обезщетение на застраховка.

  • 2 962
  • 29
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 125
На застрахователя не му пука дали въобще и къде срещу каква сума ще си ремонтирате колата. 
Точно в това е проблема! Иначе с интерес би прегледала как и колко те разпределиха за ремонт всеки елемент!

Имате още един слаб момент. При огледа сте се подписала на протокол с опис на увредените детайли. Убедена ли сте, че съвпада с този на сервиза? Това също е източник на разлики.
854444
Не съм убедена, и излезе наистина така. Но всъщност това е тяхна работа, когато оглеждат колата и я снимат!  Или да бяха поискали предварителен оглед в сервиза!  За пръв път ми е, дано да е последен и не знам как се процедира.  Смятах че,  когато пишеш :  усукана предната врата, пробита задната врата и при снимков материал, се подразбира че има и на колоната щети, (все пак нали не са случайни там!) и вратите са за смяна!  Оказва се , че ние сме виновни, трябвало ние да напишем "Тотални щети!" А тая която снима там, какво има в устата, да ни каже това? Или просто им изгодно да ни правят на маймуни, когато си и без това в шок и стрес! Ааа, сигурно знаете, че в такива моменти и ние не се навираме в първи сервиз, а питаме , къде какво и колко. И Разликата в сума не е само от този дето ние правил колата

Между другото не е решение на търсите съдействие по форумите. Ако сте купила вашата застраховка от брокер, би трябвало той да направи нещо за вас. Не е длъжен, но който не иска да ви загуби като клиент би си мръднал пръста. По- скъпата ви алтернатива е адвокат.
Ако знаех какво трябваше да правя, повярвай нямаше да искам помощ!  А и колкото съм вътре, само адвокат ми липсва...
Няма да пиша за подробности, но да , прави сте, недоволство идва от незнание!  Но не можем да бъдем вещи за всичко! Затова и "Експертите" там , нали, които трябва да обясняват всичко и да посочат правилни действия от нашата страна, а не да премълчават и да се държат с нас все едно сме просяци! И после , ние сме сами виновни! 

Как то и да е, аз съм благодарна на Ms.Gorgeous , че прояви търпение и ми разясни някой неща.  В случая, тя се опита да ми помогне, окуражи ме.
 Чакам резултата, дано да отворят очите там "Експертите" и да не ми паднат тотално в очите ми. 

# 16
  • Мнения: X

 Смятах че,  когато пишеш :  усукана предната врата, пробита задната врата и при снимков материал, се подразбира че има и на колоната щети, (все пак нали не са случайни там!)
Не се подразбира.
Такова заключение може да направи само експерт след като види вратата и се запознае с фактите при възникване на ПТП-то. Краш тест:

http://www.euroncap.com/home.aspx


 Затова и "Експертите" там , нали, които трябва да обясняват всичко и да посочат правилни действия от нашата страна,
Точно "експерти" ooooh!

# 17
  • Мнения: 125
И защо тогава не ни насочиха за този тест?  Или пак ние сами трябваше да се досетим?  Истната, че не играят честно!  Явно поощеряват при повече сключени застраховки и никак не се радват да помагат , когато се налага да се възползваш от нея. 
Приключвам, защото ми писна да се оправдавам, че искам да ми се платят щети на колата.  Гадно ми е, не съм виновна в ПТП и трябва да плащам сама за ремонта. И вие на моето място щяхте да се борите.

# 18
  • София
  • Мнения: 13
И защо тогава не ни насочиха за този тест?  Или пак ние сами трябваше да се досетим?  Истната, че не играят честно!  Явно поощеряват при повече сключени застраховки и никак не се радват да помагат , когато се налага да се възползваш от нея. 
Приключвам, защото ми писна да се оправдавам, че искам да ми се платят щети на колата.  Гадно ми е, не съм виновна в ПТП и трябва да плащам сама за ремонта. И вие на моето място щяхте да се борите.


ако трябва да съм честна, аз съм доста по крайна от вас ако някой ощетява правата ми. не само при застраховките.

