Вербален тормоз в детската градина

  • 3 798
  • 85
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 5 444
Алегрия, не мисля, че трябва да си затворя очите, когато учителка каже на 2годишно и половина дете (моето в случая), щом не иска да спи, да стои на прозореца и да чака майка си. И то е стояло. Или пък като е тормозено вербално ежедневно. И съвсем не търся проблемите, там, където ги няма. От случая миналата година, до сега не е имало никакви проблеми. Детето си ходеше с желание, през уикенда питаше защо не работи градината и къде са учителките, може ли да им звъннем. Като виждам промяна в детето си, да си мълча ли? Въпроса е риторичен, не ми отговаряй.
И не я човъркам постоянно аз. От нищото казва "аз си играя с Р. и Н., много са добри. А Б. и Н. са лоши, не искам да ми говорят" и тъй нататък.

# 61
  • Мнения: 18 737
Не трябва да се търпи постоянен тормоз. Много добре съм наясно, че децата са различни, имам син студент, дъщеря в 11 клас, син в 6 клас и малко дете на 6 г. Видяла съм доста. И личното ми мнение е, че училището е джунгла, в която трябва децата да се научат да оцеляват. Но не да търпят постоянен тормоз! Има голяма разлика. Аз съм се намесвала много рядко - в случаи, в които има реален тормоз, който е всекидневен. Иначе си трая и поучавам кое как. Но да ми страда детето, а аз да се подхилвам, че това си е нормално - няма как да стане.

# 62
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 342
Аз бих се притеснила сериозно, ако двегодишното ми дете от инат не си почива на обяд като другите. Като кажеш на двегодишно да си легне и то се затръшка, какво да го правиш - опитваш да го въдвориш, накрая го оставяш да си седи на продореца и споменаваш майка му. Не го е принудила, не го е ударила, ама пак е в грешка. С всеки изминал пост се учебждавам, че търсите проблем където го няма и после му придавате извънредна форма.

# 63
  • Мнения: 5 444
Детето ми не спеше и вкъщи и в градината около 4 месеца. Нейните учителки я занимаваха, четяха книжки, не е будила другите деца, не е пречила на никой. Едните могат да я занимават, друга не може и трябва детето да стои на прозореца и да чака майка си, която очевидно няма да дойде сега? Вие чувате ли се?

# 64
  • Мнения: 10 678
Мартина, това с учителските подходи е отделна тема. Не я намесвай. Не ѝ се е занимавало - окей, има и такива. Това някаква травма ли е генерирало?

Очевидно проблемът с вербалния тормоз е с цел да не остане детето травмирано. Но замисли се, с това, което ѝ се казва, може ли въобще да я наранят. Ти трябва да я научиш, че да си грозен не е нещо фатално, а не да го превръщаш в края на света пред детето. Това е съвсем лесно за обясняване. Даже, ето, виж, ти казваш, дъщеря ти сама е стигнала до извод кой какъв е и с кого да говори и да не говори. Наистина, трябва да умаловажиш, а не да задълбаваш, специално, конкретно в този случай.
В други случаи... Аз се сещам за един случай, в който по-голямо дете говори за неща за възрастни пред по-малко дете. Ето това вече е тормоз. Неща, които тяхната главичка не може да си ги обясни е тормоз. Неща, чиято логика могат да я разберат - не бива да го примаш за тормоз. Щото иначе ще се скапаш да се опитваш да оправяш света в който живее детето ти и няма да можеш.

# 65
  • Мнения: 18 737
Нелепо е малко дете да слуша, че е грозно. Това не е по никакъв начин приемливо и нормално за мен. Не случайно е казано, че всяко дете е красиво - грозни няма. Има невъзпитани деца.

