Малка кола автоматик

  • 5 736
  • 53
  •   2
Отговори
# 30
  • Мнения: 2 902
Не е задължително, някои автокъщи дават 6 месеца гаранция на употребяваните автомобили. Официалните представители също често дават 6 месеца на тези с изтекла гаранция. Иначе те всички автомобили са проверени въпроса е, ти на чия проверка вярваш и няма ли да искаш твой майстор да я види колата.
А и разговора беше за цените - твърдиш, че 3-6 годишни коли са по евтини от 10+ годишни, в което няма никаква логика.

# 31
  • Мнения: 335
Видно е, че има.

# 32
  • Мнения: 6 963
Аз след известен гърч стигнах до заключението, че по-добре изначално да дам малко повече пари за читава кола, отколкото после в ремонти, а понякога повредите, които възникват по една евтина кола могат да бъдат и опасни без значение дали е минала ГТП. Първата ми кола беше ръчка, за да свикна с ръчните - идеята ми беше да изкара 2-3 г. В крайна сметка едвам издържахме с нея година и половина, набила съм над 4000 лв само в ремонти - тойота беше, уж здрава, ама... моят екземпляр не беше от здравите. Ремонтите на тойотите са си цифра - само една дюза (от 4 общо) излиза 1600 лв, а втора ръка повечето са в лошо състояние. Накрая я продадох с въздишка на облекчение като максимално честно описахме проблемите на новия собственик - даже ходихме заедно в сервиз да му я разгледат и тя там показа още проблеми та сваляхме от цената. Сега карам хонда автоматик, също не е нова, но с нея много внимавахме - преди да я купим нашите майстори я прегледаха от всички посоки най-подробно, дала съм доста повече пари за нея - като читава и много добре поддържана кола си държеше висока цена, но е толкова по-комфортно и спокойно карането с нея, че си струва всеки лев. С тойотата ми беше писнало да тръгвам и да не знам ще стигна ли - колко пъти сме се прибирали с пътна помощ не е истина.

# 33
  • Мнения: 107
Напълно съм съгласна, в този смисъл  сме се насочили  към 15000, около 120х км и около 2013г. Добри ли са тези параметри за първа кола на момиче , автоматик

# 34
  • Мнения: 10 418
На моя син за 1 кола му взехме един Смарт за 3000, негов набор. Ходи си го оправя сам вече с приятели 😁 Разглобява го и го сглобява за норматив. За момента главно на училище ходи с нея и джътка из града.
Като се понаучи, да си купува като иска...
Моята 1ва кола беше Опел Корса с 3 години по-малка от мен 😁😁😁
Такива сложности и скъпости за 1 кола не бих.. ама някои и нови купуват. Всеки си знае.
Така че каквито параметри сте си преценили.

# 35
  • Мнения: 6 963
Напълно съм съгласна, в този смисъл  сме се насочили  към 15000, около 120х км и около 2013г. Добри ли са тези параметри за първа кола на момиче , автоматик
Да, стига да успеете да подсигурите колко са км наистина и да ви позволят да я проверите в сервиз (ако отказват - директно режете). Лошото е, че рядко са истински км. Моята фатална тойота се водеше на 215 000 км, реално сигурно са били 400х+... Колите, ако не са поддържани добре започват да правят проблеми на около 150 000 км. Особено пък, ако е дизел - започва се една битка с дпф филтър, катализатор, дюзи... Нашето гориво е некачествено и бързо ги съсипва. Много е важно как е гледана от предния собственик, но и това е хвърляне на таро, защото сервизните книжки се фалшифицират. Майсторите освен да я пуснат на диагностика трябва хууубаво да я огледат за ръжди, корозия, течове на масло (цвета на маслото и консистенцията му, включително това на скоростната кутия)... това са реалните неща, по които може евентуално да се предполага как е карана и поддържана.

