Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства през 2023 година

  • 28 689
  • 866
  •   2
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 304
Поддръжката на автомобила е много важен елемент от автомобилизма.
Кога да сменяме маслото? - тема по която има безброй мнения, повечето от които грешни. Официалните препоръки са за смяна на 10, 15 до 30.000 километра и всичките са невъзможни за изпълнение. Ако се зачетете в упътването на автомобила си, ще видите, че максималния пробег е допустим, първо само за лека и умерена употреба, в умерен климат, на дълги разстояния с ниска скорост, с оригинално масло и филтри и, когато колата е нова.
Има автомобили, които са същите като всички останали, но от друг производител, където в ръководството за употреба са изброени по 5-6 хипотези на употреба, студ, жега, магистрала, задръстване, теглене, не оригинално масло и т.н., като препоръчаният пробег от 15.000+ км може да спадне до 2.000 км (тежка употреба в близкия изток и северна Африка с не оригинално масло и лошо гориво...), 3-4.000 км - каране с над 120 по хълмист терен в студена зима или горещо лято или къси пътувания със задръствания.

Запомнете: масло се сменя на мото часове. Максимума е около 200 мото часа, 250 са допустими при условие, че ги навъртите с до 120 извън града в рамките на 3 месеца.
200 мото часа можете да направите за между 4.000 и 8.000 километра.
Ако карате само в София, то масло се сменя на 5.000 километра или 6 месеца.
Ако имате поне 50% извън града, то можете да сменяте на 8.000 километра или 6 месеца.

Най-лесно е да рестартирате "trip 1" на борд компютъра при смяна на масло и да го смените между 150 и 200 часа незамисимо от пробега.
Веднъж годишно се сменя маслото на автомобил, който не се кара.

За шофирането, бъдете толерантни, спазвайте дистанция, спазвайте ограниченията. На излизане от кръгово движение използвайте една и съща лента, а не всички.

Недейте да пестите от гуми.

# 16
  • Мнения: 40 924
Сори, ама за маслото не съм съгласна ( за гумите и кръговото да).
Купувам оригинално масло и оригинални филтри и карам нормално в умерен климат. Сменям го на една година и никоя кола не ми се разваляла от проблеми с маслото. Като не мога да кажа същото за горивото. Ако случайно взема да карам много ще го сменям на брой километри според изискването на производителя.

# 17
  • Мнения: 1 091
Здравейте!
Ще сменям газовата бутилка на колата. 10-год срок и е изтекъл.
Човекът от сервиза каза, че ще ми издаде документ.
Накрая се сетих да питам дали трябва да ходя до КАТ за "озаконяване", той ме увери, че имам 3 години време Rolling Eyes
Сега чета из нета, че трябва о време да се направи това, иначе могат да ме спрат и глобят.
Кое е верно и какво трябва да се направи след смяна на бутилката?
ГодТехнПреглед е минат есента.
Аз не съм собственик на колата, ако се ходи в КАТ може ли аз да отида имам генерално пълномощно, но не мисля, че пише нещо за колата в него.?

# 18
  • Мнения: 1 596
И на мен ми казаха, че имам 3 години за узаконяване в КАТ, т.е. там да ми издадат нов талон в който да пише, че колата е и с газ. Ако вече в талона ти пише, че колата има АГУ не е нужно да ходиш там - твоят случай е такъв, доколкото разбирам.
След като смениш бутилката отиваш на оторизиран сервиз (не всички са такива) на преглед на газовата, това е отделно от КАТ и няма нищо общо. Това е реалното Узаконяване и ако не го направиш нямаш право да се движиш с тази уредба.

# 19
  • Мнения: 1 091
FB680797BGM, благодаря за отговора!
Трябва да мина за тази година НОВ технически преглед или преглед само за уредбата, или има и нещо комбинирано, така и така като ще ходя да търся третитя вариянт Wink
Нали този човек, който ще ми я сменя ще издаде документ, въпреки това да търся сега и сервиз, нали?

# 20
  • Мнения: 1 596
Нов преглед само на газовата уредба. Там ти дават талон че си минал на преглед, това е различно от стандартния годишен преглед на всички коли.
Не всички газови сервизи, които слагат АГУ или сменят бутилки са оторизирани за узаконяване на газови уредби. Потърси в твоя град, ще намериш. В София съм виждала един сервиз до Суходол с голям надпис Узаконяване на АГУ. Имало сервиз и до конната база Славия някъде до Красно село. Аз преди 7-8 месеца минах нова уредба в Перник за 36 лв. ММ смени бутилка на другата кола, пак в Перник, преди 2 седмици,  узаконяването беше 65 лв вече... Инфлация.

