Двойка във втори клас и изобщо за оценките

  • 17 863
  • 216
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 24 467
А какъв е смисълът от статистиката за представянето на отделните ученици в класа? Каква информация би могла да даде, освен сравнение къде е детето спрямо останалите деца, което обаче не носи информация къде е детето спрямо изучавания материал, която е далеч по-важна?

Никаква. Това май точно в началото на тази тема или друга подобна наскоро го дъвкахме.
Има значение мястото на детето в скалата на нужните познания и умения по даден предмет, а не сред ограничен брой други деца, дето може да са на много високо или на много ниско ниво, като цяло.
Аз се радвам, че засега при моите деца подобни статистики, като дадената в примера, няма. Къде е моето дете сред още 25 не ме интересува. Вълнува ме какво реално може и не може.

При нас също в І клас повечето деца бяха отлични, другите- много добри- 1982 г. Бележници с оценки май при нас въведоха от ІV клас, все едно ми е било.

Последна редакция: ср, 09 окт 2013, 14:41 от Judy

# 166
  • Мнения: 21 648
  Статистики под работата на всяко дете? И такива ли работи има?

 Още по мое време всички деца получаваха в първи клас "отличен" в свидетелството за завършване, "добър" в първи клас е равносилно точно на нищо не знае. За седемдесетте години става въпрос, софийско училище.

# 167
  • Мнения: 11 990
  Статистики под работата на всяко дете? И такива ли работи има?

 

Да ,нещо като таблица.
Отгоре в отделни графи е написано"Отличен", "Мн.добър" и т.н.
Под всяка графа са написани числа и като се съберат броят е равен на броя на децата в класа.Така са самите листове с тестове, така са отпечатани.Отначало ми беше странно.Интересно е, че не на всяко контролно има такава статистика и не схванах системата. newsm78

# 168
  • Мнения: 156
     Тази тема ме заинтригува, аз също съм начален учител и докато я четях у мен изникнаха следните въпроси. На първо място, при евентуална проверка от инспектор на работите за входно ниво, как учителят ще покаже въпросната работа и как ще защити оценката, която е написал? Да не говорим, че би следвало да има предварително  написани критерии и оценъчна скала за всяка самостоятелна работа за входно и изходно ниво. Оценката също би трябвало да е защитена с рецензия. Като знам колко труд ми отнема съставянето и оценяването на тези самостоятелни работи се учудвам на отношението на колегата. Понякога имам чувството , че не живеем в една страна и не спазваме всички едни и същи изисквания.
    Конкретно за случая не бих си позволила да напиша слаба оценка за непредадена работа, не е етично, по-скоро бих потърсила вината у мен, тъй като аз не съм успяла да събера контролните. Вярно, че децата трябва да се учат на ред и дисциплина, но има деца, които са разсеяни и наистина забравят да си предадат контролните. Има и други, които си мислят, че като хитруват, ще получат по-висока оценка, тях ги лекувам като лично следя за предаването на самостоятелните им работи, заплашвам, че ще напиша двойка и разговарям по този въпрос с родителите им.

# 169
  • Мнения: 21 648
  Кажи къде си учител, веднага си записвам детето при тебе.  Grinning

 И аз точно това написах, просто е неясно как така учителката е оценила входното ниво на ученика със слаб, като реално не е оценявала работата му.

# 170
  • Мнения: 159
Учител съм по английски в начален курс. И да - пиша двойки. Пиша двойки за без домашно след поне 2 забележки. Още не ми се е случвало да не ми предадат направен тест, но ми се е случвало да го крият под чина и в раницата  Grinning . И не е просто забравяне, а си е криене. Нали не си мислите, че 20 деца са разбрали, че теста се предава (2 и 3 клас), а 2 "не знаят" какво правят и просто си го прибират в чантите....Пиша 2 за не научено стихотворение с оправданието "бяхме на гости"... Слава богу те не са много... И проблема идва от родителите (винаги). Поощрявам децата, на които виждам, че им е трудно, но полагат усилие  Peace Не поощрявам писането на домашното от родител (дори и с неговия почерк  Shockedм )- пиша без домашно! Казала съм си ясно изискванията на родителската среща. Ами на тези с 2 не им е приятно.. Другите смятат методите ми добри и ме подкрепят.  В крайна сметка има правила и те са за всички  Naughty

