Ръчка срещу автоматик

  • 16 247
  • 342
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: X
Хареса ми примера с миялната машина и миенето на ръка Joy

# 46
  • Мнения: 15 618
Абе истинските шофьори карат само ТИРове. Grinning

Joy

Ние хубаво си се смеем тук, но съседа ми /80 годишен/ е бивш автомобилен състезател. Веднъж ми разказа, че когато е видял жена си за пръв път, тя е паркирала камион на супер тясно място. И докато я е гледал как паркира си е казал "Това е жената!". Joy

# 47
  • Мнения: 39 345
За такава жена и аз бих се оженила, ако бях мъж.

# 48
  • София
  • Мнения: 8 570
Карах ръчки 4 години и съм доволна от опита, който натрупах. Но след това, като вече уверен шофьор, минах на автоматик. Не мисля, че някой има основание да ме смята за по-лош шофьор от себе си - не и преди да сме се повозили взаимно.
Разбира се, че автоматик е по-добре от ръчка за градско (а аз карам предимно в града, не пътувам извънградско всеки уикенд). И за извънградско си е супер, никакви грижи с изпреварването (освен ако не си взел маломощна кола, тогава е все едно ръчка или автомат). Няма никакви проблеми с автоматик по баири със завои, даже напротив - просто не ти дреме дали си на баир, дали на самолетна писта.
Друго предимство - за хора с проблемни стави е спасение. ММ караше една Импреза с керамичен съединиел, заради който педала беше с доста по-осезаемо съпротивление. Съчетано с травма на коляното от някогашни футболните изяви - един ден просто не можеше да кара без да го боли зверски, и за съжаление така си остана дори след като започна да кара предимно моята тогавашна ръчка. Така се сдобихме с първия автоматик - излизаше по-евтино от все още неналожителна операция на коляното. После се зарибих и аз. Понякога ми е чудно как би ми се отразило да карам пак ръчка, но не ми е и важно да пробвам. Подкрепям мнението, че в 21-ви век е разумно да ползваме постиженията на науката и техниката  - иначе може да почваме да перем на ръка, да изхвърлим климатиците и да хващаме метлата вместо прахосмукачката, нали така?

# 49
  • Варна
  • Мнения: 36 622
О, мацките с тир-ове и аз ги уважавам. Няма как иначе, след като ми водят с няколко тона повече Simple Smile

# 50
  • София
  • Мнения: 8 570
В зимни условия мисля, че на всички е ясно, че автоматиците просто издишат. Никаква стабилност, и караме на 4000 оборота на 2ра предавка, щото не може да вдигне до трета. Лично съм го виждала.
Ох, не издържах! Ако си в София, предлагам ти да те повозя зимата с автоматика ми по пътя за Витоша. Да видиш лично как издиша. Хем може да свършим някое добро дело, ако има закъсал в снега да го дръпнем по баира с издишащия автоматик Simple Smile Аз тази кола я карам, не я "виждам'" и много ми се иска всеки да уточнява точно какъв опит има съответно с ръчка или автоматик.  
Не генерализирайте, защото някои твърдения наистина звучат супер смешно. Има различни ръчки точно както има разлини автоматици - още на първа страница го обясни BCD.

Мнението ми и в тази тема е, че правилният автомобил не е въпрос на марка, тип гориво или друг "универсален критерий". Въпрос на модел (най-вече на мотор и скоростна кутия) и на преценка за нуждите и способностите на задволанното устройство. А автоматикът е удобство.

Последна редакция: пт, 14 авг 2020, 17:18 от ToniShu

# 51
  • на Мелмак
  • Мнения: 11 034
Тони Су, подкрепям те, абсолютно!
Карала съм БМВ - ръчни, сега сме с Мерцедес и Кодиак- автоматици. Кончетата са повече, проблем с изпреварване нямаме, с контрола върху колите също нямаме. Разхода на гориво, не ни е скочил, абсолютно нормален и разумен. Не е повече от ръчните. То си зависи и от карането, де. Това мисля, че няма да го обяснявам, за всички е ясно. Не мисля, че съединител, демфер, маховик на БМВ са евтини. Кодиака ми е в пъти по-евтин за обслужване от Мерцедеса и БМВ - то. Така, че мисля, че общите приказки са точно - общи!
Квалификациите, които прочетох, за хората, които карат авомацити, не заслужават коментар, определено Grinning
Използвам си уредите в къщи, които могат да ме отменят по някакъв начин, карам си автоматичето и си свиркам.
Наистина темата, с тези определения, малко се измести. Аз мога да споделя мнение, ако някой го интересува и да сравня.

# 52
  • Мнения: 2 587
Включвам се и аз, понеже мен пък ме изумиха аргументите за изпреварването с автоматик. Това само човек, който не е карал автоматик може да го каже,  автоматичните скоростни кутии имат така нареченият кикдаун, (натиска се педала до долу)който върши точно тази работа при изпреварване, сваля една или две предавки. Явно не се използва, за да се твърди, че на някой му е трудно изпреварването с автоматик. Добре е да се запознае човек с устройството на колата и на скоростната кутия, за да може да се използва максимума от нея.
Скрит текст:
Q: What does kickdown mean in an automatic transmission?

