Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 8

  • 94 838
  • 767
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 3 593
Agent007 моето дете също мина през комисия в първи клас. Няма ТЕЛК. Отпуснаха му ресурсно подпомагане до 4 клас. Следващите години не е минавало през комисия, само подписвах документи. На мен класната ми казваше в началото на 4 клас, че ще има допълнително време. Но през октомври ми каза, че ресурсната и е казала, че за ХАДВ и количествени оценки няма да се отпуска време.  И затова и спрях ресурсното. Въпреки че, сме си много притеснени за НВО. Щеше да е добре да имаме доп.време. Но, това е положението. Да сме живи и здрави, колкото успее, толкова.

# 706
  • Мнения: 2 654
Как ги обследва тази НВО комисия? От такава гледна точка питам, че за едно "интервю" с детето едва ли ще могат да го оценят с всичките му предимства и недостатъци.

От кога я има тази комисия? За първи път я чувам. И не си спомням да я е имало по наше време.

# 707
  • Мнения: 3 593
Не! НВО е отделно. Това са вид изпити за всички ученици от даден випуск в държавата. Продължителността им за 4 клас е 60 Мин на изпит. Има по бел и мат. За деца със СОП има удължено време. А комисиите са друго нещо. Деца с диагноза кандидатстват пред комисия за получаване на допълнителна подкрепа в училище. Има ресурсен учител по основните предмети, логопед, психолог.

# 708
  • Мнения: 175
Благодаря за включването на всички. Мислех, че препоръка от специалист от Александровска ще е достатъчно. Но от училището ми заявиха, че първо трябвало да е документ от тази година, после да имало становище от комисия за СОП и в крайна сметка да се изпрати към РУО... цялата хамалогия за едни допълнителни 15 мин. Ами докато чакахме тази комисия цяла учебна година, аз се убедих, че не само няма полза от ресурсен ами детето е на загуба... излиза от час сутрин, когато се усвоява нов материал, за да отиде при ресурсната (която изобщо не работи по учебната програма, а им дава някакви задачи от сорта 2х2). Видях как ресурсната се държи с друго дете със СОП и реших, че по-добре аз да се занимавам в къщи.

# 709
  • Мнения: 3 593
Ами Agent007 аз напоследък си мисля, че са ми казали, че няма да има допълнително време за изпита за да ни откажат и да не ходи детето. Училището има претенции да е елитно и моето дете ще му развали успеха. Не съм сигурна, де. Но чувството у мен го има.

# 710
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 743
Здравейте! Ще се опитам да бъда кратка, макар че трудно се описва едно дете в няколко реда...
Синът ми е от малък е "труден" (плачливо бебе, после тичащо и не спиращо на едно място тодлърче, много шумен и тн). Вече е на 6 и на моменти се забелязва улягане (занимава се с неща от хартия дълго време, способен е да седи в ресторант известно време, дори да се върти на стола). През голяма част от времето пак е в движение, говори много високо въпреки забележки и шепот, говори почти постоянно. В детската беше много свит, защото беше чуждоезикова, а той изобщо не отлепяше езика (късно осъзнах, че не е "нормално" за три години да не проговори поне думички и се понижава самооценката му). Не са се оплаквали от него там, изпълняваше нормите за възрастта. В трета група започнах да го готвя и пращам по "изпити" и се оказа, че е доста назад- не отличава звукове, не произнася Ш, много лоша фина моторика. Тръгна на логопед. Ходихме и на психлог за обследване- няма диагноза, само влошени изпълнителски умения и концентрация (типични за СДВХ, но не под граница).
Вече произнася и отличава звуковете, но проблемът е в слуховото възприятие. Срещнах и други деца с това затруднение в тематаи се надявам на насоки Simple Smile Не успява да разбере инструкцията лесно, иска повторение, обяснение. Разсейва се много и започва работа доста късно, остава последен след децата (вече не е в чуждоезикова и поне му се качи малко самооценката). Иначе пак си изпълнява нормата, чете думи, смята (с минус му е трудно), оправи малко фината моторика, макар че не умее да рисува особено.
Въпросът ми е първо как да стимулирам слуховата памет, защото ще влияе много в училище (първокласник ще е). Особено по английски се усеща изоставане, доста по-бавно запомня думи. Като малък не знаеше стихчета, не пееше песни. Вече запомня по-лесно, явно има развитие, но не колкото при другите деца.
Второ дали да го водя на друго обследване? Имаме час при УНГ за преглед на слуха, не знам дали той може да хване нещо, четох за някакви аудиограми- ще видим. Все още не мога да разбера как се диагностицират и "лекуват" слуховите нарушения - доколкото разбирам детето чува, но може да има проблем в шумна среда и някак възприема много по-добре с другите сетива.
Много се обвинявам за езиковата градина, мисля си, че е забавила развитието му. Никой не ми даде насока,ч е нещо не е наред, просто "децата са различни". Един зъболекар ми обърна внимаие, че детето фъфли и тръгнахме на логопед. Вече доста чета, за хвалене, за самочувствие, за списъци- книгата "Умни, но разсеяни" е чудесна. Но сме някак една стъпка напред, пет назад. Понякога се ядосвам, изпускам нерви и от това влошавам нещата още повече...
Много се колебаех частно или държавно училище, избрах частно, но притесненията ми са, че повечето деца са доста "напред" там и трудно ще ги "гони". От друга страна малкият клас си е плюс, дано учителят е свестен също. Ще говоря да го сложат на преден чин. Мъчно ми е, че детето е умно (има голямо въображение, "шие" си разни неща от хартия, измисля истории и си прави книга, има добра логическа мисъл), а винаги ще изостава. Няма и много приятели, защото е доста натрапчив (иска внимание само за него, говори много, пада и се движи прекалено...поне предполагам, че е от това).
Благодаря, че ме изчетохте!

