Говорни проблеми при близнаци

  • 4 471
  • 34
  •   1
Отговори
# 30
  • Шумен
  • Мнения: 5 276
Тази вечер присъствах на отворен урок в детската градина. После имах възможност да разговарям с учителките. Като цяло са доволни от нашите умения. Похвалиха ни че всичко разбираме, дори да не можем да го изразим винаги. Имат деца в групата с които им е трудно да общуват защото не разбират. Допускам че става дума точно за двуезичните, вкъщи ако слушат само турска реч е разбираемо. То като се замисля и родители има на това ниво на разбиране, как ще ги научат на български не знам. Единствения съвет който ми дадоха е да им говоря правилно, да забравя за бебешките им думи в моята реч с цел по-лесно разбиране. Това пък никога не съм го приемала и използвала, така че сме на правилния път нещата макар и по-бавно се случват Simple Smile С логопед ще се работи от втора група при нас. Факт е че след като тръгнаха на градина си обогатиха речника, стараят се да изговарят правилно думите. Подобриха си словореда, изреченията им са дълги и смислени. Но само ако самите деца го искат. Вечер не ги натикам да учат нови неща като ги виждам че са уморени или им се играе на техни си игри.

# 31
  • Мнения: 849
Привети отново, мили мами!
Аз да се отчета с някои не особено приятни за нашия случай констатации...  Confused Сигурно ще ме сметнете за луда, ама... това е положението  Laughing (шегувам се).

По Коледа водихме децата на логопед в България. Как стана - преди няколко месеца оттук бях писала на една специалистка по мейла, тя взе, че ми отговори по празниците и така и така бяхме там - разбрахме се да се видим. Не, че специално съм търсила... Както и да е. Та тя потвърди моите притеснения, че децата изостават малко в речевото си развитие (изрично наблегна на "речевото", защото интелектуално били съвсем добре, дори за някои неща напред с материала). Макар за това да има доста ясни причини. Изненадаха ме обаче нещата, на които обърна внимание. Това, че не произнасят добре някои звуци и думи, било ок на тази възраст все още. По-скоро наблегна на някои съвсем практически езикови познания. Като например непознаването на предлозите (те определено имат проблеми с тях - всичките в речта им са "е"). В същото време, за нея беше изненадващо, че се справят с по-трудните за възрастта им местоимения. Освен това, правят само прости изречения, а не винаги схващат смисъла на сложните, особено ако не са съставни, а с подчинено изречение. И ни изпрати по мейл някои занимания, които да правим вкъщи и с които евентуално да изчистим тези недостатъци. С повечето неща се справят супер, едната разказва все по-добре и дори ползва все повече сложни изречения, обаче другата изобщо не желае да разказва... Явно не й е дошло времето за това. Не смея да съм прекалено настоятелна, че съвсем ще я откажа...

Вчера пък си получихме една междинна оценка за справянето на децата в занималнята (всяка година има такава). И като изключим похвалите, няколко неща (макар да си ги знам и изобщо да не ме изненадаха) ме накараха да се почувствам... кофти.
- Редом с констатацията, че са си най-добри приятелки, играят чудесно една с друга, много рядко се карат, грижат се една за друга и т.н.... чета: "... за нас (учителките) буквално е усилие да се включим в игрите им или да правим нещо заедно".
- "За съжаление, забелязваме, че разбират малко немски и ползват само най-необходимите им думички"...  Confused и обяснява, че това със сигурност се дължало на факта, че за разлика от другите деца те нямат нужда от друга компания и мотивация да се справят с различна ситуация (каквато е общуването с дете, което не говори езика им). И понеже в детската градина заниманията по езика щели да са целенасочени и индивидуални, да не се притеснявам от това...  newsm78 Дължало се също и на възрастта им - като тръгнели на детска градина вече щели да имат по-голямо желание да играят и с други деца. В същото време, наблюденията показвали, че могат много добре да играят и да се забавляват и с другите деца, стига само да изявят желание за това.
И така като цяло. Другото са само похвали и насърчения.

Те това лято (на 12 август) тръгват на детска градина (тук е задължителна, част от предучилищната подготовка). За целта през февруари и после през пролетта ще имаме срещи с училищния съвет и учителките, които ще работят с тях - за информация, изясняване на въпроси и т.н. Чудя се как да подходя към ситуацията. Вътрешното ми усещане е, че ако ги разделя за заниманията (това са 3 часа до обяд), вероятно всичко това много бързо ще се преодолее. От друга страна, това може да означава двете деца да ходят в съвсем различни детски градини, което вече не е добър вариант (на 10-15 мин са една от друга и не знам как ще смогвам да ги доставям сутрин навреме). Пък и може би това би било много по-стресиращо за тях. Друго ще е да са заедно в игрите и общите занимания. Дали да не говоря с учителките за някакъв по-индивидуален подход...???  newsm78