Ако трябва да съм честна, много се съмнявам кола от 2013 г да е на реални 120х км, макар че не е невъзможно. Вижте "върнати от лизинг" на различни марки - там км са доказани и масово коли на по 3-4 години са на по 150х км. Какво остава за 10-годишна кола. Но не е невъзможно, просто от сайтове тип mobile, carsbg и тн няма как да сте сигурни. Аз честно казано, бих разгледала върнатите от лизинг с този бюджет. Има и не особено мощни коли, малки, които са в диапазона 15-18 000лв и поне знаете, че са поддържани, защото първите 5г се обслужват по сервизна книжка в официалния сервиз - това е задължително условие докато колата се изплаща и тече гаранцията. Аз не бих гледала даже марката толкова, колкото конкретната кола.

На първо четене ми изскочи това: https://occasion.sfa.bg/peugeot-208-active-12-vti-82-etg5-s&s-eu … 00d64b41f9d31a7ba& Изглежда подходящо.

# 36
  • Мнения: 107
Много благодаря  за линка, колата е супер,  отговаря даже и на 1 от търсените марки, ще я имаме предвид,  благодаря още веднъж

# 37
  • Мнения: 2 902
За автоматика трябва да се гледа с какъв тип кутия е. Така наречените роботизирани, които французите слагат на ниския клас, са много проблемни и чупливи. С 82 коня на магистралата ще трябва да слиза да бута за да минат хълмовете около София.
В България масовия годишен пробег е под 10k, та може да са си съвсем реални километрите, още повече за градска кола, а не туринг лимузина. Но нее са толкова важни километрите, а как е карана и как е поддържана. Има коли дето изкарват и над милион километра, има такива дето и 10k не изкарват.

Последна редакция: сб, 30 сеп 2023, 19:07 от bboiko

# 38
  • Мнения: 6 963
За автоматика трябва да се гледа с какъв тип кутия е. Така наречените роботизирани, които французите слагат на ниския клас, са много проблемни и чупливи. С 82 коня на магистралата ще трябва да слиза да бута за са минат хълмовете около София.
В България масовия годишен пробег е под 10k, та може да са си съвсем реални километрите, още повече за градска кола, а не туринг лимузина. Но нее са толкова важни километрите, а как е карана и как е поддържана. Има коли дето изкарват и над милион километра, има такива дето и 10k не изкарват.
Е, с 82 кс такава мъничка кола ще си я кара нормално момиче с прясно изкарана книжка. Аз съм карала опел мерива 75 кс и да, няма да летиш със 160 км/ч, ама за нормално каране на пресен шофьор е ОК. За останалото съм съгласна.

# 39
  • Мнения: 2 902
Ограничението на магистралата е 140 км/ч, но с тоя двигател на изкачване ще се затрудни да поддържа повече от 110, а ако е натоварена колата и 100. Което при натоварен трафик е не само изнервящо, но и повишава риска като всички се бутат да те изпреварват. По планинските проходи е същото - ще се падне зад някой камион или автобус и с часове няма да може да изпревари.
Просто това е кола правена за в града и най-вече за максимална икономия. Ако ще се кара така - чудесно, ако ще иска да ходи и на море с нея по-добре да се гледа нещо с поне 100 коня. Пак същите модели, тях ги има и с по-мощни двигатели.

# 40
  • Мнения: 6 963
Ограничението на магистралата е 140 км/ч, но с тоя двигател на изкачване ще се затрудни да поддържа повече от 110, а ако е натоварена колата и 100. Което при натоварен трафик е не само изнервящо, но и повишава риска като всички се бутат да те изпреварват. По планинските проходи е същото - ще се падне зад някой камион или автобус и с часове няма да може да изпревари.
Просто това е кола правена за в града и най-вече за максимална икономия. Ако ще се кара така - чудесно, ако ще иска да ходи и на море с нея по-добре да се гледа нещо с поне 100 коня. Пак същите модели, тях ги има и с по-мощни двигатели.
Не знам дали ще се вмести с този бюджет за по-мощна кола автоматик поне от върнатите от лизинг. Със сигурност ще стане с много коли от автокъщи, но там трябва наистина да е с някой познат, който разбира и задължително щателен преглед при доверен майстор. Автоматиците си държат по-висока цена.

