СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 14

  • 52 495
  • 644
  •   2
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 1 420
И аз мисля, че малко се преувеличава това с натоварването. Може би си зависи от детето и от учителя, но моето никога не се е чак преучвало. Задачите за домашно най-често си решаваше в клас (на края на модула им оставаше време, а и в час по английски разрешаваха на знаещите езика). И вероятно класната е давала нужните задачи, а не толкова обем. Но не е толкова страшно, не плашете новаците.
Много зависи от учителя. Големият ми син нямаше много домашни, учителят смяташе, че трябва да имаш време да помислиш, да се израдваш, като решиш, не да си претрупан.
На малкия му даваха за утре Б и В група от сборника и той не беше на себе си.
Не би трябвало да има разлика при преподаването на учителите в дадена математическа гимназия.
Така няма да има разлика при кого ще се падне едно дете.
Моето имаше учител в МГ при който решаваха по 80-100 задачи за домашно и такъв при който решаваха по 5.
Разлика от недбето до земята,  за мотивация и удоволствие при детето.
Не би трябвало, но има. Затова моето мнение за СМГ е 50:50, зависи на кого ще попаднеш като учител.
В интерес на истината по-малкото задачи дадоха по-добър резултат. Този с многото задачи намрази математиката и вече не е в СМГ. Просто тази преса в 5 клас е непоносима за обикновените деца, за състезателите може и да е О.К., но те така или иначе не разчитат на работата в клас, за да се подготвят.

# 601
  • Мнения: 9 838
Опитните учители знаят колко задачи да дадат, за да постигнат резултат. Въртят ги, връщат назад и т.н.

# 602
  • София
  • Мнения: 1 420
Опитните учители знаят колко задачи да дадат, за да постигнат резултат. Въртят ги, връщат назад и т.н.

Да! Точно това ми каза и на мен  Иван Симеонов  - Децата трябва да имат време да помислят, 3 задачи да решат, но да се изкефят. Трябва да имат време да станат, да помислят, пак да се върнат, а не да препускат в един безброй еднотипни задачи, защото имат количество да направят.

А дамата с многото задачи нищо не постигна реално.
Беше и първи випуск и показваше мускули, но не успя да ги впечатли и да им хареса.
Нанесе такива непоправими поражение при моето дете тази жена , та още ме яд на нея.

Дано улегне и започне да се държи адекватно!

# 603
  • София
  • Мнения: 3 101
5-ти клас често е зашеметяващ, а в 7-ми клас са единици децата, които не се отъждествяват със СМГ.
Натоварването в повечето случаи е голямо, но си струва всяка отделена минута.

# 604
  • София
  • Мнения: 4 032


Не би трябвало да има разлика при преподаването на учителите в дадена математическа гимназия.
Така няма да има разлика при кого ще се падне едно дете.
Моето имаше учител в МГ при който решаваха по 80-100 задачи за домашно и такъв при който решаваха по 5.
Разлика от недбето до земята,  за мотивация и удоволствие при детето.

Е кой е този с 5-те задачи, че ми стана интересно?
Дори Симеонов не дава 5 задачи за домашно по фч, нека се придържаме към фактите все пак.
Детето ми, което е математик си пишеше домашните в паузата м/у часовете. Детето ми, което не е математик никога не е писало домашно по мат за повече от час- час и 15. Състезателините задачи за друга работа, там може и три часа да мъдруваш как се решава една задача, и дори да не я решиш.

# 605
  • Мнения: 9 838
Опитните учители знаят колко задачи да дадат, за да постигнат резултат. Въртят ги, връщат назад и т.н.

Да! Точно това ми каза и на мен  Иван Симеонов  - Децата трябва да имат време да помислят, 3 задачи да решат, но да се изкефят. Трябва да имат време да станат, да помислят, пак да се върнат, а не да препускат в един безброй еднотипни задачи, защото имат количество да направят.

А дамата с многото задачи нищо не постигна реално.
Беше и първи випуск и показваше мускули, но не успя да ги впечатли и да им хареса.
Нанесе такива непоправими поражение при моето дете тази жена , та още ме яд на нея.

Дано улегне и започне да се държи адекватно!
Винаги съм се чудела защо не им зачисляват ментор на младите учители. Това правиш в час, това даваш за домашно..

# 606
  • София
  • Мнения: 9 137
Те някои млади са по-добри от някои немлади. Възрастта не е непременно фактор за качество на преподаването.
За мен дете, влязло в СМГ, вече е свикнало да работи на високи обороти или поне бързо се пренастройва към СМГ.

