Двойка във втори клас и изобщо за оценките

  • 17 795
  • 216
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 181
Здравейте! Оня ден синът ми, който е във втори клас е получил двойка, която е написана и в бележника.
Неговата версия е следната: Правили диктовка в петък. В понеделник след часа по БЕЛ учителката казала да си предадат тетрадките за диктовки от петък, за да ги провери. Обаче той преписвал нещо от дъската и изобщо не чул и не разбрал какво е казала. Съответно не предал. Резултата – оценка слаб.
Днес ще се срещна с нея и ще попитам за нейната версия. Ако тя потвърди казаното от сина ми обаче, със цялото ми уважение към учителите, не смятам за правилно това оценяване. Дефакто оценката не е поставена за усвоени знания или материал, а по-скоро за дисциплина или разсеяност... И то в бележника, първа оценка.
Незнам, аз ли бъркам нещо в разсъжденията си? Иска ми се да чуя вашите мнения.

# 1
  • Мнения: 46 535
Не бъркаш. Говори с нея и виж какво е станало.

# 2
  • Мнения: 555
И аз мисля, че трябва да си поговорите. Още повече, на толкова малки деца да бърза да пише двойка, че и първа оценка  ooooh! Не е хубаво, че е бил разсеян (и  ние сме такива), но наказанието да е двойка още в началото  Shocked определено не говори добре за нея като педагог   Thinking 
Първо поговори с нея, но аз определено смятам , че началните учители са най-важните - те създават любовта към познанието и за по- нататък; определящи са за основата в бъдеще(може би твърде идеалистично мисля , но ...) Rolling Eyes (поне при мен беше така)

# 3
  • София
  • Мнения: 11 724
По принцип не подкрепям наличието на оценки във втори клас...
Задължително поговори с класната на детето за да чуеш и нейната версия за случилото се.Ами ако детето беше отсъствало в петък пак ли слаб 2 щеше да има?Обаче много вероятно е нейната версия да се различава от тази на детето.Бъди готова и за този вариант.
Възможно е да е искала да го стресне затова,че не е внимавал и не си е предал диктовката.Ако е така,то за целта се пишат забележки.
За мен наличието на двойка поради описаната от теб причина показва липса на определени качества в педагога.
Успех в разговора! Peace

# 4
  • Мнения: 6 031
Аз съм от тези, които не разбират поставянето на 2-ка във втори клас...
Още повече като първа бележка в бележника. Не ми е никак педагогическо, но ...

# 5
  • Мнения: 4 841
Ако това е реалната причина за оценката, трябва да ти светне една огромна червена лампичка за качествата на този педагог. Звучи абсолютно нереално, и нищо чудно истината да се окаже съвсем друга. Възможно е детето да е притеснено от оценката, и затова да не споделя какво точно се е случило.

# 6
  • София
  • Мнения: 9 517
да се включа и аз в общия хор - първо говори с класната, може причината за оценката изобщо да не е тази  Peace

и аз не харесвам поставянето на оценки във 2-ри клас

# 7
  • Мнения: 1 181
Изобщо не изключвам вероятността оценката да е поставена за друго. Но искам да съм подготвена ако версията съвпадне, защото в такъв филм още не съм участвала  Rolling Eyes. Досега винаги съм подкрепяла действията на учителите и защитавала репутацията им пред детето, дори когато не съм била твърде съгласна с методите им. Но имайки предвид, че сега се поставят основите на интереса към учението... Ясно е, че няма да променя методиката й на преподаване и оценяване, изобщо какво бих могла да направя?

# 8
  • Мнения: 41 059
Резерви имам само към крехката възраст. Иначе методът за стягане на обръчите си е класически - една двойка в началото и после  вече нещата вървят гладко. Все едно двойката няма да има никакви трайни последици. В АК например ако не предадеш контролно без уважителна причина колко мислите ще пишат?  Ще кажете, че те са големи, ама и точно затова имам резерви само към възрастта, не към метода.