A: Kickdown is a downshift in an automatic transmission triggered when the driver pushes the car’s accelerator to the floor.

Automatic transmissions kick down to a lower gear to make use of the greater power delivered at the engine’s higher rpm; this typically occurs when the driver attempts to accelerate from a constant speed, as if to pass.

А иначе по темата, първите ми две коли бяха с ръчна кутия, след това няколко с автоматична. В момента съм с автоматична скоростна кутия, но не защото съм я търсила с такава, а понеже ми попадна кола, която беше в страхотно състояние и на много добра цена, и не бих се отказала от покупка само защото е автоматик. За мен по-важно е техническото състояние, а не кутията.
По смешното е като свикнеш на едното. Сега ми се налага понякога да си разменяме колите с друга, която е с ръчни скорости и първите дни съм като току що взела книжка.
Допълвам, че и това за зимните условия си е култово. С едно ауди (не куатро!) не съм спирала цяла зима, докато една колежка със Ситроен ръчка и седя в гаража докато се стопи снега. В сняг важни са гумите и предаването.

# 53
  • Мнения: X
Ами явно темата не е ръчка срещу автоматик, а имали автоматик и нямали Grinning Един свят, две паралелни реалности, както винаги във бгмама Laughing Напомня ми за вица за волгата и вие защо биете не***е.

# 54
  • тук-там
  • Мнения: 4 269
И двете съм карала. Никога повече ръчка!  Нямам проблеми с набирането и изпреварването. 150 к.с.

# 55
  • Мнения: 2 587
Е, той изначало е грешно зададен въпроса, едното срещу другото е спор без край, нещо като яйцето и кокошката. Няма сила която да убеди едните, че другите не са баламурници. (извинете за думата, да не се обиди някой).
На всеки му е удобно едното повече от другото, и си ползва него.

Последна редакция: пт, 14 авг 2020, 20:18 от deede

# 56
  • Мнения: 15 618
Вечните спорове могат да бъдат полезни, ако всяка една от страните е достатъчно широко скроена, за да приеме, че има мнения различни от нейното. Но да влизаш "с бутонките напред" в създадена от теб тема, директно обиждайки хората, които имат различно от твоето мнение, освен, че е признак на сериозно тесногръдие е проява на много лош вкус, елементарност и ниска култура. Да не кажа нещо по-крайно.

# 57
  • на Мелмак
  • Мнения: 11 034
Както и да се зададе - все едно.
Споделянето на опит е едно.
Квалификациите, общите е съвсем друго. Всеки си разполага с парите си и прави избори в живота си. Хубаво ще е тази тема да може да даде възможност за избор, а не за цветущ изказ Wink

# 58
  • Мнения: 1 466
Аз и в другата тема казах - въпрос на предпочитание е. На един му харесва да не мисли за съединител и ръчка, на друг пък му харесва да си кара ръчка. На един му е мъчение да удържи кола с ръчни скорости да не тръгне назад по баир, друг няма никакъв проблем с това. Един приема натискането на съединителя в градски условия като лудо помпане, на друг дори не му прави впечатление или му харесва да го прави и му е скучно кракът му да бездейства в автоматик. На един му е улеснение, че автоматикът му не загасва на кръстовища, друг и с ръчна скоростна кутия не си гаси колата. На един му харесва, че колата е сменила скоростите по най-подходящия начин, на друг му харесва, че той сам си ги е сменил. На един му харесва усещането, че колата се движи сама, на друг му харесва усещането, че той движи колата. На един му харесва, че автоматикът му икономисва мислене и излишни действия, на друг му харесва да мисли за това и не вижда действията като излишни. Един иска да се вози, друг иска да кара.
Обаче ако изпитът за шофьорска книжка е на автоматик, нямаш право да караш кола с ръчни скорости, докато ако е на ръчка, то имаш право да караш и ръчка, и автоматик.
За протокола: Снимам с ДСЛР с напълно ръчни настройки, но предпочитам да готвя в мултикукър пред обикновена тенджера. Въпрос на вкус.

# 59
  • Мнения: 2 587

Обаче ако изпитът за шофьорска книжка е на автоматик, нямаш право да караш кола с ръчни скорости, докато ако е на ръчка, то имаш право да караш и ръчка, и автоматик.


Това съм го чувала и преди, но не ми е много ясно дали е вярно. И преди да кажете, че се заяждам, изобщо не е така. Какво имам  предвид.
В шоф. книжка няма графа как да се отбележи, че е карано на автоматик, или се лъжа? Така че няма как, при проверка да се разбере? Или изобщо как стоят нещата документално? Интересно ми е, от любопитство. Нека някой, който е изкарал  такъв курс да каже, моля.
Имам познат инструктор и все забравям да го питам като се видим.

Общи условия

Активация на акаунт