не отричам, че някой застрахователи с определени ситуации допускат неправомерни практики, стигащи дори и до абсурди. това, което се опитах да ви обясня е че причината за недоволство не винаги е резултат от горното изречение. не може да се твърди и че конкретния застраховател има такава политика. възможно е причината да е некомпетентност, пропуски или каквото и да е друго на служителят обработващ вашата преписка.

ако искате да постигнете успех в оспорването на резултата трябва да сте добре аргументирана и да имате обективна представа до къде може да стигне компенсацията.

бих се радвала да споделите развитието на случая. понякога идея в повече не е излишна. 

# 19
  • София
  • Мнения: 13
Експертите не просто се титулуват така, предполага се, че и разбират от професията си.
Не мога да кажа със сигурност какви са повредите по автомобила, но дамата сподели, че са големи, а обезщетението смешно.
Сподели също, че са се държали изключително нагло и непрофесионално. Отделно са имали и сериозни проблеми със сервиза.
Понеже съм имала професионален контакт с въпросната компания, мога да кажа, че аз бих свършила по-добра работа на първичен оглед. Нищо, че познанията ми са доста слаби в областта.

коя е въпросната компания?

между другото "слаби познания" и "по- добре" свършена работа не седят добре едно до друго. не се заяждам. оценката е надеждна само при наличие на обективни критерии. или по- точно това не е оценка, а емоция.

# 20
  • Мнения: X
И защо тогава не ни насочиха за този тест? 
Исках да покажа,
че има тестови изпитания на различни производители на автомобили.
Отразени са при какви удари, в какви ситуации как се отразява,
какви щети се нанасят по автомобила.
С тези неща трябва да са запознати лицата, които ви правят огледа!

 Wink Срещу 228лв (курс) се получава :
- Сертификат за експерт по оценки и ликвидация на щети на МПС и ППС
- Сертификат за автоексперт
http://www.zonaexperts.com/?author=1&paged=4
 Alyona,
 Ms.Gorgeous много добре те е насочила.
Мисля, че трябва да се оспорва не само сумата, а и самата щета,
понеже е не пълна.
Не можах да разбера,
вие със застрахователя споразумели ли сте се за изплащане по експертна оценка?



# 21
  • София
  • Мнения: 35 297
Експертите не просто се титулуват така, предполага се, че и разбират от професията си.
Не мога да кажа със сигурност какви са повредите по автомобила, но дамата сподели, че са големи, а обезщетението смешно.
Сподели също, че са се държали изключително нагло и непрофесионално. Отделно са имали и сериозни проблеми със сервиза.
Понеже съм имала професионален контакт с въпросната компания, мога да кажа, че аз бих свършила по-добра работа на първичен оглед. Нищо, че познанията ми са доста слаби в областта.

коя е въпросната компания?

между другото "слаби познания" и "по- добре" свършена работа не седят добре едно до друго. не се заяждам. оценката е надеждна само при наличие на обективни критерии. или по- точно това не е оценка, а емоция.
Ако се опитате да вникнете в написаното, ще хванете тънката алегория.
Не се заяждам.

В ликвидационни центрове, намиращи се в столицата съм била свидетел на абсолютно лаишко поведение, какво остава за провинцията и то далечната?
При липсата на компетентност и наличието на арогантност, точно емоцията би ме водила.

За компанията, ако иска авторката да разкрива подробности.

# 22
  • Мнения: 841
Може ли да задам един въпрос- става въпрос за застраховка Пълно каско. Случаят е следният-автомобилът паркиран вечерта в близост до кръстовище на което се извършват пътни ремонти и в близост има строителни обекти. На сутринта е заварен с ожулване и наранена лайсна на едната задна врата /от страната на шофьора/. Извикана е мобилна група, която отказва да дойде на място след като предварително изслушва описанието ни на щетата. Още същият ден щетата е заведена. Повече от 2-3 седмици няма никакво официално становище, а неофициално в офиса на застрахователя ни казаха, че ще получим отказно писмо - за не признаване на щетата, тъй като била много ниско- по лайсна на вратата и под нея и според тях било в резултат на маневра. Това не е вярно-на въпросното място, както казах се извършват в непосредствена близост строителни работи и може не знам, може би някоя строителна машина да ни е причинила щетата, а и мобилната им група не пожела за дойде, когато остановихме щетата и им се обадихме. Какво да правим? Чухме, че в последно време умишлено бавят щетите и отказват да плащат по тях в следствие от летната градушка.

