Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства през 2023 година

  • 28 691
  • 866
  •   1
Отговори
# 30
  • СИ
  • Мнения: 4 406
Сори, ама за маслото не съм съгласна ( за гумите и кръговото да).
Купувам оригинално масло и оригинални филтри и карам нормално в умерен климат. Сменям го на една година и никоя кола не ми се разваляла от проблеми с маслото. Като не мога да кажа същото за горивото. Ако случайно взема да карам много ще го сменям на брой километри според изискването на производителя.

Понятие "оригинално масло" не означава нищо, защото производителите на автомобили не произвеждат масла. Гледа се каква е спецификацията на маслото и дали е за този двигател според предписанията. Още повече, че двигател от един производител може да се монтира в още няколко марки на други производители с много на брой модели. Ако например модели на Мерцедес и Рено ползват двигател произведен от Рено, две "оригинални масла" ли имаме? Разбира се, че не. Производителят на маслото със съответната спецификация е примерно Елф или Тотал. Или може да бъдат още няколко. Това, че на тубата с масло пише Тойота или Опел не може да се свързва с "оригиналност". Дава единствено някаква надежда, че не купуваш менте от официалния сервиз.

# 31
  • Мнения: 1 304
OE маслата поне са по специална рецепта на присадките, които са важни колкото самото масло, ако не и повече.
Това, кой ги прави няма особено значение.

Проблемът, е че от маслата на вторичния пазар нищо не става. Те се формулират много евтино и се маркетират за стари коли на доизживяване. Изключенията се броят на пръстите на едната ръка.

# 32
  • Мнения: 40 924
Понятие "оригинално масло" не означава нищо, защото производителите на автомобили не произвеждат масла.

Не, че не си прав, но не си ме разбрал какво казвам Simple Smile
Под "оригинално масло" имам предвид, че е наистина Шел, или Валволин или каквото там, купено от официален вносител/сервиз. И в някаква степен това гарантира, че не е менте.

# 33
  • Мнения: 562
OE маслата поне са по специална рецепта на присадките, които са важни колкото самото масло, ако не и повече.
Това, кой ги прави няма особено значение.

Проблемът, е че от маслата на вторичния пазар нищо не става. Те се формулират много евтино и се маркетират за стари коли на доизживяване. Изключенията се броят на пръстите на едната ръка.

Ще е полезно да кажеш какви масла ползваш и откъде ги намираш. Аз в чужбина ползвах само мобил 1 и amsoil, никога не съм се усъмнявал в оригиналността им. Тук обаче в няколко сервиза питам и всички до един се спускат да ми обясняват какви ментета са по магазините, и в същото време ми препоръчват някакво масло на световно неизвестна австрийска бутилираща компания. Забравих и името след малко ако го намеря ще редактирам.

редакция: Kroon Oil

Последна редакция: вт, 31 яну 2023, 20:04 от Pako1

# 34
  • Мнения: 1 304
Нарочно се въздържам да споменавам марки. В момента има едно масло, което е No1, има лицензи, сертификати и одобрения и е със 100% синтетична база 85% гр. IV PAO и 15% гр. V естери, освен задължителните присадки има три-атомен молибден, волфрам и OFC (органични модификатори на триенето), отговоря на най-новия Dexos, анти LSPI, има и звезден банер на API, ILSAC GF-6, 256°С пламна температура висок HTHS вискозитет (като за енергоспестяващо) и т.н. мисля, че е SP, а преди това беше първото SN+, 5W-30 и го използвам в 3.0 турбо Di вече около 10 смени.
На същата марка използвам 0W-30 в голям дизел и 1.4tsi и то е със същите екстри, само пламната температура е по-ниска.
Пак от тази серия използвам и 5W-20 пак същото и с HTHS 2.9... т.е. здраво като сае-30.
Марката е немска с много широка гама и доставя за Формула-1 и много ОЕ производители за първично вграждане и трансмисионни.

Има две френски марки с по1-2 модела леко спортни масла с PAO база, които са хубави. Но например не стават за модерни двигатели с dpf/gpf, нито са анти lspi.

Преди да намеря тази марка няколко години пробвах всичко, включително споменатите от теб. Четох много. Като казвам всичко, наистина всички известни марки, най-добрите им серии.

# 35
  • София
  • Мнения: 1 176
В България оригинални части само от оторизиран сервиз, всичко останало е марка неизвестно.
Прост пример, счупих/по скоро се е износила/,пеперудата на скоростния лост-просто и е дошло времето. Отивам в магазин в които пише, че частите са оригинални за Шкода. Въпросната част ми я продават за 60 лева, а е една пластмасова джиджавка има няма 15 см, но от вътрешната страна е с някакво покритие като алуминиева, а оригиналната е силиконова/. Сменям я, тръгвам на дълъг път, скоростния лост свободен електрод ви казвам. Слизам, отварям капака, вече знам къде е проблема, понеже пуша, свалям фолиото от цигарите и го слагам на тая  тъпа пеперуда, за да мога да се прибера. Толкова се ядосах, че отидох в Еуратек, все пак са официални вносители на марката, ми... Тъпата част, която я чаках от Чехия, дойде за скромната сума от 15 лева и е силиконова както трябва да е. Няколко пъти си правих експерименти за части да сравнявам, досега ядове нямам, но вече поръчките са от Шкода.
Не убеждавам никой да ходи в скъп сервиз, давам глупав пример как не знаеш Какво купуваме. Не всички части съм им евтини, но аз не мога да си правя експерименти с живота на хората.