# 9
  • Мнения: 403
пиши, след като говориш
единственото кофти е , че е първа оценка, иначе Черна станция е права, според мен

# 10
  • Мнения: 5 734
А детето как се чувства, притеснено ли е от факта, че има двойка или не му "пука"? И дали се старае сега повече за да я поправи, в смисъл какъв е ефекта от тази оценка върху детето?

# 11
  • Mediterraneo
  • Мнения: 38 390
Не би ми било приятно детето да донесе двойка като първата си официална оценка като ученик изобщо. Даже бих се чувствала ужасно. Бих говорила с госпожата само за да разбера мотивите за оценката, не да ги оспорвам. Ако е преценила, че ще наказва разсеяност с двойки- ок, но да го имам предвид и аз.

# 12
  • Мнения: 2 898
Аз съм за оценките, включително и за двойките. Те си имат своята възпитателна роля. Но първа оценка в първия бележник..... Винаги се стремя да напиша 1-2 шестици /поне/ в началото. Има начин. А след това - който каквото заслужи.

# 13
  • София
  • Мнения: 985
Против оценките до 4-ти клас съм.
Мисля, че резултатът е отрицателен във всяко едно отношение.
Много по-важно е какво има в главата, отколкото в бележника.
На училище не се ходи заради оценките, а за да се придобият знания и умения.
Ако версията на госпожата съвпадне с тази на детето, за мен означава, че госпожата трябва да се замисли дали иска да продължи с тази професия, и ако да, да си повиши квалификацията и уменията за работа с малки деца.
Защото ролята й не е само да ги научи на 2*2 и на азбуката.
 Оценки се пишат за знания, а не за действия.
 В случая, тя оценява действие, респективно бездействие. Правилното в случая би било, да напише забележка в бележника.
В нашия клас(3-ти) имахме същия случай- 2-ка за ненаписано домашно.

# 14
  • Мнения: 1 181
Разговор имаше, но не с конкретната учителка по български език, а с класната му. Разказах й какво ми е представил той като информация и помолих да говори с колежката си, за да разбере какво точно се е случило.  Съответно тя знаеше какво е станало и ми каза - децата в петък правили диктовка входно ниво по БЕ, след приключването на която са си предали тетрадките с изключение на него. И сега тук нещо ми се губи, идея нямам защо моя хубостник не е предал. Всъщност имам - щото вятър го вее на бял кон и кой знае къде се е отплеснал, но факт е, че диктовката му е добра, почти без грешки.
Така, разговорът нататък... Попитах я дали според нея това е достатъчна причина, за да му напише двойка в бележника без да провери работата му и отговора беше "Ооо, да, разбира се. Той като не е предал естествено, че ще получи двойка". Леко изненадана останах от начина, по който оценяват и разсъждават, но продължих с вежлив тон. Сега ще спестя около 20 минути обяснения на тема как децата са разсеяни на тази възраст и учителите питали по няколко пъти кой не е предал и и в крайна сметка се оказа, че разпространеното сред учителите схващане и нагласа е, че след като един ученик не си е предал контролото, диктовката и пр. значи е умишлено и го прави с цел. Тук вече бях изумена. Явно в отговор на моята реакция последва обяснението:
 "В съседния клас правим входно ниво по околен свят. След края подканям всички да си предадат. Един път, втори, трети. Накрая питам всички ли предадохте. Е, накрая трима души не бяха предали, прибрали си ги в чантите. Защо мислите са го направили?!"
"Ами- казвам аз наивно - защото са като моя, заплеси"
 "Аааааа не, не може то всички да разберат само те да не разберат. Разбира се, че им писах двойки"
Явно съм сдухана... Не приемам идея, че дете на 8 години ще си прибере умишлено контролното в чантата, за да си го поправи в тях и да го предаде на другия ден с цел получаване на висока оценка. Но явно е масово явление сред учителите.  Отказах се да споря с нея.

Общи условия

Активация на акаунт