Искам да стана монахиня, на според майка ми и там хората не са добри

  • 13 041
  • 226
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 635
Не претендирам да разбирам особено от вярата, но единият пост го разбирам, сякаш за теб е все едно дали ще идеш в православна църква или будистки храм. Според мен имаш още много да учиш, преди да можеш да прецениш наистина ли е за теб.

# 31
  • Мнения: 3 204
Аз покрай теб се разтърсих в Гугъл как да стана монахиня, хем да се образовам, хем да стресна мъжа ми ако рови. Stuck Out Tongue Winking Eye

Има една статия в Двери как да станем монахиня, има и препоръчани женски манастири, сигурно си я чела. В друг сайт пишеше, че "как да стана монахиня" е от най-често задаваните им въпроси. Така че изглежда да е актуално в България.

# 32
  • Мнения: 1 726
Виж, надявам се да имаш някой, с когото да споделяш. Абстрахирай се от отговорите на непознати, не всички са добронамерени. Ако си чувствителна, разочарована или се чувстваш в безизходица, понякога се случва когато си млад и на кръстопът, затова е хубаво да споделиш с някой близък или още по-добре, професионалист. Желая ти да намериш своя път.

# 33
  • София
  • Мнения: 13 241
Ето ти малко храна за размисъл - цитирам, затова може да има грешки:

Условия за прием в манастира
1. Който заради Бога отхвърля света и влиза в монашество, той поема по пътя на духовния живот. Мотивацията на християнина за това се появява в резултат на неговата вяра и вътрешен стремеж към духовно съвършенство, което се основава на отказ от злото и страстите на света, като първо условие за спасението на душата.
2. Никой предходен морален начин на живот в света не пречи на християнин да влезе в манастир за спасението на душата си,.

3. В манастира не могат да бъдат приети: лица, които не са навършили пълнолетие; съпруга с жив съпруг, който не е разведен законно от него, както и родител, който има малки деца, изискващи нейното попечителство.

4. Монахини, които доброволно са напуснали друг манастир, не се приемат. Тези, които влизат в манастира с благословията на управляващия епископ от друг манастир, дават писмен ангажимент във всичко да спазват Хартата и обичаите на манастира и са поверени на една от по-възрастните сестри.

5. Кандидатите в манастира трябва да представят паспорта и други документи, изброени във формуляра за кандидатстване за кандидати, в манастира, приет от съответната епархия. Копие от заповедта на майката настоятелка за прием в манастира и всички горепосочени документи се изпращат в Епархийската служба.

6. Новодошлата се изпитва в продължение на три години и, ако е достойна, настоятелката се застъпва пред управляващия епископ, за да я постригне в монашески чин.

7. Пробният период може да бъде намален в зависимост от моралната стабилност и добрата воля на начинаещия.

8. На новак, приет за сестра, според някои изпитания с благословията на управляващия епископ е позволено да носи расо и след като е живяла в манастира поне една година, с благословията на управляващия епископ, тя може да бъде обречена на расо - и името й може да се промени.

9. Стремейки се да отсекат волята си във всичко, сестрите на манастира не могат да пожелаят постригване в монашество, като напълно се поверяват на волята на Настоятелката Майка. По предложение на Настоятелката Майка монахините от манастира пишат молба на нейно име за полагане на монашески обети, като молят управляващия епископ да се застъпи за това.

10. Когато влиза в манастир и се готви да положи монашески обети, послушникът прекъсва всякаква връзка със света, поддържайки само духовни взаимоотношения с любимите хора. Тя се задължава, според заповедта на Господ, да няма никакво имущество на света, като се е разпоредила с него предварително или го е предала на разположение на близки роднини.

11. Жителите на манастира, които не са постригани, могат да бъдат уволнени от Настоятелката Майка, като в този случай копие от заповедта на Майката Настоятел се изпраща до Епархийската администрация. Тези, които са постригнати, се освобождават с благословията на управляващия епископ.

12. Приет в сестринството не може да претендира за помещенията, които заема (килии или част от килиите), тъй като това не е негова собственост, а представлява специално общежитие или офис пространство.

13. Не се изисква парична вноска от тези, които идват в манастира. Не е забранено да се приема доброволно дарение от пристигащо лице за манастира, но само при условие, че дарителят даде подпис, че няма да търси предимства за своята жертва или да иска обратно при уволнението от манастира.

Влизане в манастира, поведението на жителите на манастира
1. Начинаещият, на първо място, трябва внимателно да прочете и усвои манастирската харта, така че при първите стъпки от престоя си в манастира да не нарушава реда и дисциплината, установени в нея.