# 711
  • Мнения: 12 416
Минете диагностика преди първи клас. Ако детето има маркери дори за дислексия не го записвайте на английски или друг чужд език с латиница. Евентуално като компромисно значение го запишете с руски, а английски ще учи след четвърти клас като се ограмоти детето.

# 712
  • Мнения: 199
Пипи2013, все едно описваш моето момче. И ние си мислехме, че в частно училище ще е по добре, заради малкия брой деца. Пробвахме на две места и на двете ни отсвириха не го искаха, защото забелязаха тези особености за които ти говориш. На частните не им се занимава с деца извън калъпа. Те искат да постигнат резултати за да привличат още клиенти.Доста зле ни се отрази това. Записах го в най близкото до нас училище държавно и се молех да попадне на учител. Сега от дистанцията на времето съм доволна, че така се стекоха нещата. В училище има отдадени на професията си специалисти, които искат да помогнат на детето. Пожелавам ви късмет и само напред и нагоре. Дано детенце има увереност и самочувствие.

И за това:  Няма и много приятели, защото е доста натрапчив (иска внимание само за него, говори много, пада и се движи прекалено...поне предполагам, че е от това).. май е от това..и при нас е същото.
Братовчед му с който са на една възраст е същият. Двамата макар и рядко, като се срещнат нямат нужда от други деца идеално си пасват. Двама щурчовци.

Последна редакция: ср, 26 май 2021, 16:01 от sentio

# 713
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 743
Минете диагностика преди първи клас. Ако детето има маркери дори за дислексия не го записвайте на английски или друг чужд език с латиница. Евентуално като компромисно значение го запишете с руски, а английски ще учи след четвърти клас като се ограмоти детето.

Не мисля, че е дислексия, той си чете вече на ниво думи. Но така или иначе доколкото знам след 2ри клас може да се установи. Той си знае буквите от малък, сега учат латинските и различава вече някои.
Ще запиша диагностика при нов логопед, да. Но миналия път той там добре се концентрира и мотивира и показа доста добри резултати. Проблемът е, че бързо губи концентрация и се разпилява, а и едно е с един човек обяснения и да вижда визуално задачите, друго е в голяма група само да чува инструкцията.

sentio, да, и при нас не се получи в "топ" училищата, ще видим тук как ще е. Пак ми се виждат доста подготвени децата, поне повечето. Ако му обърнат поне малко внимание като не "чуе" условието, ще се получат нещата. Всички казват, че академично няма никакъв проблем (учители и психолог), само в концентрацията и разпиляността.

# 714
  • Мнения: 12 416
Дъщеря ми е с дислексия и дискалкулия. Разпиляна, с малък капацитет за работа ч, трудна концентрация, трудно следва инструкции, указания и правила, защото чува само малка част в началото и останалото не го "чува" и асимилира. Обследването е правено в Св. Никола от екип специалисти по две срещи с всеки, а там отидохме с диагноза Хиперактивност.

