Малка кола автоматик

  • 5 831
  • 53
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4
Здравейте, дами, въпросът ми е какъв автомобил, автоматик , ще ми препоръчате за дъщеря ми( не ще и да чуе за ръчни скорости).
Току-що взела книжка, съответно първа кола. Нямаме кой да ни помогне с избора ( баща, приятели и т.н.), та търся вашето мнение и опит, бюджета ми е около 4,500 лв.
Благодаря, бъдете здрави 🌹

# 1
  • Мнения: 75
Привет! Аз имах същите изисквания към покупката на автомобил. До сега съм карала 2 Смарта фор ту, а в момента карам Нисан микра. Доволна съм от автоматичната скоростна кутия. Смартовете ги взимах за под 2000 лв, но и затова ги карах по 2 години, защото не вкарвах в тях пари за ремонт. С Нисанчето се изхвърлих, но съм доволна от него. Ще видя колко ще ми издържи ашлашкото каране.

# 2
  • СИ
  • Мнения: 4 406
Лично аз не знам каква малко по-свястна кола с АСК може да се купи за 4500 лева.

# 3
  • Мнения: 2 918
Автоматик за под 10 хиляди лева е торба с проблеми. Ако не се оправя със скоростите по-добре инвестирайте в допълнителни часове с инструктор.

# 4
  • Мнения: 46 551
И ние търсим нещо подобно. Въпреки че нямаме твърд таван на цената, за първа кола не виждаме смисъл от по-сериозна инвестиция. Ремонтите не ни притесняват, защото я разглеждаме като временен вариант, докато се я поучука и се научи да кара.
Засега сме се ориентирали към Ауди А3 и голф.

П.П. Оправя се със скоростите, но иска да се възползва от екстрите на времето, в което живее.

# 5
  • СИ
  • Мнения: 4 406
И ние търсим нещо подобно. Въпреки че нямаме твърд таван на цената, за първа кола не виждаме смисъл от по-сериозна инвестиция. Ремонтите не ни притесняват, защото я разглеждаме като временен вариант, докато се я поучука и се научи да кара.
Засега сме се ориентирали към Ауди А3 и голф.

П.П. Оправя се със скоростите, но иска да се възползва от екстрите на времето, в което живее.

И тук една дама много настояваше за Ауди преди време... Наскоро ревеше и се чудеше какво друго да търси, че ремонтите идвали доста дебело.             Smile
Като за първа кола на млад шофьор се търси нещо евтино и дуракоустойчиво. Екстрите и цвета не са от такова значение. Естествено, всичко зависи от родителския бюджет. Някои купуват и нови коли висок клас за наследниците.       Smile

# 6
  • Мнения: 46 551
Имали сме и сме наясно с всички проблеми и предимства, затова е вариант, към който сме се насочили.
Скрит текст:
С гадже бивш автомонтьор и баща с такова хоби, няма да плаща за труд Simple Smile

# 7
  • Мнения: 2 918
П.П. Оправя се със скоростите, но иска да се възползва от екстрите на времето, в което живее.
Екстрите струват пари.
Скоростната кутия не е нещо което може просто да отлагаш като ремонт, не е козметично като боята, лака и пластмасите. И е относително трудно да се хване при кратък тест-драйв.
Ама щом толкова разбират бащата и гаджето да тръгват по обяви да ѝ търсят кола, защото в този бюджет си е на 100% до конкретната бройка, а не модел или марка и в голяма степен е късмет.

Ауди А3 е просто по-скъп Голф, та лош избор при ограничен бюджет. Гледайте не-премиум марките и внимавайте да не е с роботизирана кутия, каквито слагат французите.

