Двойка във втори клас и изобщо за оценките

  • 17 843
  • 216
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 9 990
Защото няма справедливост навсякаде и винаги и за всички. В еднаква ситуация за различни деца-справедливостта е различна.
Оценката не е наказание. Само родителите (и някои учители)  всяват този ужас в децата си.

ПП. Моята дъщеря е отговорник в класа за нещо си. Всяко дете има разрадена задача. Та моето-отключва и заключва класната стая. Трима разсеяни ги търпи от началото на годината. Мудни и разсеяни, чиято майка така, от втори клас вдига рамене и казва-амиии, той си е разсеян, ще се научи...някога. Та така, за наказанията, справедливостта и пр. чудесии в Живота-дали на 10 или на 50 години.

# 31
# 32
  • Мнения: X
Кое точно? Да напишеш двойка на второкласник?

Оценката не е наказание. Само родителите (и някои учители)  всяват този ужас в децата си.
Точно. Особено, ако получаването на оценка, различна от отличен, бъде силно драматизирано вкъщи без да се обръща внимание защо и как е получена.

# 33
  • Мнения: 24 467

Само не прехвърляйте погрешното схващане за целта на оценката на децата си. Ще ги стресирате, наистина. Тя не е ни наказание, ни награда. Не следва да има емоционален подтекст.
Оценката следва да е възможно най- обективното отражение на нивото по даден предмет, до което детето е достигнало на определен етап. Тя целИ да информира детето и родителя за тези факти.
Липсата на каквото и да било изпълнение на поставена задача няма как да бъде оценена по друг начин, освен с кръгла патка. Децата трябва да са наясно с това от І клас и във ІІ, след един компромис, да се сподобият с такава, ако не знаят и предадат празен лист, никакъв лист или такъв, пълен с грешки. Важно е, обаче, това да се прилага еднакво при всички ученици в класа, а не за едни да са компромисите, а за други- патките.
Това няма нищо общо със садизма. Много по- садистично е изграждане у детето на модел, според който то може да прави що си ще и когато си ще, а останалите да му прощават винаги и във всичко. Те това е пълен, макар и неосъзнат садизъм- никаква подготовка за реалността и обричане човека на огромни душевни страдания, когато излети от домашното гнездо /на 18, на 28 или на 58, понеже тя и мама не е вечна/.

# 34
  • София
  • Мнения: 416
Аз също съм против оценките във втори клас. А и нали оценките се поставят за знание, а не за разсеяност. А въпросната учителка, вместо да напише тази двойка, съвсем спокойно е можела да мине да вземе контролното от детето, а след това в тефтера или бележника да напише забележка за разсеяност, а не директно 2.

# 35
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Не, че съм ЗА оценките. Но в случая не бих отишла да се разправям, още повече че тази оценка не е от кой знае какво значение. Понеже какво послание ще дам на детето?Ако има проблем, мама ще го реши. Учителката няма право да пише 2 за неща, за които мама преценява, че няма. Аз успорвам авторитета на учителката. Извинявам детето за това, че било небрежно и разсеяно. Защо пък и следващия път да не е?
Нали затова ходят на училище - за да се научат да бъдат самостоятелни, отговорни, да знаят, че имат задължения и изисквания за изпълняване на тези задължения и за следване на определено поведение, като неспазването на 2-те ще бъде санкционирано.
В крайна сметка училището е пространство на учителя. Той определя правилата там и следи за изпълнението им, той решава кое действие как трябва да се санкционира или поощри.
Ако отсега извиняваме децата, че са разсеяни, как ще разберат, че имат просто задължение в училище - да слушат учителката?!
После се чудим защо в 4 клас сричат и нямат умения да стоят и да слушат 40 минути какво им се говори... ooooh!
И като цяло аз лично не обръщам внимание на оценките, не бих искала и детето ми да учи за оценки. Но пък трябва да знае, че за ненаписана домашна, непредадена контролна отговорността си е негова и толкова. А учителят преценява как да бъде санкционирана. Да си прави сметка следващия път.
Така че вместо да ходя да се разправям с учителката, бих вложила усилия да работя с детето в опит да му изградя полезни навици и поведение за учене и отношение към ученето.

# 36
  • Мнения: 9 990
Последен опит.
Двойката не е написана за разсеяност. Двойката е написана за непредадено  контролно.
Непредадено контролно при присъствало дете на контролната работа може да има по много причини, но то си остава непредадено. Това се третира като предаден празен лист. Т.е. нищо написано, т.е 2-ка.
 

# 37
  • Мнения: X
А въпросната учителка, вместо да напише тази двойка, съвсем спокойно е можела да мине да вземе контролното от детето, а след това в тефтера или бележника да напише забележка за разсеяност, а не директно 2.
Представи си как въпросната учителка няколко пъти подканя децата да предадат тетрадките. Обикновено отиват по две-три, че и повече. Едва ли ги вика един по един и си отмята с плюсче кой е предал. Възможно е да видяла, че детето не е предало тетрадката едва, след като е започнала да проверява. Знае, че е било в час. Вижда, че не е предало. Колко да му пише?