# 715
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Пипи, напред съм пускала линк с игри, които развиват определени умения.
На немски е, гледай игрите при Konzentration.
Също може да пробваш с аудио книги има и аудио книги-игри.

# 716
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 743
Пипи, напред съм пускала линк с игри, които развиват определени умения.
На немски е, гледай игрите при Konzentration.
Също може да пробваш с аудио книги има и аудио книги-игри.

Сега виждам колко много имам да чета, темата е истинско съкровище. Има информация за звукотерапии, ерготерапевти, видях и за връзката с тялото- пропуснах да споделя, че до ден днешен понякога се напишква нощем, ако е бил изморен. И буден се сеща в последния момент. Много тъпо е, че сама трябва да търся инфомрация и пътища, педиатрите не забелзяват нищо нередно.
Има нещо към сензориката, вероятно с подходящи стимулации ще има ефект, но аз тепърва навлизам в този свят...Последната година по Монтесори много дръпна, започна да пее, да рецитира, научи се да чете. Според мен заради това, че освен звуково преподаване, пипат грапави букви, движения към песните и тн. Колебаех се дали да не остане в Монтесори училище, но по принцип ми е много трудно да приема някои от методите им, иска ми се повече "класическо" учене. Самата психоложка заради разсеяността беше скептична към Монтесори, защото там се очаква много самостоятелност, която трудно му се получава (работи добре под пряк надзор).  Мисля да опитаме в малка паралелка класическо обучение и ако много не върви, да мисля за други варианти.
Оставям ви, отивам да чета по-сериозно като приспя децата и ще пиша ако изникнат по-задълбочени въпроси.

# 717
  • Мнения: 1 231
Чета ви редовно. Моето дете е на 13г, от малък виждах, че има някакви проблеми, водих го на логопед, психолог. Не откриха нищо особено. Трудно чете, трудно учи. Сега е записан он лайн, та горе-долу с наша помощ изкарва добри оценки.
Може да ме оплюете, но вече тооолкова ми омръзна това негово поведение. Постоянно се прави на интересен, а хич не е, отговаря ми наобратно.Например: смени ли си бузата- не. А е сменил.
Не знам труден характер ли е, заболяване ли е. Много е непохватен, все изпуска, цапа.
Отчайвам се. Аз съм със заболяване и не мога да ходя по изследвания и терапии, както вие тук.
Баща му се е заринал с работа и все отказва да го води, нямал време.

Просто исках да се оплача, тук ще ме разберете. Желая здраве на всички.

# 718
  • Мнения: 2 654
За детето, което "не чува": Слухови програми Томатис, Берард, SAS. На един и същи принцип са и това е хубавото, че се прилагат от вкъщи. Не е нужно да се ходи някъде на сеанси всеки ден. Бързо и лесно. Само ще купите едни конкретни слушалки и това е.

# 719
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 743
Чета ви редовно. Моето дете е на 13г, от малък виждах, че има някакви проблеми, водих го на логопед, психолог. Не откриха нищо особено. Трудно чете, трудно учи. Сега е записан он лайн, та горе-долу с наша помощ изкарва добри оценки.
Може да ме оплюете, но вече тооолкова ми омръзна това негово поведение. Постоянно се прави на интересен, а хич не е, отговаря ми наобратно.Например: смени ли си бузата- не. А е сменил.
Не знам труден характер ли е, заболяване ли е. Много е непохватен, все изпуска, цапа.
Отчайвам се. Аз съм със заболяване и не мога да ходя по изследвания и терапии, както вие тук.
Баща му се е заринал с работа и все отказва да го води, нямал време.

Просто исках да се оплача, тук ще ме разберете. Желая здраве на всички.

Все едно се видях как го пиша след няколко години. Напълно същото е и адски трудно. А аз по принцип съм със слаби нерви и на третото лигавене викам (знам, че няма ефект и с похвали трябва, но понякога просто няма за какво да се хвана).
Често си мисля, че е разглезен, лошо възпитание, лоши гени, обвинявам се, но малката ми засега се очертава доста различна, разбира и прилага от първия път, чува всичко, така че ме успокоява, че не е (само) моя вината.

Здрави да са децата, ще пораснат.

Общи условия

Активация на акаунт