Ръчка срещу автоматик

  • 16 252
  • 342
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 107
Тази дискусия много напомня други такива, във фотографските форуми.

Тогава се спореше за фотоапарати с ръчни настройки - бленда, ISO и скорост, светата троица на хубавата снимка, и фотоапарати с AUTO режим.

Съответно всички, които снимаха на AUTO бяха лаици и некадърни фотографи, щото "еее, то така всеки може да снима, къде е умението?..."

Оказа се, че освен светата троица "бленда, ISO и скорост" все пак се изисква да видиш хубавата снимка, преди да я хванеш, и да прецениш ситуацията и фона и, и един куп други неща. Тоест, хубавите фотографии не са само техника, а и усет за това което става.

Аналогично и тук, автоматик или не, добър шофьор се става с практика. Не може да се каже, че тези с автоматик са мързеливи, защото използват по-нови инструменти за придвижване Grinning в бързо променяща се пътна обстановка.

Аз тъкмо се научих да карам с ръчни, и усетих радостта от контрола на колата, от това, че вече зная как да я накарам да прави, това което искам. Същата радост, когато снимам нещо с 30+ годишния ми Зенит Simple Smile

И след това се качих и карам на моята CVT- автоматик кола, и радостта е друга - че мога да реагирам бързо на променящата се обстановка, и че колата ми няма да загасне, защото съм отпуснала съединителя прекалено бързо, или няма да се забия някъде, защото съм сменила на 3-та вместо на първа на завоя Simple Smile

Този спор е вечен, беше за телефоните с копчета и бързо писане и големи екрани, които се чупят на всяко падане и им свършват батериите всеки ден, какво ще правят като го изгубят? Скъпи са за поддръжка в сравнение с по-старите.

И за фотоапаратите с AUTO режим и батерии- дето не мислиш за блендата а само снимаш, къде е радостта от контрола върху техниката? Плюс това и те са по-скъпи.

Ей ги на и автоматиците. Следващият може да е за електрически и горивни коли - къде е радостта да си разменяш туби със съседа, и да спреш на бензиностанция за тоалетна и кафе?...

# 31
  • Мнения: 29 446
Аз лично не виждам друг недостатък на автоматика освен по-високия разход и евентуално по-скъпата покупна цена. Ако една кола с ръчни скорости е Х лева, то подобна с автоматични е поне 1000-2000 отгоре...

Добрият автоматик е комфорт. Последната ми кола, едно по-новичко Нисан Мурано, определено ме накара да се влюбя в удобството на автоматика. При шофиране в градски условия особено нищо повече не може да ме накара да помпам съединител като луд. "Истинските" шофьори просто могат да духат супата пред удоволствието от шофирането на автоматик

+1 Hands Plus1

# 32
  • Мнения: 927
Не виждам абсолютно никакво предимство в автоматика. Нямам контрола, който имам с ръчката. Безопасността на пътя е на първо място за мен и един от факторите за безопасно шофиране е да имам пълен контрол над колата във всеки един момент. Да мога да изпреваря със собствената си преценка за ускорение. Да намаля колкото трябва без колата да ръмжи и без да става бавно и поетапно. Ами ако се наложи от 5та на 2ра? В зимни условия мисля, че на всички е ясно, че автоматиците просто издишат. Никаква стабилност, и караме на 4000 оборота на 2ра предавка, щото не може да вдигне до трета. Лично съм го виждала. Ръката за скоростния лост и левия крак дето ще ми се освободят какво? Нали съм в колата за да карам, не да играя карти, че да ми тряцват свободни ръце или крака. Въобще не ми прави впечатление и не ми пречи да си сменям скорости ако трябва и на всеки 10 секунди, свикваш с процеса и го правиш автоматично.
И не на последно място парите - скъпа покупка, скъп ремонт. Ами, ще пропусна.

# 33
  • Мнения: 723
Явно сте карали автоматици или много малко или бая дърти. Моята е 2016 ds5  2000 кубика, и смея да твардя че се изстрелва много по бързо от другата ми която също нее стара но е до мотор.

# 34
  • Мнения: X
То пък много евтино да сменяш съединител...
Автоматиците имат manual mode режим, което напълно устройва контрол фрийковете, свикнали на ръчкането с дясна ръка.
От светофар до светофар може се кара без ръце. Глезене на макс.

# 35
  • Варна
  • Мнения: 36 620
Казваш го сякаш съединителя се сменя всяка година наред с масло и филтри. Аз карам една кола вече осма година и още не ми се задава смяна на съединител.

# 36
  • Мнения: 15 624
Аз знам, че съм добър шофьор. И не, защото аз така съм решила, а защото много мои познати /мъже/ са ми казвали, че съм такава. Писала съм и в други теми - за мен шофирането не е просто предвижване от т. А до т. Б, а огромно удоволствие, което изпитвам всеки път, когато се кача в колата. Всяка една от колите ми /като изключим пъвата закупена от баща ми/ съм си я избирала сама и съм си я обичала. За мен добър шофьор не е този, който кара с ръчни скорости, а този, който може да паркира с възможно най-малко маневри, на който след паркирането колата му е изправена, а не на една страна или с навити гуми и този, който не е заел място за две коли. Този, който не кара в лявата лента с 30 км. в час пречейки на още 100 коли зад него, този който има изграден рефлекс да погледне в огледалото преди да се престрои, този, който има достатъчно мозък да спазва определена дистанция от предния автомобил, а не да се лепи за него. Този, който ще даде предимство на чакащ автомобил, а не да се завира и да бърза - сакън някой да не вземе да мине пред него. Като цяло този, който има достатъчно отговорност да внимава и да пази не само себе си, но и останалите участници в движението, и най-вече да знае, че не е сам на пътя, а около него има и други.

