застрахователя. няма опция ако експертът определи възстановяването на щетата като 100лв, а моят майстор ми иска 1000 щото той по собствената си методика взима толкова, застрахователят да бъде длъжен да се съобрази... възражението ще мине през експерт, независим експерт, сложете и комисия ако искате, но в никакъв случай няма да се допитат до майстора изискващ конкретното число по собствената си фактура. само ако по някаква случайно се окаже близко до експертната оценка, възстановяването на направения разход ще е пълно.

# 14
  • София
  • Мнения: 35 297
Експертите не просто се титулуват така, предполага се, че и разбират от професията си.
Не мога да кажа със сигурност какви са повредите по автомобила, но дамата сподели, че са големи, а обезщетението смешно.
Сподели също, че са се държали изключително нагло и непрофесионално. Отделно са имали и сериозни проблеми със сервиза.
Понеже съм имала професионален контакт с въпросната компания, мога да кажа, че аз бих свършила по-добра работа на първичен оглед. Нищо, че познанията ми са доста слаби в областта.

Общи условия

Активация на акаунт