# 38
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Jizzlobber, именно! Peace
Абе какво толкова сложно има?Детето е в клас, за да слуша какво казва учителката. Не чуло, не разбрало и трябва ли да бъде извинено за това?Мама да се намеси?А утре, а другиден?Как това дете ще разбере какво се очаква от него?Ако мама всеки пък му казва, че няма проблем да е разсеяно и да не си предава контролните. Понеже поведение на разправа с учителката казва точно това.

# 39
  • Мнения: 4 841
Аз никъде не прочетох, че е имало РАЗПРАВА  Thinking  Майката дори не е разговаряла с госпожата, поставила двойката, а с класната на детето, и доколкото разбирам разговора е протекъл в относително мирна обстановка - едната се е опитвала да обясни, че такава е практиката, другата - че не одобрява тази практика  Laughing

# 40
  • по света
  • Мнения: 1 587

Само не прехвърляйте погрешното схващане за целта на оценката на децата си. Ще ги стресирате, наистина. Тя не е ни наказание, ни награда. Не следва да има емоционален подтекст.
Оценката следва да е възможно най- обективното отражение на нивото по даден предмет, до което детето е достигнало на определен етап. Тя целИ да информира детето и родителя за тези факти.
Липсата на каквото и да било изпълнение на поставена задача няма как да бъде оценена по друг начин, освен с кръгла патка. Децата трябва да са наясно с това от І клас и във ІІ, след един компромис, да се сподобият с такава, ако не знаят и предадат празен лист, никакъв лист или такъв, пълен с грешки. Важно е, обаче, това да се прилага еднакво при всички ученици в класа, а не за едни да са компромисите, а за други- патките.
Това няма нищо общо със садизма. Много по- садистично е изграждане у детето на модел, според който то може да прави що си ще и когато си ще, а останалите да му прощават винаги и във всичко. Те това е пълен, макар и неосъзнат садизъм- никаква подготовка за реалността и обричане човека на огромни душевни страдания, когато излети от домашното гнездо /на 18, на 28 или на 58, понеже тя и мама не е вечна/.
Естествено е да не защитавам тезата,че поведението на децата трябва да е безнаказано.Прави впечатление като цяло че госпожите очакват от децата в първи и втори клас поведение на възрастни.Няма да и срува кой знае колко на конкретната госпожа да преброи работите и да види че не всички са си предали и да провери кой не е.Да се направи забележка да, дори като толкова държи да напише и на родителите,но двойка в първите две седмици на новата учебна година ми се струва наистина садистично.Това е толкова малко дете,а може завинаги да намрази училището.И учителите трябва да бъдат по хора!!!

# 41
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Ох, като вземете да се захващате на всяка дума!  ooooh! Разправия може да се води и със покоен тон! Mr. GreenВъпросът не е как и с кой е разговаряла майката, а принципен - дали изобщо трябва в случая да разговаря (с какъвто и да е тон, да уточня) и какво послание дава на детето си с това свое решение, било то осъществено, или само обсъждано вкъщи като възможност.
Също в каква посока трябва да са насочени усилията на майката - дали да ходи да защитава детето си и да подронва авторитета на учителя (понеже обикновено, колкото и дискретно да се прави това, детето разбира отношението и действията на майката) или да го научи/възпита, че като ученик то има задължения и неизпъляването им води след себе си последствия, за които то трябва да понесе своята отговорност.
А и представете си какво би станало, ако всяка майка ходи да се разправя за всяка оценка...Пък и отделно така се извежда на преден план огромната значимост на оценките едва ли не...Изобщо за мен се измества фокусът в една друга посока.

# 42
  • Мнения: 9 990
Струва ми се правилно, че майката е ходила да Провери за какво иде реч. Не се е разправяла, доколкото разбрах. Би било добре сега, като знаят, че за непредадено контролно се пише двойка, вместо да се тръшнат и да заемат позиция колко е грешно това, просто да поработят над разсеяността(причините за нея)
Като майка на потърпевшо дете от вечно разсеяни младежи ми се ще да се провикна тук-абе учете ги тези деца бееее, ама съм достатъчно голяма и знам, че Света е Пълен с хора, които не са по наш калъп.
И Оценките нямат много общо с това, само малко.Отделно, че оценката сама по себе си нищо не значи. Уверявам ви, че детето ви и с 3-ки да завърши-на никой няма да му прави нито впечатление, нито света ще свърши. Само родителите умеят успешно обаче , да вкарват децата в някаква схема за тези пусти оценки.

# 43
  • Мнения: 41 524
Попитах я дали според нея това е достатъчна причина, за да му напише двойка в бележника без да провери работата му и отговора беше "Ооо, да, разбира се. Той като не е предал естествено, че ще получи двойка".

Не разбирам защо се самонавиваш newsm78 Съвсем права е учителката. Това е училище, а не клуб по интереси. Освен това защо мислиш се прави диктовката? За забавление на учениците ли? Ми на всекиго трябва да е ясно, че когато се прави някакво контролно, диктовка и прочее после то трябва да се предаде за оценка. Ако не бъде предадена диктовката най-логичното обяснение е, че целта е била нещо да се скрие. А ако става дума за заплес една профилактична двойка лекува заплесите най-добре.

# 44
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Аз пък мисля, че дете във 2-ри клас трябва вече що-годе да е наясно с правилата в училище, да знае какво е контролна и защо се прави, а също, че следва да бъде направена и предадена на учителката. Независимо дали за непредаване се получава 2 или не.

Общи условия

Активация на акаунт