# 41
  • Мнения: 107
А какво  мислите за вноса от Швеция, пише че ппц са на реални км и Vin номера всеки ли може да му направи проврка

# 42
  • Мнения: 6 963
А какво  мислите за вноса от Швеция, пише че ппц са на реални км и Vin номера всеки ли може да му направи проврка
Според моя майстор Вин номера не винаги дава сигурен отговор за км. Знам, че за някои марки може да се разбере по софтуера на колата (мисля, че бмв-тата са така). Със сигурност реални километри може да получите или от върнати от лизинг, или от Америка, където се води много точна документация. Честно казано, наистина няма смисъл от забиване в километража освен, ако не е колосален. Най-важното е дали колата е поддържана добре, обслужвана редовно, навреме са сменяни частите с читави и тн. Затова майстор най-добре може да ви каже дали покупката си заслужава като огледа какво представлява конкретната кола отдолу и отвътре. Може един автомобил да е каран 100х км, но да е така зле поддържан, че да е в по-лошо състояние от друг, каран 180х км, например. Затова се гледа за ръжди, за корозия, хубаво е да огледате и вътре салона - то си личи като е тотално съсипана предна седалка, волан... значи колата е карана много и не е пазена кой знае колко.
Аз затова побутвам върнатите от лизинг за хора, които нямат близки майстори и не разбират много от коли да се ориентират (каквато съм и аз). Поне там знаеш, че едни 5г е обслужвана редовно и в официалния сервиз. И като вземеш кола на 5-7 г знаеш какво взимаш. Те са по-скъпи, но ако се търси кола, която ще се кара дълго (не взета само за обучение, например), според мен, си заслужава.
В автокъщите (за мен поне) е тъмна Индия, особено ако не позволяват сериозен преглед преди покупка. Хиляда неща не могат да се видят без да я вдигнат - течове на масла, ръжди, състояние на ходова част... Какво като я запалите за тест драйв (обикновено 20 мин) - те наливат добавки, пренастройват софтуера, да изглежда ОК и да се потулят разни шумове и лампички, подскачане при смяна на предавки и тн. И да вдигнеш капака можеш да видиш точно нищо - евентуално дали е сменен акумулатора скоро.
Нашата тойота като я продавахме - първо момчето дойде с негов познат дето уж много разбира и от първи прочит заяви "Ау, жестока е, перфектна". Ние сме честни хора и го заведохме с колата в сервиз (по негов избор) преди да я вземе и се почна - тук теч на масло от скоростна кутия, едната дюза още леко връща гориво... това се видя в сервиза вече вдигната. Заведохме я в моя сервиз пак с купувача до нас - дюзата се наложи само да се затегне, но другото се оказа проблем с помпа, 600 лв ремонт от ден 1, за да я кара, първоначално даже майсторите мислеха, че е спукано маркуче, ама найн. Ние намалихме цената за човека. В автокъща никой няма да ви остави да я карате по майстори, цял ден да я оглеждат в 2 сервиза. Последната автокъща, на която звънях отказа изобщо преглед. Там се купува с широко затворени очи и с надежда да е на късмет. Което може и да стане, разбира се. Simple Smile Ама... аз не се престраших така.
Оле, много дълго стана, с кафето ми се отприщи клавиатурата. Grinning

# 43
  • Мнения: 107
За не много вещи в областта е много полезен пост, няма много голямо предлагане на малки коли автоматик по лизинговите, затова  и към къщите гледаме.  Много скочиха цените и да даде човек 20 х за първа кола....но ще гледаме още малко

# 44
  • Мнения: 2 902
Според мен цената на първата кола трябва да е обвързана с доходите на собственика, защото иначе се създава лоша финансова култура. Ама в България това масово се прави друго.

Общи условия

Активация на акаунт