# 66
  • Мнения: 2 631
Аз не мога да си представя да кажа на детето ми, че е грозно и трябва да се приеме такова каквото е. Това би било не по-малко тормоз за мен лично.... ужас. Всеки човек е красив по своему. Красотата е субективна, но всеки я носи по един или друг начин. Това, че малки тиранозавърчета наричат друго дете грозно си има съвсем други причини-невъзпитани са, грубиянчета, а нио чудно и да я харесват. Типично поведение на момчета, които са си харесали момиче, нищо, че са малки. Мен момчетата, които най-много ме тормозеха, всъщност се оказа, че ме харесват. Joy

# 67
  • Мнения: 10 678
Едно е да слуша, друго е да вярва. Ние трябва да ги научим на кое да вярват и на кое да не вярват.
Във втори клас ще слуша всеки ден думата "педер*ст". Тогава какво ще прави?

Бе, никой не казва, да кажеш на детето си, че е грозно! Защо изопачавате?

# 68
  • Мнения: X
Ако трябва да си учиш детето, че да си грозен не е фатално = че то е грозно и го подготвяш да свиква или не?
То много неща не са фатални и много неща хората си ги знаят, ама като че ли не е много яко примерно на някой инвалид да му повтарят ей,ти, недъгавия. Може да учим децата си да игнорират подобно поведение, но не и да свикват да ги наричат грозни, тъпи и т.н

# 69
  • Мнения: 199
Бе, никой не казва, да кажеш на детето си, че е грозно! Защо изопачавате?


"Ти трябва да я научиш, че да си грозен не е нещо фатално, а не да го превръщаш в края на света пред детето"

Кое е изопачено? Точно това казвате, макар и може би да не сте имала това предвид.

# 70
  • Мнения: 10 678
Ако трябва да си учиш детето, че да си грозен не е фатално = че то е грозно и го подготвяш да свиква или не?
Някой е отсъствал от часовете по философия и логика. Или просто търсиш под вола теле.
1. трябва да си учиш детето, че да си грозен не е фатално - ЙЕС
2. трябва да си учиш детето, че то е грозно - НОУ
3. Ако 1, то го подготвяш да свиква? - НОУ, защото 2 - НОУ
4. 3 или не - НЕ!
5. 1 не е равно на 2, нито на 3, нито на 4. Равно е на 1. Дедукцията ти няма логика.

Бе, никой не казва, да кажеш на детето си, че е грозно! Защо изопачавате?


"Ти трябва да я научиш, че да си грозен не е нещо фатално, а не да го превръщаш в края на света пред детето"

Кое е изопачено? Точно това казвате, макар и може би да не сте имала това предвид.
Да, де, казвам това, което казвам, не каквото си мислиш, че имам предвид.

# 71
  • Мнения: 6 618
Ако вербалната агресия се задълбочава, бих преместила детето. Вече го направих, ситуацията беше същата - най-малкото дете в групата, подигравано от 2-3 по-големи момчета, на които чат-пат пригласяха и други деца. На тази възраст няма действащи механизми за справяне нито от агресор, нито от жертва. Борихме се няколко седмици, подобрението беше минимално и напуснахме. В новата градина записахме детето с набора му, адаптира се и бързо преодоля травмата, намери приятели и се чувстваше добре.

# 72
  • Мнения: 10 678
Направих един експеримент току-що. Попитах моето дете:
- Мамо, какво ще направиш, ако някой ти каже, че си грозен?
Отговор:
- Нищо. Ще му кажа "и ти си грозен". Който си го казва, на себе си го казва.

Не се впечатлява и така трябва да е. Wink

# 73
  • Мнения: 18 737
amy_nka, твоето дете го питаш ти вкъщи, то е наперено, у дома си и реагира така. Но първо, не всяко дете реагира бързо, има по-стеснителни и т.н. Не може да предпазим детето от всичко, което ще му кажат. Няма дете, застраховано срещу нападки. Всеки случай е индивидуален и всеки си действа според неговото дете. Хвалбата, че моето или твоето на нещо няма да се вържат, не помага.

# 74
  • Мнения: 10 678
Няма хвалба тука. Просто обяснявам какво действа и как действа и какво не действа.

Ти твърдиш, че моето е наперено. Нали? А, как е станало наперено? Аз наперена ли ти изглеждам с начините си на реакция?

Общи условия

Активация на акаунт