Училището сменя формата на обучение

  • 4 743
  • 61
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 99
При нас казаха, че всичко ще се пише в училището и няма домашни. После сами си признаха, че така децата се приучват да нямат никаква инициатива за самоподготовка и дори се хвалеха как по гласуване на родителите от еди кой си клас им давали домашни - точно, за да имат задължение сами да вършат нещо. Пълен абсурд.

Моите три деца са третирали училището като държавен служител работата: когато часовникът покаже 5( т.е. 1) си взимаме чантата и си тръгваме. Разбирам малкия, че е в шок как така му се удължава "работното време". При това никога не съм имала проблеми с ученето - каката и баткото учат в едни от най-желаните паралелки на НПМГ и влезнаха от първо класиране.

По чисто български тертип, както се налага това нещо, така се и разрешава и текат в момента завоалирани "преговори" между мен и училището. Те намекнаха, че няма да се сърдят да си ходи последните часове, когато са "занимания по интереси" (рязане и глупости). Моята цел е да придърпам още малко чергата към себе си и да си ходи след последния час на преподаване като самоподготовката след него да е в къщи. Срам ме е, че съм принудена да играя в такъв театър.

# 31
  • Мнения: 12 033
Лейди Касиопея, кой нормален възрастен си носи ежеседмично работа у дома за почивните дни? Особено пък, ако тази работа ангажира и семейството му? Не бих си дала детето в такова в училище. Все в града ще се намери и старомодно училище, в което детето ми няма да е по 10 часа задължително и да пише и учи още 20 часа почивните дни. И ми е интересно като е целодневно обучение за по-целесъобразно как така не си написват всичко в училище? А домашното от вторник, което е за четвъртък?
Има и друг вариант - сядам и написвам АЗ лично домашните на детето, щом целта е да има домашно. Има ли - има. Думите трябва да се учат да, но ако е имало три часа по 10 нови думи наведнъж пак не е малко. То реално, ако учителят правилно си организира работата 10 думи се научават още в час, особено първи - втори клас.
Горките деца, които са лишени и от почивни дни, и от пълноценни ваканции.

# 32
  • Мнения: 15 586
Май не обясних правилно.
През седмицата си имат часове по основните предмети, а след всеки час по БЕЛ и математика, веднага идва час по самоподготовка, в който си упражняват наученото от основния час. Затова през самата седмица домашни нямат. Домашните се дават в петък и са за събота и неделя. Затова в 1-ви и 2-ри клас е добре. Но в 3-ти клас през седмицата имат 2 часа ЧО и 1 час ЧП, които колкото и добре да са преподадени, през уикенда трябва да се научат, за да се затвърди наученото, тъй като след тях часове по самоподготовка няма. Отделно по езика, през уикенда трябва да си научат думите, които са взели през седмицата, но заради целодневното обучение не са успели да научат вечер. И се получава натрупване. Не знам в останалите училища с целодневно обучение дали е така, но в нашето беше така до 3-ти клас.

Новите думи обикновено са около 20.

# 33
  • Мнения: 12 033
Лейди, ами тези страници по БЕЛ и математика? Или това е нормалното домашно от петък за понеделник?
Понеже съм работила в занималня, там часовете са разпределени - 2 самоподготовка, 2 занимания по интереси и 2 спорт и отдих. Домашните и уроците трябва да могат да се подготвят за двата часа самоподготовка. Айде да добавим и 1 час от заниманията по интереси за чуждия език, ЧО или ЧП. Но цялата работа звучи или като не добре уплътнено време в часовете за самоподготовка или като не добре премерен обем домашна работа.

# 34
  • Мнения: 15 586
Ами при нас това домашно беше нормално от петък за понеделник.
При дъщеря ми беше така:
Събота - БЕЛ (2 стр.), Математика (2 стр.), новите думи по езика + четене на уроците от седмицата (+ домашно, ако са дали, но рядко даваха).
Неделя - ЧО (2 урока - рядко попълване и на работна тетрадка), ЧП (1 урок - рядко попълване на работна тетрадка), проект, ако е даден по нещо (обикновено имаше все някакъв проект, за който разбирахме в неделя към 18.00 ч Joy)

Да не забравяме, че зимата се стъмва рано. Та докато стане, докато закуси, докато се помотае малко, докато седне да пише и докато свърши - денят минал и навън е тъмно.

п.п. ЧО й беше най-трудно, защото уроците са 2 и се получава скупчване на имена, дати и събития на куп.

# 35
  • Мнения: 10 428
Просто не го пускате на занималня детето и се прибира на обед.
И при нас е целодневна от 1 клас, не е ходила на занималня. Синът ми също.
На едносеменен режим са (НУ)
В Пловдив има занимални и за 5-6 клас в някои училища...
В други теми чета как се вайкат майки, че нямало след 4 клас да са на занималня...
Та случаи всякакви. Ама не е нужно да местите детето.

# 36
  • Мнения: 12 033
Духи-пухи, става въпрос, че в някои случаи  часовете от занималнята се редуват с часовете от училище - БЕЛ и след него само одготовка, мат и сред нея самоподготовка и при този вариант родителят няма избор - няма как детето да не ходи на занималня, защото тя не е в обратната смяна.

# 37
  • Мнения: 10 428
За първи път чувам, че това означава целодневна форма? В Пловдив не знам да има такива училища с редуване на час-домашна.
Всичко е 1/2 ден учене / 1/2 ден домашни (без значение на смени или не)
Това в кой град се случва?

# 38
  • Мнения: 15 586
duhi_puhi - в София има няколко училища с такава форма на обучение. Часовете си започват сутрин в 8,15 и свършват в 17,30, като имат обедна почивка от час и половина някъде, но следобед си имат съвсем нормални часове - не е занималня.

# 39
  • Мнения: 12 033
Аз съм чувала за Провадия за такова училище.

# 40
  • Мнения: 99
Това си е част от наредбата: целодневното обучение може да се организира с учене по всичко и после занималня по всичко или учене по нещо после занималня по нещо, учене по друго - занималня по другото и т.н.
То реално и при нас класът беше целодневен до сега, но на варианта, който казвате: учене и после занималнята. Сега ни казаха, че ще е смесено и не може да го взимаме на обяд.
Мнение на познати майки все пак е, че не би следвало да ми откажат да го взимам след последния час на преподаване с депозирана молба към директора, в която давам основателни причини защо. Ако се получи, ни устройва чудесно Simple Smile

# 41
  • Мнения: 914
За първи път чувам, че това означава целодневна форма? В Пловдив не знам да има такива училища с редуване на час-домашна.
Всичко е 1/2 ден учене / 1/2 ден домашни (без значение на смени или не)
Това в кой град се случва?
И  в Пловдив има такива на целодневно - едното е Димитър Талев, което има 3 такива "иновативни" паралелки. Има и други. Училище, което така премина по средата на етап от полудневно+занималня на целодневно го направиха, за да станат иновативно училище и това им беше иновативността, но така задължиха и всички деца да остават следобяд на училище, иначе част от децата си тръгваха около 15.00 и при проверка от Инспектората учителите имаха проблеми. Опитаха да задължат децата да остават до 17.30, когато свършват и часовете по Занимания по интреси, не се получи. Отделно, че се налагаше да ги събират от няколко класа в една занималня, за да може да им стига финансирането.

# 42
  • София
  • Мнения: 2 132
Целодневната форма на обучение е най-добратаа форма за начален етап. Децата свършват с БЕЛ и математика, както и домашните за тях до обяд, като ги пишат със специалиста, който им преподава в часа, и който знае на кой къде са му пропуските. За след обяда се оставят по-леки два часа и всичко задължително свършва до 14:30, като детето си е написало домашните. След това са 2-3 часа занималня, която не е задължителна. Изобщо много съжалявам, че не открих такова училище когато моето дете беше на тази възраст. Сега преподавам в такова и наистина организацията е само в плюс за децата.

# 43
  • Мнения: 12 033
А защо деца като моя син, който няма нужда от занималня да седи в училище 6 астрономически часа минимум вместо 4? Защо трябва друг да му определя кога да пише? И ако си е написал за 5-10 минути защо трябва да стои и да скучае останалите 25-30 минути? Да не говорим, че деца 1-2 клас 4 часа преди обед са под максимално напрежение - урок - домашно - урок - домашно вместо да разтоварят с леки часове. Къде отиват нормите на РЗИ за натовареността на учениците? БЕЛ, математика и чужд език са с висока степен на натовареност. Според РЗИ първият час трябва да я със средна степен, след това два-три часа висока степен на натовареност и отново лека степен на трудност. Лекия час дори трябва да е предпоследен.Това, което едоброза един не е задължително добър за всички. И обратното важи. Затова родителите трябва да имат избор спрямо нуждите на собственото си дете.

# 44
  • Мнения: 19 302
В чу програмата винаги е целодневна по 9 или 10 часа на ден. Успяват да вмъкнат 10 часа седмично математика и 10 БЕЛ. Няма точно домашни, а всичко се води упражнения. Според мен единствено такава организация си струва, както и тази на сдруженията за език. Иначе е губене на време в занимания по интереси. Децата хем висят в училище, хем нищо не е усвоено.

Общи условия

Активация на акаунт