# 8
  • Мнения: 1 084
За този бюджет няма да намерите. Наскоро купих кола с ръчка за 5600. Изяде ремонт за още 2 хилки. Добре, че мЪжа ми ме подпомогна финансово и изобщо. Пазарът и вносът на коли са свити. Като човек, който 9 години бе кара кола след вземане на книжка, мога да кажа едно. Това беше и моя проблем. Опря ножа до кокала, наложи се да седна и да карам. Автоматична в моя бюджет нямаше как да намеря. Мъжът ми ме учи с огромно търпение и
и внимание. Потеглянето се учи като всяко нещо. Първо се почва по наклон, после наравно и накрая нагорнище. Трудно е, с повече часове кормуване може да се научи. Не е задължително и да ходи на опресняване, може да се заеме с нея баща и примерно в свободното си време.  Аз например не успявах да паркирам, викала съм мъжа ми пред блока като се прибирам да я гарира. Гледала съм го и от него се учих. Ръчната скоростна кутия е за предпочитане, ремонта е много по евтин и прост.

# 9
  • Beyond the stars
  • Мнения: 7 860
Миналото лято си взех Дайхатцу Cuore автомат 2008 . Мъничка, бензин, 60 кончета. Супер ми е. Но бюджета трябва леко да вдигнете. С регистрацията ми излезе 6 хил. Отделно профилактики. Имам колежка с Голф автомат 2002, ако не се лъжа, и е доволна. Помня че за около 4 хил я взе, ама преди 3-4 години.

# 10
  • Мнения: 8 957
Тойота Ярис Версо.
Старичка е, но като за учене става.
Купих я около посочения бюджет  преди година и половина. Сега сигурно цените са други.

# 11
  • Мнения: 10 526
Още един глас за смартче. Синът ми това кара за първа кола, 2600 лв.
Аз имах Опел Корса преди 20+ години за първа кола.

# 12
  • Мнения: 715
Мислех да предложа VW Polo, Lupo и Fox, но като проверих цените в mobile.bg Scream А всъщност за тези модели съм чувала само добри отзиви, най-вече в частта "нисък разход". Не съм чула някой да се оплаква от ремонти.

Бих Ви посъветвала да говорите с девойката и да обмислите вариант за автомобил с ръчна скоростна кутия - ще и бъде некомфортно, знам. Но ако от сега седне в автоматик, може да забрави за всички професии, свързани с каране на служебен автомобил, или пък какъвто и да е чужд, независимо от ситуацията. Според мен е по-разумно да свикне първо с ръчните скорости.

# 13
  • Мнения: 335
Ако ще купувате кола автоматик е хубаво да направите поне две неща задължително:
1. Покарайте колата да загрее хубаво автомата/не колата/ кутията.  В градски условия тръгване спиране, после извънградско и вижте как превключва скоростите. Трябва да е плавно, без удари и без излишно качване на оборотите. Ударите се получават най-често при сваляне на скоростите.
2. Закарайте колата на диагностика след това, за да се види компютъра на автомата записал ли е нещо или имало ли е записано от преди това. Да проверят и маслото дали е черно или розово червено. Ако е черно бягай надалече.

Направете тез две неща, защото наскоро на един приятел за автомата му взеха 5400лв. А кола до 4000лв да дадеш тая сума няма да е рентабилно.

# 14
  • Мнения: 8 890
Ако ще купувате кола автоматик е хубаво да направите поне две неща задължително:
1. Покарайте колата да загрее хубаво автомата/не колата/ кутията.  В градски условия тръгване спиране, после извънградско и вижте как превключва скоростите. Трябва да е плавно, без удари и без излишно качване на оборотите. Ударите се получават най-често при сваляне на скоростите.
2. Закарайте колата на диагностика след това, за да се види компютъра на автомата записал ли е нещо или имало ли е записано от преди това. Да проверят и маслото дали е черно или розово червено. Ако е черно бягай надалече.

Направете тез две неща, защото наскоро на един приятел за автомата му взеха 5400лв. А кола до 4000лв да дадеш тая сума няма да е рентабилно.
какво значи, ако е черно маслото?