# 36
  • Мнения: 40 924
Има части, за които бих гледала най-евтиното - фарове, стопове, лайстни,. Има и части, за които само оригинално или първокласно за неща, където няма оригинално (накладки, гуми, окачване).

# 37
  • СИ
  • Мнения: 4 406

В България оригинални части само от оторизиран сервиз, всичко останало е марка неизвестно. ...


При частите е нещо подобно на маслата. "Оригиналното" е някаква измислица или общоприета заблуда. Така наречените "оторизирани" сервизи ако имат възможност да те метнат с по-евтина част го правят. Или да ти изпишат нещо като сменено, но то не е.
Миналата година търсих резервна част от официален вносител. Обявиха ми нещо като едни 400 лева, но не били сигурни. Същата част от друго място ми я доставиха за 70 лева. И какво? Нищо. Работи си нормално.
Не е изключено части предлагани като заместители да имат по-дълъг живот от тия, които се поставят в официалните уж сервизи. Беше ми се случило преди години, когато два пъти сменях тампон на двигател.

# 38
  • София
  • Мнения: 617
И как трябва да се действа при избор на резервни части и консумативи - да ползваме кристална топка?
Ние искахме оферта от 3 филиала на официален сервиз за смяна на ангренажен ремък(по предписание на 10-та г. се сменя).
Трите оферти са различни.  Не трябва ли като зададат какво се прави, автоматично да се появи всичко, което е задължително за смяна и от пожелателните дейности клиентът да избере?
Не ми се мисли, ако бяхме попитали в оторизиран сервиз какво ще калкулират.
Сега трябва да се ограмотяваме сами, за да можем да преценим коя оферта да изберем и дали всичко в нея е адекватно. Е, трябва ли да разбираме от всичко?

# 39
  • München, Deutschland
  • Мнения: 6 852

Трите оферти са различни.  Не трябва ли като зададат какво се прави, автоматично да се появи всичко, което е задължително за смяна и от пожелателните дейности клиентът да избере?

Те как да знаят какво е за смяна без да прегледат колата и без да е поддържана досега при тях?

# 40
  • Мнения: 562
Тифи19, въпросът беше откъде пазаруваш маслата, добре, не споменавай марки, макар че това са нещата които се споделят между автомобилни ентусиасти. Малко е шантаво да кажеш на хората "сменяйте си маслото" и като те попитат кои масла са добри и откъде се пазаруват да кажеш "нарочно не казвам".

# 41
  • София
  • Мнения: 617

Трите оферти са различни.  Не трябва ли като зададат какво се прави, автоматично да се появи всичко, което е задължително за смяна и от пожелателните дейности клиентът да избере?

Те как да знаят какво е за смяна без да прегледат колата и без да е поддържана досега при тях?
Ами ето така - има детайли, които лесно биха могли да се сменят, когато се разглобява двигателят за смяна на ангренажния ремък, и не е добре после да се калкулира същата сума за труд.
За втомобилът извън официален сервиз е правено само два пъти  ТО и смяна на дискове и накладки.
Платили сме и за пълен технически преглед.
По-скоро въпросът е защо офертата за  материалите и трудът за смяна на ангренажен ремък на един VIN № е различна в трите официални сервиза?
Елементарен пример: количеството масло - 4,6 л.(от варел), 5.0л.(туба), 5,1л.(от варел),  при обявен в ръководството  капацитет на смазочната система с  масления филтър 4,1л., а без него 4л.?

# 42
  • СИ
  • Мнения: 4 406
И как трябва да се действа при избор на резервни части и консумативи - да ползваме кристална топка?
Ние искахме оферта от 3 филиала на официален сервиз за смяна на ангренажен ремък(по предписание на 10-та г. се сменя).
Трите оферти са различни.  ...

Нормално. При авточастите надценките не са в проценти а в пъти. Ставките за труд също са различни.

# 43
  • München, Deutschland
  • Мнения: 6 852

Трите оферти са различни.  Не трябва ли като зададат какво се прави, автоматично да се появи всичко, което е задължително за смяна и от пожелателните дейности клиентът да избере?