# 37
  • Мнения: 41 024
Съответно всички, които снимаха на AUTO бяха лаици и некадърни фотографи, щото "еее, то така всеки може да снима, къде е умението?..."
Ами аз така снимам и съм съгласна, че съм лаик, а не професионалист или поне майстор фотограф. Защо да го отричам, като е истина?

Аз тъкмо се научих да карам с ръчни, и усетих радостта от контрола на колата, от това, че вече зная как да я накарам да прави, това което искам. Същата радост, когато снимам нещо с 30+ годишния ми Зенит Simple Smile

И след това се качих и карам на моята CVT- автоматик кола, и радостта е друга - че мога да реагирам бързо на променящата се обстановка, и че колата ми няма да загасне, защото съм отпуснала съединителя прекалено бързо, или няма да се забия някъде, защото съм сменила на 3-та вместо на първа на завоя Simple Smile
Това ми е някак противоречиво - хем си се научила да контролираш колата, хем ти гасне понеже не работиш добре със съединителя или бъркаш скоростите и се забиваш някъде... Ти си 100% за автоматик с тези твои умения с ръчката. Иначе понякога и на мен в някое задръстване ми писва да сменям и ми се иска да е автоматик, ама това е само и единствено от мързел, понеже ми писва да ръчкам и натискам амбреажа.

# 38
  • София/Перник
  • Мнения: 985
Често в различните теми се засяга въпроса автоматик срещу ръчка.

Колко от нас са карали и двата вида? Какви са плюсовете и минусите и на двата?
Вечният спор кое е по-добро....
Това като въпроса - нова кола или стара; да мия ли на ръка или да си купя миялна Grinning
Автоматика е комфорт. Вярно, по-скъпо е, но който може да си го позволи, значи знае.
Караме автоматици от 12год. и не бих сменила за ръчка за нищо на света. Вярно, че колите ни са били все чисто нови и това оказва влияние.
Като разход на гориво, бензин караме, е 1л отгоре. Сега, на 180те к.с., разхода ни на смесено с климатик е 8,7л/100км, а без климатик 8л/100км.
А контрола на колата не зависи единствено от вида на скоростната кутия. Всичко е до умения на шофьора.
Но в градски условия и при невъобразимите понякога задръствания - комфорта на автоматика е несравним.

# 39
  • Мнения: 39 349
Ще умра от смях.
Една вика-който кара автоматик е тъп, другата вика- който кара автоматик е богат Joy

# 40
  • Мнения: 29 446
Всеки си кара, каквото му е удобно и каквото иска. Не виждам смисъл да се сипят обиди в темата.

Ако ще е така, по-добре да се приключва спора и да се заключва темата.

Последна редакция: пт, 14 авг 2020, 22:50 от Не се сърди, човече

# 41
  • Мнения: 41 024
Ще умра от смях.
Една вика-който кара автоматик е тъп, другата вика- който кара автоматик е богат Joy

Не съм съгласна с трактовката Wink

Не е тъп, а или го мързи, или комфортът му е по-важен от контрола, или просто не е толкова добър шофьор, че да не го бърка ръчката. Аз това видях, нищо за тъпота.

За парите е съществено - ако трябва да се дадат два бона отгоре за автоматик, то дали ти се дават баш за това, а не за други по-полезни екстри?

# 42
  • Мнения: 29 446
Не е тъп, а или го мързи, или комфортът му е по-важен от контрола, или просто не е толкова добър шофьор, че да не го бърка ръчката. Аз това видях, нищо за тъпота.

Не следиш внимателно....

Чувала съм че автоматика е по - скъпа за поддръжка. Според мен води до затъпяване.




Защо смятате, че автоматикът няма контрол? Какъв точно контрол е необходим?
Хората са измислили начин компютър да ти сменя скоростите, когато и както е най-добре. Какъв е точно проблемът?

За мен лично мога да сравня ползването на калкулатор и сметачна линийка. Не знам как действа калкулаторът, но е факт, че го прави бързо и точно.
Знам логиката на сметачната линийка, прави се ръчно, по-добра ли е?

Пак казвам, не искам да убеждавам никой да слезе от колата си с ръчни скорости. Но тези "легенди" за автоматика са напълно ненужни...

Последна редакция: пт, 14 авг 2020, 15:49 от Soul Free

# 43
  • Мнения: 15 624
Чувала съм че автоматика е по - скъпа за поддръжка. Според мен води до затъпяване.


Аз пък съм чувала, че когато гроздето е много високо, ни се струва, че е кисело!

И един въпрос по темата - ако съм прочела Х0000 бр. книги, издала съм няколко учебника и съм доктор на науките, но карам автоматик, то тогава тъпа ли съм или не? За един приятел питам Grinning

# 44
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 868
Абе истинските шофьори карат само ТИРове. Grinning

Общи условия

Активация на акаунт