2. Новакът се ангажира писмено, че се задължава да изпълни свещено всичко, изложено в Устава, а в случай на нарушение на Устава, се задължава незабавно, с благословията на Настоятелката майка, да се оттегли от манастира, без да поема претенции за йерархията на манастира. В случай на нарушение на Хартата, монахинята подлежи на подходящо наказание от настоятелката на манастира с цел предупреждение и покаяние, а в случай на упорито непокорство тя може да бъде отстранена от манастира с благословията на решението епископ.

3. Монахиня от манастир трябва да се стреми по всякакъв начин към духовен живот, като първата цел от титлата си, изоставяйки светските навици, помнейки инструкциите на Св. Василий Велики към начинаещите монаси: „Да има скромна походка, да не говори високо, да спазва благоприличие в разговор, да яде и пие благоговейно, да мълчи в присъствието на старейшините, да бъде внимателен към мъдрите, послушни към управляващите, за да имат неистинска любов към равни и по-малки, отдалечават се от злото, казват малко, внимателно събират знания, не говорят твърде много, не бързат да се смеят, да бъдат украсени със скромност ".

4. По отношение на висшата майка и по-големите сестри всеки жител трябва да проявява смирено уважение.

5. При среща с висшестоящата майка, трябва да вземете благословия: останалите жители могат да бъдат посрещнати с поклон в кръста. Всеки път, когато се срещате с майката-висшестояща, трябва да й отдавате уважение със смирен дълбок поклон.

6. Трябва да влезете в килия на някой друг с молитва: „Господи Исусе Христе, Боже наш, помилуй ни“, и само когато се получи отговор: „Амин“.

7. Забранениса  всякакви безделни разговори, влизане в чужди килии и разходки.

8. Безспорно подобава да се подчиняваме на Настоятелката на Майката, управителките на манастира, като си спомняме, че Самият Христос също е казал за Себе Си: „Защото слязох от Небето, за да не изпълня волята Си, а волята на Отца, Който Ме изпрати“ Йоан 6:38.

9. Прилежно и усърдно подчинение на тези, които са влезли в манастира, е гаранция за бъдещия им духовен растеж и спасение.

10. Избягвайте своеволие; не правете нищо без благословията на началниците, дори да изглежда похвално, за да не изпаднете в изкушение, гордост и чар.

11. Не е обичай монасите да обсъждат и критикуват заповедите на Настоятелката-майка за манастира, а, напротив, с молитва и смирение, изпълняват.

12. Ако сестра не е съгласна с заповедите на началниците или не приеме възложеното подчинение, тя може да изрази мнението си на лицето, което е издало тази заповед, кротко и насаме, ако то има разумна основа, или изпълнява мълчаливо възложеното. Ако обаче той продължава да се подчинява, да се оплаква тайно, но не и открито и честно да декларира скръбта си, тогава, като съмнение, установяващо се в общността и разклащащо доверието в святостта на послушанието, подлежи на осъждане. Тя трябва да остави възраженията си на по-нататъшната преценка на началниците.

13. Всеки жител трябва да бъде в постоянен мир и любов с всички сестри на манастира, като се старае да бъде приятелски настроен и полезен към всички. Законът за любовта в хостела не позволява частни приятелства и партньорства, тъй като излишъкът от привързаност към един човек силно излага липсата на това на другите.

14. Никой не трябва да приема в килията си нещо, дори най-необходимото, без благословията на старейшините си, като си спомня, че всяко придобиване, без благословия, е кражба.

15. Монашеството не трябва да има излишни неща в килиите си, да изпада в греха на алчността. Килията на монахиня съдържа екстремен минимум от всичко, без което не може да се направи. В килията не трябва да се намират светски и чисто светски неща и вещи.

17. Целомъдрието или чистотата на душата се състои не само в това да се пазиш от порочни дела и действия, но и от нечисти мисли като първи причини за греха.

18. Навсякъде и винаги е подходящо една монахиня да се въздържа от празнословие, като си спомня думите на Господа: „Казвам ви, че за всяка празна дума, която хората казват, те ще дадат отговор в Съдния ден: защото от думите ти ще бъдат оправдани и думите ти ще бъдат осъдени “(Мат. 12, 36).

# 34
  • Мнения: 11 363
Нека започнем с това, че НЯМА КАК да си в манастир щом не си прочела Библията, не вярваш в нея и не си разбрала словото и.
Не разбирам за какви думи на Исус говориш, като нищо религиозно не ти е ясно. Евангелистка, нали?
От къде точно занеш колко манастири, монаси, момахини и послушници има в Македония? Въобще някакви заключения и изхвърлянки на килограм.