# 171
  • Мнения: 9 990
Явно и при другата учителка е така. Едни подкрепят методите и, други-не.

# 172
  • Мнения: 46 591
Zelenika, съгласна съм с всяка твоя дума, радвам се, че има такива учители Simple Smile

# 173
  • Мнения: 2
Здравейте , искам да ви кажа , че има слаба  оценка не значи , че синът ви не притежава никакви  възможности ,  няма защо да ви тревожи , понеже , не сега е важно как ще се справи , а в 4-ти клас на матурите. Ще дам пример със себе си: - Аз от 1 до 4 клас не съм могъл да смятам , и първата ми оценка във втори клас беше 2-ка по математика , но по останалите предмети. различна оценка от 6 нямах. В 4-ти клас смятах колкото едно 7 годишно дете. Сега съм 8-ми клас на 14 години съм и съм пълен отличник , насочил съм се и към университет вече. Така , че това изобщо не бива да ви тревожи , защото съм убеден , че  синът ви има и други качества. Аз до 4-ти клас едвам кретах с 3-ки по математика , бях пълен ужас там , но ЕДВАМ кретах , да не ви казвам , не ме питаите как изкарах матурата в 4-ти клас , но към 5-ти клас си наложих воля и в 7-ми клас изкарах 5.54 на изпита. Накратко 1-вата оценка не е от голямо значение , защото синът ви няма как да е добър във абсолютно всичко , все ще има нещо което ще ми върви повече и нещо което ще го дърпа назад. 2-ри клас е едно , но 7-ми е друго. Още повече тази оценка е не от незнание както беше при мен , а от наказание. Пожелавам ви успех.

# 174
  • Мнения: 9 990
Я стига с тези матури!!!!
Матируте в 4 клас са за оценка на учителите. Никой не ги гледа тези матури, ако детето ми има тройки на матурите и четворки да не би да не премине в 5 клас или какво???
Като почнете да се навивате сами ей така за разни глупости, шашардисвате децата!!!

# 175
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Football_fan, похвална грижа към малък ученик и майка му.

Наистина няма значение какво става на външното оценяване в четвърти клас. Освен за престижа на училището, но написаното от теб е много вярно - тази двойка не значи друго, освен, че учителката не е постъпила адекватно.

# 176
  • Мнения: 46 591
Така е. Не ни интересува самата оценка, а неадекватната реакция.

# 177
  • Мнения: 2 898
Матируте в 4 клас са за оценка на учителите.

Не е така. Идеята е да се оцени нивото на началната степен на основното образование. Но неадекватното провеждане на тези изпити, още по - неадекватната им проверка ги опорочава. Каква оценка за учителя може да са, когато учениците са различни, а тестовете -  еднакви? Децата от централно софийско училище и циганчетата в далечно село показват най-често еднакви резултати. Всеки сам да си прави изводите.

# 178
  • Мнения: 11 990
Децата от централно софийско училище и циганчетата в далечно село показват най-често еднакви резултати. Всеки сам да си прави изводите.

Тези матури абсолютно идентични ли са за всички училища?
Ясно, че материалът е един и същ, но самите задачи едни и същи ли са?Защото ако не са, ясно е, че един и същ материал може да се интерпретира с по-лесни и по-трудни упражнения/ задачи и тогава що да не е възможно циганчетата да изкарат по-висок резултат.

# 179
  • Мнения: X
Тези матури абсолютно идентични ли са за всички училища?
Еднакви са. Можеш да видиш вариантите от последните години на страницата на МОН.

Общи условия

Активация на акаунт