Образователен Говорилник_тема 11_празнична_:)

  • 21 480
  • 758
  •   1
Отговори
# 720
  • София
  • Мнения: 62 595
Именно, виж как си усетила нещата. Това е за втора група в детската градина, но не и за ПУК и начална степен. Образно казано казвам с дефицити и отличници. Макар за дефицитите никак не е образно, а имам предвид сериозни дефицити. Твоето определено дефицити няма.

# 721
  • софия
  • Мнения: 4 990
"Ако баба ти беше мъжка...." - от един друг виц.
дай вица, моля те...
на няколко пъти вече се случва (единият път беше Лейка) някой да каже нещо изхождащо от някой виц и на мен така да ми става любопитно, ама докато попитам и темата отнесла още 10 страници и сменена посока...та сега да питам овереме Simple Smile

Имам приятели в Германия (немци) чиято дъщеря завърши Монтесори училище. Нямам, ама никакви, впечатления да е изпитвала каквито и да е дефицити. Прекрано момиче. И родителите и чудесни, майката даже учител.

# 722
  • Мнения: 2 182
Много е стар и не го помня, но ми е останала циничната фраза" ... щеше да има дръжка". Потърсих го в нета и ми излезе  справка от фразеологичния речник - Оправдание за несбъднати минали обстоятелства.

# 723
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 742
Именно, виж как си усетила нещата. Това е за втора група в детската градина, но не и за ПУК и начална степен. Образно казано казвам с дефицити и отличници. Макар за дефицитите никак не е образно, а имам предвид сериозни дефицити. Твоето определено дефицити няма.
За ПУК си е ок, то все пак е 4та група от ДГ. За деца без училищна готовност е супер.
Абе дефицити е кофти дума, но моето е с ниски резултати в концентрацията и езиковите способности (обследвали сме с психолог). Не е под границата за диагноза СДВХ, но е малко над. По математика е с високи де и академично е ок, но му тряжва сериозен педагог според нея. Затова се дразня на шикалкавенето “ще намерим супер учители, не го мислете”. Трябва ми конкретика.

# 724
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е много тук темата да го говорим това, но на мен нещо не ми се връзва езиково и вниманието да са аха-аха, пък математически високо академично. Малко на психолозите не им вярвам в тази част, защото концентрацията е ключова за всичко, особено за математиката, а ако има езикови проблеми, това неминуемо е и при математиката, защото математиката е език. Все пак има разлика между аритметиката и математиката. Това са си ваши работи. Ако трябва аз да решавам за мое дете в пряк и преносен смисъл, хич нямаше да ми минават такива обяснения на психолози и прочие. Психолозите малко се бъркат в неща, които не са им работа и не ги разбират много-много. Трябва да са ориентирани към определени типове знание, а не само да правят тестове и да пишат точки.

И за четвърта група не го признавам монтесорито. Готова съм да се хвана на бас, че деца, които съвсем доволно са изкарали училище по монтесори, е можело да постигнат много по-добри резултати без монтесори, а с повечко натоварване на интелектуалните им способности. Монтесори ми е лигава история.

# 725
  • Мнения: 2 182
Айдеее, и психолозите зачеркнахме след педагозите. 😂Да живее Андариел! 🤣

# 726
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Аз тук ще застана зад Анди, щото намирам психолозите за вредни в училищното ежедневие.
Немалко педагози мислят така впрочем.

# 727
  • Мнения: 2 182
Аз пък не. Фердинандов е ключова фигура в СМГ при разрешаване на проблеми и осигуряване на добра среда. Особено до 7 клас.

# 728
  • Мнения: 5 916
Аз тук ще застана зад Анди, щото намирам психолозите за вредни в училищното ежедневие.
Немалко педагози мислят така впрочем.

Зависи какво им е участието в училищния живот.
Мисля, че часа при психоложката им е най-забавния и най-колективосплотяващ. Последното занимание беше да се разпознават по бебешки снимки. Страшен кикот беше.
И ходят при нея за съвет при всеки по-сериозен междуличностен конфликт.
Иначе аз имам негативен опит в участието им в конкурсната процедура.

# 729
  • София
  • Мнения: 62 595
Психолозите да си гледат конфликтите и междуличностните отношения и игри тип тийм-билдинг. Да не се бъркат много-много в когнитивните функции и оценяването на способностите на децата. То не е само да грабнеш два теста и да ги дадеш на детето и да гледаш точките по скалата.

# 730
  • Мнения: 2 182
Така може ти да оценяваш. Детските психолози, с които аз съм имала вземане-даване, не правят профил на детето само по тест и скала. Това може да го направи всеки непрофесионалист.

# 731
  • София
  • Мнения: 62 595
Към момента най-положителни впечатления имам от резултатите от обследванията в двете психиатрични клиники, но там е цял екип от невролог, психиатър, психолог и логопед. Железни са! Неврологът и психиатърът са ядрото, психологът и логопедът допълват картината.
Останалото е малко в зоната на здрача.

# 732
  • София
  • Мнения: 12 114
Фенси, ти имаш негативен опит и да, така е, допускат се грешки и в едната, и в другата посока /приети/неприети/. Няма как в рамките на половин ден да направиш преценка, която във всеки един случай да е точна. Затова и има изключени след ПУК заради трайни проблеми с дисциплината. Но в повечето случаи се справят добре с подбора психолозите, рядко има грешки и се формират прекрасни, сплотени класове. Затова аз съм на мнение, че участието им в подбора е задължително и тяхната оценка трябва да е с по-висока тежест. Ако едно дете е агресивно и тормози останалите, или ако в час си прави каквото си иска и пречи на класа, много слабо ме интересува колко точки е изкарало на входящия тест на 5 години.

# 733
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 742
Анди, не говоря за бърз тест, а за поставяне на детето в различни игрови ситуации, няколко посещения и въпросник, да. Били сме при доста известен специалист. Отделно и на логопед ходим, но там той си хареса диагностичката и даде най-доброто от себе си, та отзивите бяха доста завишени Simple Smile) Малко е и до моментно състояние, разбира се. Иначе при децата дори с пълен СДВХ мотивацията е много важна- моето може близо час да пише и рисува книга, но на стол по време на хранене се върти и става през 5 секунди, а ако трябва са брои съгласни намира десет по-интересни неща в стаята.

# 734
  • София
  • Мнения: 62 595
Пипи, ако човек иска да знае какво е нивото, не прави игри с детето, а го хваща по протокол. И ако иска да се спази протоколът, няма ала-бала, ама да се харесаме, ама да не се харесаме, пък игра, пък не знам какво. Има определени въпроси по протокол, които се поставят винаги по един и същ начин за всяко дете и се отбелязва какво е направило детето. Ама, харесало и казало, не харесало и не казало - това също е част от теста - да е казало. Ако знае - казва. Ако не знае - ако ще  суперигра да му измислят, то пак няма да каже. Иначе се замърсява резултатът. Човек с опит сглобява цялата картина и има степени на допустими отклонения в изпълнението на задачите, които водят до определени вероятности в изводите. Много често този, който тества, бърка тестването с обучението, започва да променя задачите, да променя поведението си, да променя времето за задача, потретва, попетва и подесетва недопустимо инструкцията, подсказва неволно дори. А задачите и поведението на възрастния трябва да са едни и същи - не опити да се хареса на детето или да разбере дали детето го харесва, че така да интерпретира.

Общи условия

Активация на акаунт