Те как да знаят какво е за смяна без да прегледат колата и без да е поддържана досега при тях?
Ами ето така - има детайли, които лесно биха могли да се сменят, когато се разглобява двигателят за смяна на ангренажния ремък, и не е добре после да се калкулира същата сума за труд.
За втомобилът извън официален сервиз е правено само два пъти  ТО и смяна на дискове и накладки.
Платили сме и за пълен технически преглед.
По-скоро въпросът е защо офертата за  материалите и трудът за смяна на ангренажен ремък на един VIN № е различна в трите официални сервиза?
Елементарен пример: количеството масло - 4,6 л.(от варел), 5.0л.(туба), 5,1л.(от варел),  при обявен в ръководството  капацитет на смазочната система с  масления филтър 4,1л., а без него 4л.?
По отношение на синьо оцветеното от мен изречение - да, има такива части, но те може дори да не гледат какво още е развалено, извън това, което им е казано. Също и не са длъжни. Има сервизи, правят го, но не съм чула това да са официалните такива.

Маслен филтър 0,1л ми се вижда твърде малко...

Относно удебеленото изречение - не съм се интересувала кой производител каква система има по държави, но най-логичното и близко до акъла е да са франчайз и да имат автономност. Съответно различни търговски отстъпки и цени на части, различни договори за работниците / часови ставки, изобщо - самостойни отделни фирми със собствено ценообразуване.

# 44
  • Мнения: 1 304
Тифи19, въпросът беше откъде пазаруваш маслата, добре, не споменавай марки, макар че това са нещата които се споделят между автомобилни ентусиасти. Малко е шантаво да кажеш на хората "сменяйте си маслото" и като те попитат кои масла са добри и откъде се пазаруват да кажеш "нарочно не казвам".

Добре, използвам само и единствено Равенол на всичките си автомобили. Купувал съм го от Горна Оряховица, от Сливен - Карио, а сега понеже са ми близо го вземам от едни момчета казват се На Старта Шоп.
Супер маслото за което говоря е Равенол DXG 5W-30, това е най-доброто масло за двигатели конструирани за HTHS<3.5, тоест които не са за ACEA C3 и са модерни с директно впръскване.

Масло трябва да се избира стриктно според стандартите и предписанията в ръководството за употреба. Единственото допустимо отклонение е в стандарта на API SN става SN+, което става SP, както и в стандарта ILSAC, коли направени за GF-4 могат да се карат с GF-6 и разновидностите му. Останалите буквички и спецификации трябва да се спазват. Например стандарта Форд 930 сега e 945 и т.н.

За резервните части.
Повечето т.н. официални сервизи купуват много опаковки на съответната марка и преопаковат части купени от други вносители. Дори не ги внасят самите те. Има много специфични части, които могат да бъдат само наистина оригинални, но има много повече, които могат да бъдат всякакви. С американските фордове е най-лесно, купуваш Моторкрафт и е 1:1 с това, което сваляш от колата. Напълно оригинална главина Моторкрафт, сваляш от колата Тимкен - Корея, от червената кутийка излиза същия Тимкен-Корея.
Не се сещам за части, които непременно трябва да бъдат оригинални, може би с изключение на ангренажен ремък. Макар че Дайко, Гейтс и Конти Тех са напълно надеждни. Ако можете да си купите оригинален комплект Тойота или VW, защо не.
За по-новите коли са много важни запалителните свещи, те е хубаво да бъдат оригинални. Турбо-Di са много прецизни и капризни, няма какво да експериментирате. Въпросът е има ли оригинални свещи и дали те са същите като тези, които сваляте от колата. За WV що-годе има. Тоест, където намерите същото като първично вграденото, вземайте. Аз си позволявам да си играя, защото мога да си ги сменям и сам, карам с NGK HX-Ruthenium, което в момента е по-по-най. Но имам нов комплект оригинални, както и още едни същите.
Другите по-по-най свещи са с повърхностна въздушна междина, ето едни за БМВ М52: https://www.avtochastionline24.bg/beru/7519752 има такива Бош за 2jZ иза Голф 1 1.8, сложил съм такива ПВМ бошове и на косачката и мотокултиватора Laughing
Спирачки Ате, ако няма Ате, лошо. Ако има оригинални е добре. Като цяло спирачките станаха евтини, така че винаги можете да си купувате оригинални или най-скъпите на пазара.

Да се върна на свещите. Хубаво е до към 40.000 км да си ги смените. Не гледайте тези лакърдии за 100-150.000 км, като ги забавите толкова, накрая ще имате изгорени бобини, отровени ламбда сонди и прецакани катализатори, да не говорим за износени цилиндри, бутала и сегменти заради неизгорелия бензин. Тук условностите са като при маслото. Ако колата се кара като такси или за летищни трансфери на дълги разстояния с до 120 и навъртате 100.000 за 2-3 години, тогава може, всички останали да сменят между 20 и 40.000.

П.П. автомобил с ДВГ се поддържа изключително сложно и досадно, да. На който му уйдисва електромобил, да взема. На който не му уйдисва да не се набутва за нови коли с ДВГ в момента, а да чака да излезе такъв, който му уйдисва и да спестява.
EV ще решат много проблеми и общото състояние на парка рязко ще се подобри.

Последна редакция: ср, 01 фев 2023, 15:08 от Тифи19

Общи условия

Активация на акаунт