# 15
  • Мнения: 335
Ако ще купувате кола автоматик е хубаво да направите поне две неща задължително:
1. Покарайте колата да загрее хубаво автомата/не колата/ кутията.  В градски условия тръгване спиране, после извънградско и вижте как превключва скоростите. Трябва да е плавно, без удари и без излишно качване на оборотите. Ударите се получават най-често при сваляне на скоростите.
2. Закарайте колата на диагностика след това, за да се види компютъра на автомата записал ли е нещо или имало ли е записано от преди това. Да проверят и маслото дали е черно или розово червено. Ако е черно бягай надалече.

Направете тез две неща, защото наскоро на един приятел за автомата му взеха 5400лв. А кола до 4000лв да дадеш тая сума няма да е рентабилно.
какво значи, ако е черно маслото?

Значи, че е на много км и на кутията не е обръщано внимание и е възможно да има графитни отлагания, износване на фрикционните дискове. Тези масла са много по-скъпи от двигателните.

# 16
  • Мнения: 10 526
Подкрепям за кутията. Ама и там си е до късмет. Ако има проблем, но са го сменили, за да замажат... ще го разбереш пак скоро.
Та общо-взето, както всичко при 2ра ръка коли, си е на късмет Simple Smile

# 17
  • Мнения: 464
Момичета, и аз съм на тема "малка кола автоматик", без да искам да спамя темата разбира се де, имаме един семеен приятел, който има сервиз за коли, и един ден го подложих на кръстосан разпит. Общо взето мнението му е, че за малка женска кола автоматик, най-сполучливи са Тойота Ярис, с двигател 1,3., и Фолксваген Поло. От опита му в сервиза това е неговото професионално мнение. Аз от около месец гледам из обявите за Тойотите, тази неделя уж ще ходим да огледаме две-три, но да видим какво ще изкочи, "мойто мъж" е много претенциозен, че не знам какво ме очаква с него.

# 18
  • Мнения: 4 031
По добре да е претенциозен отколкото да не разбира, да не му дреме и да гледа все най-лесното....

# 19
  • Мнения: 335
Аз съм писала в темат, но да споделя опит. Преди години си харесах една количка - Алфа Ромео Брера, автоматик, той е и роботизиран. С един мой приятел отиваме да я видим, той с лаптопа. Включва, гледа там вика няма грешки. Качваме се да я пробваме и само градско. Минахме 10км и той вика давай още. Минаваме 20, 30 и изведнъж колата взе да придърпва, да не сменя скоростите мазно. И той вика ето затов говорех. После пак я закачи на лаптопа и имаше бая грешки. Иначе напудрена отвсякъде. Та пак си взех същата, но минахме по същата процедура и се оказа читава. Служи ми и до днес вярно.

# 20
  • Мнения: 8 890
Момичета, и аз съм на тема "малка кола автоматик", без да искам да спамя темата разбира се де, имаме един семеен приятел, който има сервиз за коли, и един ден го подложих на кръстосан разпит. Общо взето мнението му е, че за малка женска кола автоматик, най-сполучливи са Тойота Ярис, с двигател 1,3., и Фолксваген Поло. От опита му в сервиза това е неговото професионално мнение. Аз от около месец гледам из обявите за Тойотите, тази неделя уж ще ходим да огледаме две-три, но да видим какво ще изкочи, "мойто мъж" е много претенциозен, че не знам какво ме очаква с него.
и аз зададох този същия въпрос на човек, който се занимава с коли под наем, и ми препоръча Фолксваген  Поло, за жена
Тойотките Ярис са  много хубави, но ремонтие излизат по-скъпички, както и самите части. Аз много харесвам Сузуки.

# 21
  • Мнения: 107
Здравейте и аз съм със същата молба за съвет , бюджетът ни е 12-15000 за автоматик дамска, дали има читави в този диапазон около 10 годишни

# 22
  • Мнения: 335
Здравейте и аз съм със същата молба за съвет , бюджетът ни е 12-15000 за автоматик дамска, дали има читави в този диапазон около 10 годишни

Покрай тази тема се загледах в някои коли. Не знам защо, такива върнати от лизинг на 3-6 години са горе долу едни и същи по цени с тези 10 годишни морги по автосаолоните?!