# 21
  • Мнения: 1 091
Пак благодаря, FB680797BGM, светна ми вече! Wink
Ще си търся из "наше село" сервиз, че Сф има-няма ми е на бутилка газ разстояние Sweat Smile


п.п.
geos, благодаря за линка! Simple Smile

Последна редакция: пн, 30 яну 2023, 21:19 от annysy

# 22
  • Мнения: 1 304
Сори, ама за маслото не съм съгласна ( за гумите и кръговото да).
Купувам оригинално масло и оригинални филтри и карам нормално в умерен климат. Сменям го на една година и никоя кола не ми се разваляла от проблеми с маслото. Като не мога да кажа същото за горивото. Ако случайно взема да карам много ще го сменям на брой километри според изискването на производителя.

Сори ама когато ти се скален двигателя на 100-150-200.000 вместо на 300-400, а преди това през разхода на гориво си платила още един двигател без да усетиш пак няма да е от маслото.

Смяна на до 200 часа, до 5-8.000 км и на 6 месеца се самоизплаща през намаления разход на гориво от 0.5-1 л./100.

Над 200 часа маслото ти се разпада и е пълно с боклуци.

Ако живееш в София или голям град пък абсурд да караш предимно градско над 5-6.000.

Пък ти ако искаш съжалявай.

# 23
  • София
  • Мнения: 617
Най-добре прочетете и вижте за вашия случай какво трябва да се направи:
https://www.vd-motors.bg/uzakonqvane-na-avtomobilni-gazovi-uredbi/
И "генерално пълномощно" отдавна няма.
В пълномощното трябва да са изредени конкретно всички фирми, институции, държавни и административни органи, пред които ще важи.
Ако имате пълномощно конктретно за автомобила, пак трябва да е  описано какви права ви делегира и пред кого.

Последна редакция: пн, 30 яну 2023, 21:19 от geos

# 24
  • Мнения: 1 613
По твоята логика в Германия половината от комбитата се карат от симпатяги с комплекси. Това са хора изминаващи служебно хиляди километра месечно и каращи най-често с около 180 км/ч. Много от другите шофьори също карат с над 130-140 км/ч. Припомням, че дори и там трилентови са само част от магистралите. Германците обаче са възпитани и спазващи правилата хора. Това е причината да правят място, да имат малко жертви по пътищата и да не наричат комплексирани хората, които карат с над 130 км/ч.
По моята логика има една голяма разлика - магистралите в Германия и България нямат нищо общо.
В България да се кара с 150-180 е нарушение навсякъде, в Германия има и участъци без ограничение. Там ако щат да карат с 250, аз се съобразявам. Също така, в Германия в участъците, където има препоръчителна скорост на таблата отгоре, всички я спазват, точно защото са дисциплинирани. Препоръчителна/максимално разрешена скорост в България важи за балъците явно само.
На магистрала си задължена да караш  в дясната лента. Лявата е за изпреварване. Щом спазваш правилата значи всичко е наред.

# 25
  • Мнения: 40 924

Сори ама когато ти се скален двигателя на 100-150-200.000 вместо на 300-400, а преди това през разхода на гориво си платила още един двигател без да усетиш пак няма да е от маслото.


Никога не съм карала двигател на 150 000 и не ме касае. И преразход няма, защото все пак си следя какво зареждам - и в началото, и в края на годината си е същото. Освен това не ми е толкова за парите, а за разкарването и занимавката.

# 26
  • Мнения: 1 304
Нулирай си трип-1 и ще знаеш и часовете и средната скорост.
Щом няма разлика значи просто караш малко, което е добре в крайна сметка.
Аз карам много и мразя да си сменям колите. Стар навик да карам до пълна техническа загуба на ресурс. Тъй ама нещо попаднах на няколко коли, които не спират, та затова имам 3 (6 с тези, които не карам, но и не изхвърлям и 7 с тази на жена ми Laughing , а общо съм имал поне 15), че предишните две не искат да се предадат. Другото, което мразя е нещо развалено или нещо не като хората, не по правилата или технически неиздържано.
п.п. 1.8тси на новите VW-та е способно да се сгромоляса и на 60-80.000 км с препоръчаната смяна на 30.000 км! И го прави масово!