# 607
  • Мнения: 9 838
Извинявам се, имах предвид начинаещи, не млади, което е доста широко понятие и субективно.

# 608
  • Мнения: 26
Школите са прекрасни, както и децата, НО организацията просто отсъства. И докато някои с носталгия си спомнят за отминалите дни, нещата в момента са малко по различни. В настоящият почти завършил 5 клас има реално две школи по математика за 150-те деца Scream . Реално са три, въпреки че  са запазили достойнство и официално не са обявили третата никъде, но който иска Бойчева да му обяснява състезателни задачи е поел по много трънлив път. Така че другите  преподаватели в случая 2 реално поемат тежестта. При единият има не по-малко от 40-60 деца всеки път (досещате се за ефекта). Преди време даваха възможност на всеки преподавател да прецени нивото на децата и в даден момент да редуцира групата, но в момента не е точно така. Ефекта е тупане на топката… в очакване на промяната.
(За да е още по забавно децата пак спаха в Търговище на състезанието в Шумен…за тези които следят темата имам дежа вю че това вече се е случвало май..не че има връзка с школите )

Последна редакция: ср, 15 май 2024, 17:19 от ss2adm

# 609
  • София
  • Мнения: 5 054
Как школите се водят, както е с редовните часове, зависи от преподавателя. И преди години имаше разлики -  както организационни, така и по отношение на уменията на различните учители да водят състезателна математика. За добро или за лошо, някои учители правеха контроли и така редуцираха децата в школите до 15-20 деца. Имаше и такива, които не ограничаваха достъпа и почти всички деца от паралелките, които водеха, ходеха на школа. Не всички обаче можеха или искаха да се занимават със състезателни задачи, но заради родителите си ходеха. Ефектът е ясен - 60-тина деца на различни нива и с различна мотивация.
Затова някои са доволни от школите, а други - не.

# 610
  • Мнения: 140
Мен пък ми прави впечатление колко много деца не са се явили на Кенгуру например, от малките. И това е състезание, което се провежда в училище, в учебно време. Отлив от големите след 8ми клас някак го разбирам, но от току що влезлите ми говори, че има една не малка част, която не обича много са се занимава с математика 🤔

# 611
  • София
  • Мнения: 1 420


Не би трябвало да има разлика при преподаването на учителите в дадена математическа гимназия.
Така няма да има разлика при кого ще се падне едно дете.
Моето имаше учител в МГ при който решаваха по 80-100 задачи за домашно и такъв при който решаваха по 5.
Разлика от недбето до земята,  за мотивация и удоволствие при детето.

Е кой е този с 5-те задачи, че ми стана интересно?
Дори Симеонов не дава 5 задачи за домашно по фч, нека се придържаме към фактите все пак.
Детето ми, което е математик си пишеше домашните в паузата м/у часовете. Детето ми, което не е математик никога не е писало домашно по мат за повече от час- час и 15. Състезателините задачи за друга работа, там може и три часа да мъдруваш как се решава една задача, и дори да не я решиш.
Точно Симеонов е и го знам от 1ва ръка, 8 години.
Много често, дори редовно домашните са написани още в час и нямат за вкъщи.
Имало е случаи да даде 30-40 задачи да се предадат, но от днес за утре никога.
В неговият клас има 2ма медалисти по математика, един по Химия от менделеевата, един физик, не е като да няма успех. Явно има правилен подход.
Той не готви целия клас за състезатели, състезателите ходят на школа и се готвят самостоятелно и извън СМГ.
За мен това е правилният подход.
Чудесен резултат при моето дете!

Последна редакция: чт, 16 май 2024, 11:47 от Сойка

# 612
  • София
  • Мнения: 4 032
И аз от първа ръка - на моето дете даваше домашни по фч, лист с около 20 задачи за седмицата, 5-7 клас, само че не във вашето училище. Задачите бяха интересни и специално селектирани, не примерчета на килограм, той не си пада по нво задачките и с право. При нас децата са разделени по фч, трите класа според резултатите от тест са на три групи, и решават различни задачи. Извинявам се за офтопика, понеже не е по темата за училището.

# 613
  • Мнения: 13
Чакайте сега , тук леко се обърках. Как едновременно на ''школа'' ще има 50 деца ?! Това е некъв абсурд... все едно са лекция в университета Simple Smile . Ама то има ли толкова големи стаи или децата са като сардели в стаята и кой разбрал разбрал Simple Smile
За състезателна математика според мен и 10 деца едновременно са много защото материята не винаги се възприема лесно и бързо и трябва индивидуален а не лекционен подход..
Преди много години когато се занимавах с математика / не СМГ/ школата ни беше от 4-8 деца.
Щом е така както го описвате и ако има деца които разчитат на тези школи мога само да кажа че тези деца са изключителни таланти, за да постигат резултати.

# 614
  • Мнения: 41 693
Нищо не им пречи и 30 деца да са на школа. Все пак там са деца, отишли да научат нещо, внимаващи и не чакащи някой "да им възбужда интереса".  Там се дава задача, обсъжда се, децата се пробват и евентуално се обяснява. Ако има тишина и дисциплина броят на децата не е толкова важен. Не виждам какъв индивидуален подход да има. Такъв евентуално може да има за селектирания отбор за някое състезание.
И няма как при десетки желаещи да има школи в такъв камерен формат. Впрочем с годините децата рязко намаляват и става по-спокойно.

Общи условия

Активация на акаунт