Има манастири с по две монахини и игуменка - отиди им на гости, помоли да им помагаш за седмица, две и виж как се чувстваш. Едно пррекрасно място е Раковишки манастир "Св. Троица". Върви, постой и реши. Скоро пошлушниците станаха монахини - наистина вдъхновяващи момичета, очарована съм.

# 35
  • Мнения: 8
Според мен, за да достигнеш до хората и да служиш на Бог, трябва да станеш пастор в протестантска църква.
Виж тази проповед на пастор Теодора Асенова:
https://www.youtube.com/watch?v=yZZDr-SRUz0

# 36
  • Мнения: 1 726
Това, което момичето търси, в България и в Европа, не се предлага. Тя иска да се махне от светската дандания, каза че се интересува от религиозните Писанията или както там се наричат. Съвсем става за избора, който обмисля. Те учители стават заради ваканциите, защо в манастир да не се ходи за да си далеч от това, което не ти харесва в светския живот?

Всички учим наука в училище, време е и християнството да еволюира. Момичето засега не е писало че има възможност да отиде в Тибет. Обмисля родината.

# 37
  • Мнения: 9 723
Ако е така, спокойно може да се изнесе в  някоя родопска махала с три къщи и един жител. Далеч от всичко, което е описала, с минимално наличие на хора, в това число и лоши. Да преосмисли живота и щенията си и са реши как да продължи.

# 38
  • Мнения: 1 726
Това е конструктивна идея.

# 39
  • Мнения: 1 241
Ако темата не е пързалчица (!!!), запиши да учиш теология. Така няколко години ще се потопиш в материята, ще разшириш мирогледа си, ще намериш отговори на някои екзистенциални въпроси. Или пък няма да намериш. Което също е добре, защото пак е някаква посока.
Разгледай дисциплините, които се изучават, просто така, за информация, от любопитство.  Много са интересни, даже аз съм се изкушавала 😁

Последна редакция: пт, 21 юли 2023, 22:53 от Мила Атова

# 40
  • Мнения: 920
Навсякъде и винаги е подходящо една монахиня да се въздържа от празнословие, като си спомня думите на Господа: „Казвам ви, че за всяка празна дума, която хората казват, те ще дадат отговор в Съдния ден: защото от думите ти ще бъдат оправдани и думите ти ще бъдат осъдени “(Мат. 12, 36).

Матей 12: 36, 37 :
"... за всяко свое безполезно изказване хората ще дават сметка в Съдния ден, защото чрез своите думи ще бъдеш обявен за праведен и чрез своите думи ще бъдеш осъден."
За да бъде разбран правилно смисъла тук, е нужно да бъде прочетена 12 гл. от началото до цитираните стихове.
Съвсем накратко, посланието е да не се правят изказвания, които биха вкарали в заблуда тези, които търсят познание за Бог и се стремят да вървят по пътя към Него.
Моят съвет към авторката е да се довери на майка си.
С малко повече информация  за манастирите в днешно време, ще се увериш че всъщност тя е права.

# 41
  • Мнения: 25 651
Моят съвет:
1. Проучваш живота на Св. Иван Рилски.
2. Четеш източниците втори път и си водиш бележки.
3. Избираш си подходяща пещера.
4. Намираш си ятак, който да ти носи храна. Ако не – изучаваш няколко книги на тема „Как да оцелеем в дивата природа“.
5. Настаняваш се в пещерата и се отдаваш на спокоен, богоугоден, медитативен, позитивен и т.н. живот.
Успех!

# 42
  • Мнения: 6 727
Какво значение има мнението на майката ти, ако ти искаш да се отдадеш на Бог?

# 43
  • София
  • Мнения: 13 241
Ние не казваме, че сме толкова вярващи и морални, затова не сме в манастири. Твърде ни вълнува тленното.
Тя, като иска, да ходи. Защо е темата тогава?
Само дето манастирите не са спа центрове, нито безплатни почивни станции.

Последна редакция: пт, 21 юли 2023, 20:29 от Fever Ray

# 44
  • София
  • Мнения: 23 098
Авторке, след като не те кефи животът в общоприетата му форма и смисъл, никой не те спира да заминеш към някой манастир. Ние няма как да преценим дали си подходяща или не, но ти давам личната си благословия. Успех и попътен вятър!

Общи условия

Активация на акаунт