Вие какво бихте ме посъветвали?  Hug

# 32
  • Шумен
  • Мнения: 5 276
Това което съм чела и осъзнала покрай близначките е: Разделянето е полезно за всяко от двете деца, така те дръпват много бързо и се изравняват с връстниците си. Но само и единствено ако родителите са единни и отстояват тази позиция и я обяснят на децата си на разбираем за тях език. Моите които почти не са делени гледат на деленето като вид наказание, а може и да не е така. Една седмица в детската бяха разделени, Валерия откри че и другите деца могат да са и приятелчета в игрите и с тях също е интересно. Сестра и и липсваше само първите 2 дни, после свикна а вечер бяха големи кротушки радвайки се на близостта си Simple Smile Миша от своя страна ми показа вкъщи черти които сякаш остават в сянка покрай сестра и, играхме на логически игри, показа разбиране и дори и стана забавно. До сега толкова бърз напредък не са имали и надали ще имат до следващото им разделяне. Там няма как да се случи градината е малка и са само по една група. Ако имам възможност аз бих ги разделила през деня  Peace

И малко за нашия напредък. Бърбораната Валерия не спира и говори по-правилно от сестра си, но с прости изречения, много букви са и трудни и ги пропуска та понякога се чудя поредната "новост" какво ли значи  newsm78 Михаела е в период на мълчание в момента, подозирам че бента и скоро ще се отприщи и няма да млъкне в близките години  Mr. Green Така беше и с гукането Миша спря изведнъж с месеци мълча и почна срички (двойните звуци), после спря и със сричките пак с месеци и изведнъж думички, после преди простите изречения пак го имаше този период. Сега говора и са само и главно с въпроси от сорта: "Мамо, какво правиш?", "Какво е това?", "Тати/баба/ йейя (леля) къде е?" (когато не вижда някой в стаята пита за него). Кима с глава на отговора и толкова  Rolling Eyes

# 33
  • Португалия
  • Мнения: 4 109
zaiobaio,ако има начин-раздели ги,макар и трудно да е в началото  Peace
всичко ще напаснете с времето-и график и т.н.,но после ще имаш голяма преднина  Peace
при нас нито имаше възможност/само една градина имаме/,нито ми  е идвало на ума/повече бях притеснена как изобщо ще ги изведа от вкъщи,където бпхме трите като гербови марки до 3г.възраст/
моите са много свързани,ама много,осъзнавам го и не мога да намеря досега начин да го преодолея,просто е,знам как ,но е почти изключено да стане/сама ги гледам,баща им е 24/7 на работа,няма баби,няма лели,няма нищо.../, но го мисля постоянно,и ми се отвори пролука все пак....
в последната седмица са леко неразположени/някаква странна кашлица ни мори/,първо едната започна... оставих ги вкъщи двете в понеделник,като подметнах както обикновено,дали да не отиде само здравата на градина/те са 3та година там, и обожават всичко и всички там/,и О!чудо! Виви се съгласи и отиде сама във вторник,без проблеми,без н-и-щ-о! -просто нормален ден  Grinning
В сряда и двете бухаха като магарета-оставих ги.Вчера Карина се пооправи и заяви,че днес ще иде сама  Grinning Отиде.Е,по обед мис е обади учителката ,че била малко тъжна и ако искам да я взема,но важното е,че без да ги насилвам,сами стигнаха до там.Знам,че не е нищо все още,че има още мноооого хляб да изядем,но все пак ми е радостно на душата,че не съм ги осакатила чак толкова  Confused

# 34
  • Мнения: 7 803
да се включа и аз.
моите си проговориха като големи хора. бебешки език не знам какво е. рано проговориха. на 2 годинки и нещо всеки ги разбираше. немския си го почнаха отрано. вкъщи на бг, навън на немски. по същото време ходеха и на детегледачка и нямаше проблеми. на 3 тръгнаха на градина и още от първия ден бяха отделно по мое желание. казах им, че няма място и затова са отделно. никоя не ми се е тръшкала, приеха го супер. бяха в една градина, но в отделни групи. дефакто за ядене и игри в градината можеха да са заедно, но те вече не искаха. откриха, че има и други деца и е забавно. теди започна да се изживява и тя като човек със собствени мисли и решения. естествено това доведе и до бързото научаване на немския. преди 2 години тони превеждаше на дядо си какво казва зетя  Mr. Green превеждат перфектно. та с 2 думи аз винаги съм била за разделянето и продължавам да съм. сега са в различни класове. виждат се в междучасията, ако искат. иначе почнаха по малко и английски да учат. покрай техните приятели учат и испански. та такива проблеми не съм имала никога. колкото и да ми обясняваха, че двуезичните деца ще имат проблеми, това за нас се оказа невярно. едни от най-добрите са в занималнята, в училище също. само ги хвалят. теди даже има място в една университетска програма за надарени деца. така че не сме критерий

Общи условия

Активация на акаунт