# 23
  • Мнения: 10 526
Здравейте и аз съм със същата молба за съвет , бюджетът ни е 12-15000 за автоматик дамска, дали има читави в този диапазон около 10 годишни

Покрай тази тема се загледах в някои коли. Не знам защо, такива върнати от лизинг на 3-6 години са горе долу едни и същи по цени с тези 10 годишни морги по автосаолоните?!
Защото може би не гледаш цялата сума за лизинга... обикновено е обявена някаква + вноски за колко там месеци. Хубаво чети
Дай линк?

# 24
# 25
  • Мнения: 10 526
Малко се заиграх... ама сравнявай еднакви модели горе-долу поне...
Ето една кия, примерно
https://m.mobile.bg/details/11694803527128221
https://store.interlease.bg/la-7974-Kia_Ceed_FL_16_CRDi__4_1_mesta.html

Иначе ако видиш, че има дачии за 10-15х, няма общо с други модели... не видях някакви драстични разлики. Един Сеат сравних подобно пак...
Ама ако ти харесва нещо - купувай 😊
Това не е върнат лизинг, това са изкупени автомобили (buyback)
Върнат лизинг е с остатъчна стойност и вноски. И обикновено са на 1-2-3 г.
Ето така например ги пускат ..
https://m.mobile.bg/details/11672321584284721

# 26
  • Мнения: 107
Малко се заиграх... ама сравнявай еднакви модели горе-долу поне...
Ето една кия, примерно
https://m.mobile.bg/details/11694803527128221
https://store.interlease.bg/la-7974-Kia_Ceed_FL_16_CRDi__4_1_mesta.html

Иначе ако видиш, че има дачии за 10-15х, няма общо с други модели... не видях някакви драстични разлики. Един Сеат сравних подобно пак...
Ама ако ти харесва нещо - купувай 😊
Това не е върнат лизинг, това са изкупени автомобили (buyback)
Върнат лизинг е с остатъчна стойност и вноски. И обикновено са на 1-2-3 г.
Ето така например ги пускат ..
https://m.mobile.bg/details/11672321584284721
Много ти благодаря, значи според вас за тези пари нещо добро може да се намери , да не създава проблеми поне няколко  години

# 27
  • Мнения: 10 526
А, гаранция за не-проблеми няма 😁 с колата е като с любовта 😜
Заведи си я в сервиз да я проверят преди покупката..

# 28
  • Мнения: 2 918
Покрай тази тема се загледах в някои коли. Не знам защо, такива върнати от лизинг на 3-6 години са горе долу едни и същи по цени с тези 10 годишни морги по автосаолоните?!
Това няма как да е така, ако се сравняват еднакви модели и спецификации. Пазарът няма да го допусне. Освен това има съществена разлика между върнати от лизинг и buy-back. Buy-back си е същото като да купуваш от автокъща - гаранция-франция.

# 29
  • Мнения: 335
Не ми се спори. Има си телефони, обададете си питайте. То е логично, че като на 5+ или над 100к км няма да има гаранция. Но поне са проверени за разлика от автокъщите.

# 30
  • Мнения: 2 918
Не е задължително, някои автокъщи дават 6 месеца гаранция на употребяваните автомобили. Официалните представители също често дават 6 месеца на тези с изтекла гаранция. Иначе те всички автомобили са проверени въпроса е, ти на чия проверка вярваш и няма ли да искаш твой майстор да я види колата.
А и разговора беше за цените - твърдиш, че 3-6 годишни коли са по евтини от 10+ годишни, в което няма никаква логика.