За шофирането

Напоследък имах няколко много показателни случая на пътя. Не съм участник в нито един от тях.
Всичките са свързани с прибързани шофьори, които не знаят за къде бързат.
Баща с две деца с колела, едното малко по-голямо. По-голямото избърза и се нареди на пешеходния светофар, но не му се чака, едва седи и чака с гума на ръба на бордюра, таткото отзад приближава бавно с по-малкото дете... Шофьори правят такъв ляво-обратен завой покрай и пред тях, че направо изтръпнах. Нито един не забеляза детето, което можеше да се хвърли под всеки един от тях, минаха прекалено бързо.

Другото е деца между паркирани автомобили. Моля Ви, карайте бавно по квартални улици и си отваряйте очите!!!
Не се правете на майстори и недейте да се завирате, да ускорявате рязко и да правите резки завои без видимост, пълно е с хора! Майната им на ламарините!

Манията по все по-спортни автомобили. Вземете видимо широк завой (десен на семинарията, широка квартална улица, кое да е кръстовище със светофар) с 40 км/ч без да намалявате и ще видите, че ключовете, телефона и очилата Ви хвърчат и се пързалят във всички посоки, а боклуците в багажника тропат. Същото ще стане и с 80-90 по завоите към Юндола. Колко спортен автомобил Ви трябва? За да карате с 80-90 (разрешено извън града ако са забравили да сложат знак или е паднал) по завои в общият случай трябва да запъвате с лакът отстрани на седалката на десни завои и да се подпирате с длан на другата седалка на левите. Пътниците Ви ще сядат отчасти на вратата при всичко над 0.4g странично ускорение.
Справка: стандартен 15 годишен Ярис с гумите с които по принцип ги карат прави 0.78-0.8g в завой. Порше 911 прави около 1g, също колкото Форд Мустанг... и 15 годишна Тойота Ярис със спортно окачване за 1.000 лева и хубави гуми. Също колкото всеки един автомобил на шосейни гуми без аеродинамично притискане. Триенето е равно на натиска, който е равен на центробежните сили, резултата винаги е коефициент на триене 1 и всъщност всички автомобили на шосейни гуми завиват еднакво.
Каквото и да си въобразявате, че правите, на пътя никой нищо не може да докаже, освен кой е по-глупав - смел в лошият смисъл. Трима еднакво глупави с Порше, БМВ и Ярис с твърди пружини ще се движат еднакво бързо по път с много завои.

Удоволствието от шофирането е удоволствие от пътуването, всичко останало са компенсаторни механизми или насадени вредни стереотипи.

# 27
  • София
  • Мнения: 1 583
Пак благодаря, FB680797BGM, светна ми вече! Wink
Ще си търся из "наше село" сервиз, че Сф има-няма ми е на бутилка газ разстояние Sweat Smile


п.п.
geos, благодаря за линка! Simple Smile

Ние вече 5та кола газовата я регистрираме по време на ГТП, но трябва да предлагат тази услуга. Винаги питат за газовата дали трябва да се вписва.

# 28
  • София
  • Мнения: 617
Скрит текст:
Пак благодаря, FB680797BGM, светна ми вече! Wink
Ще си търся из "наше село" сервиз, че Сф има-няма ми е на бутилка газ разстояние Sweat Smile


п.п.
geos, благодаря за линка! Simple Smile
Ние вече 5та кола газовата я регистрираме по време на ГТП, но трябва да предлагат тази услуга. Винаги питат за газовата дали трябва да се вписва.
Те вписват, че е минала ТП на АГУ, както и данните за бутилката, но това не е регистрация.
Регистрация се прави в КАТ, трябва да се сменят малкия и големия талон на автомобила и в тях да се впише, че е на два вида гориво, бензин и газ.
След КОВИД затварянето имаше гратисен перид, в който може да се кара само с талона от ГТП, но може вече да е изтекъл. Прочетете детайлно какви са изискванията по закон, за да няма после "мяу".

# 29
  • София
  • Мнения: 1 583
Не говоря за това. Това отдавна сме го направили. Даже се учудвам, че има хора, които още не са. Глобите са солени.

Общи условия

Активация на акаунт