# 23
  • София
  • Мнения: 35 297
Обадете се и по номер на щета питайте.
Ако сте писали начин на обезщетение -експертна оценка, то трябва вие да проверите за наличие на обезщетение и по какъв начин ще ви се изплати.
Ако е по фактури - трябва да се представи проформа фактура за одобрение, ако имате право на доверен сервиз - вкарвайте я за ремонт.

# 24
  • Мнения: 841
По телефона ни отговарят, че щетата още не разгледана на някакъв вътрешен контрол. Междувременно вкарахме колата в сервиз и идната седмица трябва да е готова. Ще видим как ще се развият нещата, но за догодина със сигурност ще сменим застрахователя.

# 25
  • Мнения: 841
Къде и как да обжалвам отказното писмо от застрахователя, дело ли да им заведа? Отказват ми на основание, че "нe e налице причинно-следствена връзка между декларираното" /че сме открили автомобила със описаната щета/ и щетите не са причинени от друго МПС /такова нещо не сме декларирали, тъй като не знаем от какво са причинени - не сме били в, до или около автомобила/, а са били вследствие на неподвижен предмет. Цитират, че са извършили обстоятелствена проверка, а дори не дойдоха на място, за да видят околната обстановка - извършващите се пътни ремонти и близките строителни обекти, направо съм бясна! За какво им плащам пълно каско, след като така нагло ми отказват?

# 26
  • София
  • Мнения: 35 297
Вадиш разпечатка на телефонното повикване от деня на събитието и пишеш жалба.
Обяснила съм подробно на предните страници.
Натъртваш на отказа от тяхна страна да изпрати мобилна група. Ако има свидетели ги описваш с имена и телефонен номер.
Разказваш подробно случилото се и искаш незабавно преразглеждане на отказа.
Депонираш жалбата и започваш всеки ден да ги тормозиш докъде е стигнало разглеждането Mr. Green

# 27
  • Мнения: X
Отказват ми на основание, че "нe e налице причинно-следствена връзка между декларираното" /
Обемът на застрахователна отговорност при имущественото застраховане, към което принадлежи и застраховката “Каско на МПС”, се определя от закона - чл.183, ал.1 КЗ, и от съдържанието на конкретния застрахователен договор, а при наличие на предпоставките по чл.186, ал.1 КЗ - и от общите условия на застрахователя за съответния вид застраховка. Страните по застрахователното правоотношение са свободни да уговарят както основанията за носене на отговорност от застрахователя в случай на увреждане на застрахованото имущество, така и основанията за освобождаване от застрахователна отговорност, но в тази насока те са ограничени от разпоредбата на чл.211 КЗ. В чл.211 КЗ е закрепено правилото, че основанията, при които застрахователят може да се освободи от отговорност и да откаже изплащане на застрахователното обезщетение, се определят със закон, като са посочени изрично две от допустимите основания за отказ - умишлено причиняване на застрахователното събитие от застрахования или от трето ползващо се лице /т.1/ и неизпълнение на задължения на застрахования по застрахователния договор, което е значително с оглед интереса на застрахователя и е било предвидено в закон или в застрахователния договор /т.2/
ВАС: http://domino.vks.bg/bcap/scc/webdata.nsf/Keywords/0ECD6809BEB4B … 1C22579C900452157

Според мен, понеже имате писмен отказ, то адвокат, иск в съда.

# 28
  • Мнения: 125
Здравейте. Имам резултам по темата която отворих и искам да споделя.
Много съм доволна, защото жалбата ми сметнаха за снователна и ни преведоха още пари! Всъщост изплатиха ни цяла сума, което посочено беше в проформа.
Отделни благодарности на Ms.Gorgeous! Без тебе нямаше да се справя!

# 29
  • София
  • Мнения: 35 297
Много се радвам, че отстояхте своето и сте получили пълен размер обезщетение.
Весели празници от мен и никакви поводи за ядосване  Hug

Общи условия

Активация на акаунт