Образователен Говорилник_тема 11_празнична_:)

  • 21 478
  • 758
  •   1
Отговори
# 735
  • София
  • Мнения: 7 277
Какво е това СДВХ?

# 736
  • София
  • Мнения: 12 113
Синдром на дефицит на вниманието и хиперактивност. Много модерно в последно време. Smirk

# 737
  • София
  • Мнения: 62 595
А за диагностициране извън утвърденото обследване в екип, за което споменах, изобщо не искам да споменавам. В най-добрия случай може да се види в кои области как са нещата, а не да се заключава от обикновен психолог, че детето имало това или онова. За тази работа си има невролог и психиатър - само те слагат диагнози, защото са лекари. Аз също не си позволявам да слагам диагнози, защото нямам право. Дали е хиперактивно едно дете може да го каже само лекар.

# 738
  • Мнения: 5 916
Фенси, ти имаш негативен опит и да, така е, допускат се грешки и в едната, и в другата посока /приети/неприети/. Няма как в рамките на половин ден да направиш преценка, която във всеки един случай да е точна. Затова и има изключени след ПУК заради трайни проблеми с дисциплината. Но в повечето случаи се справят добре с подбора психолозите, рядко има грешки и се формират прекрасни, сплотени класове. Затова аз съм на мнение, че участието им в подбора е задължително и тяхната оценка трябва да е с по-висока тежест. Ако едно дете е агресивно и тормози останалите, или ако в час си прави каквото си иска и пречи на класа, много слабо ме интересува колко точки е изкарало на входящия тест на 5 години.

Все неща, които могат да се разпознаят и от учителите. Задачите, които бяха давани от психоложката изобщо не тестваха агресия, дисциплина или нещо подобно. И по отношение на формирането на класовете имам забележки също. Но да кажем, че това са изключения и не сме имали късмет. В интерес на истината негативният ми опит не е с психоложката с която имат часове. Всъщност тя помогна много за аклиматизацията.
Много съм за наличието на психолог в училище, но смятам, че 1-2 часа(вероятно значително по-малко време) при приема изобщо не дава реална представа за никакви качества на децата. Моето от екстраверт го изкараха пълен интроверт. Дисциплина и т.н. учителите ги виждат за също много краткото време на изпита при тях.

Последна редакция: нд, 31 яну 2021, 13:04 от Fancy

# 739
  • Мнения: 2 182
Откакто интернетът стана общодостъпен, много хора си въобразиха, че разбират от всичко. Само защото в нета могат да прочетат даден протокол, тест, скала или да си изтеглят среда за девелопване или готов софтуер. И им се струват безполезни психолозите, ИТ-тата, интериорните дизайнери, та даже и докторите. По-лошото е, че още повече народ им се връзва на повърхностните анализи и заключения. Слава Богу, не всички де 🙂

Последна редакция: нд, 31 яну 2021, 13:46 от Warwick

# 740
  • В офиса
  • Мнения: 4 028
Да свикваме, с навлизането на АИ ще става официално. Само че и да спориш няма да можеш.

# 741
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 742
Ох, Анди...Добре, ще чета на специалиста с 30 годишен опит именно в диагностиката твоите мнения, да се научи. Сигурно е правила всичко, което казваш, аз все пак не присъствам. Казвам само, че не говоря за учлищен тест, а именно "по правилата", които не се налага да ги знам в подробности. А екип от невролог и тн се добавя по преценка след обследването, при нас за момента не се е наложило. Исках само да разбера нормално ли е това поведение на свръх активност още от раждането и доколко ще пречи при адаптацията в първи клас. Накратко- няма да пречи съществено, защото детето се представя добре в структурирана среда. Опростявам нарочно, нали не мислиш, че тук ще пиша подробности. Просто беше по темата за междинното между дефицит/диагноза и "отличник".

# 742
  • В офиса
  • Мнения: 4 028
Може ли дислексията да се проявява при четене на български, но не и на английски?

# 743
  • Мнения: 2 182
Да свикваме, с навлизането на АИ ще става официално. Само че и да спориш няма да можеш.
Аха, при това в образованието приоритетно, че до 2030-та няма да са успели да ваксинират децата 😉 не съм изгубила надежда, че светът ще се справи със сценаристите.

# 744
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Уор, няма да се справи...
Единствен шанс е да останем встрани...

# 745
  • София
  • Мнения: 62 595
Пипи, то си е твоя работа - ако искаш му ги чети, на мен ми е все тая.  Харесали сте си го , работите си с него - ваша си работа. Защо питаш мен като  той вече ти е казал всичко? Аз няма да оспорвам това, което ти е казал, защото не съм виждала детето, нито зная какво е правил и как е правил. Не знам защо говориш за училищен тест като съм достатъчно ясна за какво тестване става въпрос. Има си протокол, по който се работи и този протокол не съм го измислила аз, а е утвърден. Психолог, ако ще какъвто ще да е, няма право да поставя диагнози. Той може да си изработи само хипотеза, но не и диагноза. Нито казвам да се обследвате, нито нищо, а маркирам какви са границите на отделните специалисти в диагностиката.

Как да ти кажа, между дефицит и отличник има 50 нюанса, които на обикновен език имат всякакви думи, които не са свързани с диагнози, а с възпитание.

сега видях на Тинкърбел въпроса. Ако говорим за диагноза разстройство в четенето и писането и т.н., тогава има определени критерии. Но дислексията е малко обобщено понятие, доста мъгляво като определение и на практика засяга всякакви нарушения. Но като цяло е малко вероятно да може да чете на английски, а да не може на български. Нюанси има относно типа на езиковите системи - българският е от фонетично прозрачните езици - каквото чуваш повече съотвества на това, което пишеш и съответно каквото прочетеш, това ще изговориш. Имаме малко изключения за несъответствие брой звукове-брой букви или промяна при фонетиката на написана дума - ю, я, щ, дз, дж, ч, ц. Английският е фонетично непрозрачен - често клъстъри от букви съответстват на един звук и затова на тях им е толкова важно спелуването. При френския имат поне два-три вида Е-та и О-та, които зависят от това какви буквосъчетания в какъв контекст са. Но като цяло има ли проблем в един език, ще има проблем и във всеки друг. Ако детето има трудности в усвояването на фонологията на родния си език, то ще е същото и при втори и трети език, защото "процесорът" е един и същ.

Последна редакция: нд, 31 яну 2021, 14:01 от Andariel

# 746
  • Мнения: 2 182
Уор, няма да се справи...
Единствен шанс е да останем встрани...
Ако не се справи и аз и ти ще останем буквално встрани. 😉

# 747
  • софия
  • Мнения: 4 990
Уор, няма да се справи...
Единствен шанс е да останем встрани...
Ако не се справи и аз и ти ще останем буквално встрани. 😉
без такива. И аз идвам.

# 748
  • Мнения: 2 182
Уор, няма да се справи...
Единствен шанс е да останем встрани...
Ако не се справи и аз и ти ще останем буквално встрани. 😉
без такива. И аз идвам.
Ако професията ти ще е от "безполезните", вземаме те 🙂

# 749
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 305
Аз имах предвид като държава Simple Smile
Иначе никой не може да избяга от времето. Ще има излишни хора и професии, ако сме от тях, ще трябва да мислим друго.
Аз като ди казвам за агрономство Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт