Училището сменя формата на обучение

  • 4 744
  • 61
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 12 033
Може би, но не за всяко дете е подходящ.тякъв тип училище, имам предвид чисто организационно и като натоварване. Затова е хубаво, когато родителят е избрал едно училище и организация на обучение там, да не се променят условията в движение.

# 46
  • Мнения: 19 302
Да, така е!
Мисълта ми е, че ако ще има целодневно обучение, то по-добре да е този формат, отколкото този със занималня, защото родителите възприемат занималнята като една безплатна забавачница (и то тя донякъде е такава с губи-време часовете за игри по интереси), а не като място за учене. Съответно се започва едно вземане на децата кой когато поиска.

# 47
  • Мнения: 12 033
Занималнята не е задължителна. Тя наистина е социална услуга за работещи родители или родители, които нямат капацитета да помогнат на децата си в подготовката за училище, защото не всяко дете се справя самостоятелно. Голямото ми дете беше направило нервна криза от претоварване в занималнята в първи клас. Първите 2 години поне в училище ми е вдигала температура от преумора. Оставях я за ден-два да си отспи и почине, обикновено се случваше в края на седмицата, и се възстановяваше. Тя имаше нужда някой да й помага с домашните, у дома нямаше кой. В трети клас от две сборни групи направиха една, съответно смени и учителката. Започнаха проблеми т маст от децата от другата група, тя започна да бяга от занималнята и да си пише домашните по улиците, бях разрешила да я пускат в 15:30, ако си е написала. Накрая се оказа, че аз проверявам домашните вечер и обяснявам, а тя не ходи в занималня и е написала нещо друго, а не зададеното от учителката за домашно. В същото време се пишеха забележки, че е без домашно. Аз не бях уведомена, че тя не ходи на занималня, защото не й се пишеха отсъствия. Спрях я. Малкият се справя самостоятелно и няма нужда да ев занималня, съответно не го записвам. Важно е родителя да има избор спрямо нуждите на детето си.

# 48
  • Мнения: 4 764
Според мен дразнещото и, по мое мнение, неприемливо, е да ти сменят формата на обучение по средата на обучението. Без значение какво с какво ще се сменя. Нека въведат нова форма, но тя да бъде за децата, които на есен ще бъдат първокласници. Когато си записал детето в училището, си взел под внимание и формата на обучение и не може след година две да се правят някакви генерални промени, които пак са странни, защото детето ще бъде по цял ден, ама всъщност може да отсъства последните часове. Безумно е.

Ние сме в чужбина - тук от тригодишни до завършване на гимназия са на училище от 8:30 до 16 ч. Следобед нямат по-леки часове. Синът ми има всеки ден домашни, които му отнемат около час и половина на ден. Отделно през двата почивни дни учи и пише по около 3 часа на ден. Той е в двуезично училище и има една идея повече домашни, но и в останалите училища има не малко. Навремето си мислех, че из западните училища нямат домашни заради целодневното обучение, но се оказа, че много съм сбъркала.

# 49
  • Мнения: 99
Затова е хубаво, когато родителят е избрал едно училище и организация на обучение там, да не се променят условията в движение.

Оказва се, че и не може. Получих отговор от МОН, в него се казва, че промяната е законна, но се прави при наличие на условия в училището И желание от страна на родителите. Канят ме да се обърна към регионалното РУО за съдействие.

# 50
  • Мнения: 12 033
Т.е родителите трябва да са подали заявление за смяна на формата на обучение.

# 51
  • Мнения: 99
чилище, което така премина по средата на етап от полудневно+занималня на целодневно го направиха, за да станат иновативно училище и това им беше иновативността, но така задължиха и всички деца да остават следобяд на училище, иначе част от децата си тръгваха около 15.00 и при проверка от Инспектората учителите имаха проблеми. Опитаха да задължат децата да остават до 17.30, когато свършват и часовете по Занимания по интреси, не се получи. Отделно, че се налагаше да ги събират от няколко класа в една занималня, за да може да им стига финансирането.

Ааааа, аз през цялото време си блъскам главата за какво се прави всичко това, като предположението ми беше, че:
1. Дават се повече пари от МОН за такава форма на обучение
2. Осигуряват се (повече) часове за някой учител т.е. работа

О, сега има и вариант 3, който е много вероятен:

3. Искат да си сложат табелката за иновативно училище, защото другите в града са такива....


Mamma Ru, началото на нашата разпра с тях беше, че ни дадоха камара заявления за попълване, под форма на желание: желая да спортува лека атлетика/да учи избираемо БЕЛ бла бла. Едното от тях беше, че желая да премине на целодневна организация и аз казах - не. Tе заявиха, че това го решава пед. съвет, при което аз казах, че тогава изобщо не трябва да ни искат желанието. Класната се смълча, обаче директорката много уверено се изказа как правото е на тяха страна, но от МОН твърдят ето, че не е точно така.

Последна редакция: сб, 24 юни 2023, 14:53 от ivana31

# 52
  • Мнения: 15 588
В нашето училище се опитаха да сменят формата от целодневна на полудневна със занималня, което трябваше директно да обхване всички от 1 до 3 клас. Родителите не бяхме съгласни, събрахме подписки и това така и не се случи.
И аз съм съгласна, че промените трябва да започват от 1-ви клас и родителите да са наясно с формата на обучение, когато си записват детето в дадено училище. При нас децата се записват точно заради целодневната форма и заради езика. Много е некоректно да се сменя формата по средата

# 53
  • Мнения: 99
В нашето училище се опитаха да сменят формата от целодневна на полудневна със занималня, което трябваше директно да обхване всички от 1 до 3 клас. Родителите не бяхме съгласни, събрахме подписки и това така и не се случи.
И аз съм съгласна, че промените трябва да започват от 1-ви клас и родителите да са наясно с формата на обучение, когато си записват детето в дадено училище. При нас децата се записват точно заради целодневната форма и заради езика. Много е некоректно да се сменя формата по средата

100% съгласна. Всеки родител решава какво иска и да знае, че поне до края на съответния етап се кара така. И за мен основен фактор къде да запиша детето 1ви клас беше как се организира обучението.

# 54
  • Мнения: 19 302
Ами да, редно е от новите първи клас да започне промяната.

# 55
  • София
  • Мнения: 2 132
Не е възможно да се направи такава реорганизация частично.

# 56
  • Мнения: 68 658
Целодневната форма на обучение има своите плюсове и минуси. Но специално за 3-ти и 4-ти клас не мисля, че е ОК, защото на децата им идва в повече

Плюсове - през седмицата не се пишат домашни. Обикновено след основния час следва час по самоподготовка, където децата упражняват нещата, които са научили в предишния час по БЕЛ и математика. Поне при нас е така. Имат по 11 часа на ден с около час и половина обедна почивка в която обядват и играят на двора при хубаво време или в класната стая, ако е лошо. Ако директорката направи превилно разпределението на часовете, то сутрин ще са основните часове, заедно със самоподготовката, а следобед ще са разтоварващите часове - физическо, музика, рисуване и т.н. При нас, обаче не е така и сме имали часове по математика в петък последните два часа, когато децата вече са изморени.

Минуси - тъй като през седмицата няма домашни, всички домашни и уроци по всички предмети се изсипват за събота и неделя. Говорим за математика - 2 страници, БЕЛ - 2 страници, ЧО - 2 урока, ЧП - 1 урок и думи по езика, който учат в училище. Като прибавим към това и някой и друг проект, уикенда става напълно зает само с писане на домашни и учене на уроци, и децата реално нямат нито един ден почивка в седмицата.

При нас беше така в 3-ти клас и аз лично много се радвам, че в 4-ти няма да го има вече. Та поне един от двата почивни дни да не правят нищо и да си почиват. За 1-ви и 2-ри клас, обаче е супер, защото нямат разказвателни предмети.

Давам само информация - вие сама си преценете.

как така нямали домашни през седмицата - това не го разбрах?
Домашни при нас даваха всеки божи ден, пишеха се следобеда, за да са готови за следващят ден.
Вашите без домашни ли се явяват всеки ден? Странно доста...
Вечер и уикенд нищо нито е носил нито е писал вкъщи. Всичко там.

# 57
  • Sofia
  • Мнения: 5 951
Плюсове - през седмицата не се пишат домашни. Обикновено след основния час следва час по самоподготовка, където децата упражняват нещата, които са научили в предишния час по БЕЛ и математика.

как така нямали домашни през седмицата - това не го разбрах?
Домашни при нас даваха всеки божи ден, пишеха се следобеда, за да са готови за следващят ден.
Вашите без домашни ли се явяват всеки ден? Странно доста...
Примерно един час БЕЛ, един час самоподготовка (домашни) по БЕЛ, един час математика, един час самоподготовка (домашни) по математика и т.н.
Просто упражненията/домашните си ги пишат веднага след съответния час, а не вкъщи. Това за мен е много добра система. Така не се претоварва детето с домашни вкъщи, ако има нещо неясно - учителката е там, а и им е още прясно наученото. Отделно детето се научава да си разпределя времето.

# 58
  • Мнения: 68 658
Ами пише че упражняват нещата, не че пишат домашното. За мен това са различни неща, но може и да не съм схванала какво се има предвид.
Тоест в часа по самоподготовка упражняват нещо, а домашното остава за писане в събота.

# 59
  • Sofia
  • Мнения: 5 951
Е, то домашните са именно това - да се упражни наученото.
Домашните се правят в часовете по самоподготовка.

Общи условия

Активация на акаунт