# 31
  • Мнения: 335
Видно е, че има.

# 32
  • Мнения: 6 970
Аз след известен гърч стигнах до заключението, че по-добре изначално да дам малко повече пари за читава кола, отколкото после в ремонти, а понякога повредите, които възникват по една евтина кола могат да бъдат и опасни без значение дали е минала ГТП. Първата ми кола беше ръчка, за да свикна с ръчните - идеята ми беше да изкара 2-3 г. В крайна сметка едвам издържахме с нея година и половина, набила съм над 4000 лв само в ремонти - тойота беше, уж здрава, ама... моят екземпляр не беше от здравите. Ремонтите на тойотите са си цифра - само една дюза (от 4 общо) излиза 1600 лв, а втора ръка повечето са в лошо състояние. Накрая я продадох с въздишка на облекчение като максимално честно описахме проблемите на новия собственик - даже ходихме заедно в сервиз да му я разгледат и тя там показа още проблеми та сваляхме от цената. Сега карам хонда автоматик, също не е нова, но с нея много внимавахме - преди да я купим нашите майстори я прегледаха от всички посоки най-подробно, дала съм доста повече пари за нея - като читава и много добре поддържана кола си държеше висока цена, но е толкова по-комфортно и спокойно карането с нея, че си струва всеки лев. С тойотата ми беше писнало да тръгвам и да не знам ще стигна ли - колко пъти сме се прибирали с пътна помощ не е истина.

# 33
  • Мнения: 107
Напълно съм съгласна, в този смисъл  сме се насочили  към 15000, около 120х км и около 2013г. Добри ли са тези параметри за първа кола на момиче , автоматик

# 34
  • Мнения: 10 526
На моя син за 1 кола му взехме един Смарт за 3000, негов набор. Ходи си го оправя сам вече с приятели 😁 Разглобява го и го сглобява за норматив. За момента главно на училище ходи с нея и джътка из града.
Като се понаучи, да си купува като иска...
Моята 1ва кола беше Опел Корса с 3 години по-малка от мен 😁😁😁
Такива сложности и скъпости за 1 кола не бих.. ама някои и нови купуват. Всеки си знае.
Така че каквито параметри сте си преценили.

# 35
  • Мнения: 6 970
Напълно съм съгласна, в този смисъл  сме се насочили  към 15000, около 120х км и около 2013г. Добри ли са тези параметри за първа кола на момиче , автоматик
Да, стига да успеете да подсигурите колко са км наистина и да ви позволят да я проверите в сервиз (ако отказват - директно режете). Лошото е, че рядко са истински км. Моята фатална тойота се водеше на 215 000 км, реално сигурно са били 400х+... Колите, ако не са поддържани добре започват да правят проблеми на около 150 000 км. Особено пък, ако е дизел - започва се една битка с дпф филтър, катализатор, дюзи... Нашето гориво е некачествено и бързо ги съсипва. Много е важно как е гледана от предния собственик, но и това е хвърляне на таро, защото сервизните книжки се фалшифицират. Майсторите освен да я пуснат на диагностика трябва хууубаво да я огледат за ръжди, корозия, течове на масло (цвета на маслото и консистенцията му, включително това на скоростната кутия)... това са реалните неща, по които може евентуално да се предполага как е карана и поддържана.

Ако трябва да съм честна, много се съмнявам кола от 2013 г да е на реални 120х км, макар че не е невъзможно. Вижте "върнати от лизинг" на различни марки - там км са доказани и масово коли на по 3-4 години са на по 150х км. Какво остава за 10-годишна кола. Но не е невъзможно, просто от сайтове тип mobile, carsbg и тн няма как да сте сигурни. Аз честно казано, бих разгледала върнатите от лизинг с този бюджет. Има и не особено мощни коли, малки, които са в диапазона 15-18 000лв и поне знаете, че са поддържани, защото първите 5г се обслужват по сервизна книжка в официалния сервиз - това е задължително условие докато колата се изплаща и тече гаранцията. Аз не бих гледала даже марката толкова, колкото конкретната кола.

На първо четене ми изскочи това: https://occasion.sfa.bg/peugeot-208-active-12-vti-82-etg5-s&s-eu … 00d64b41f9d31a7ba& Изглежда подходящо.

# 36
  • Мнения: 107
Много благодаря  за линка, колата е супер,  отговаря даже и на 1 от търсените марки, ще я имаме предвид,  благодаря още веднъж

# 37
  • Мнения: 2 918
За автоматика трябва да се гледа с какъв тип кутия е. Така наречените роботизирани, които французите слагат на ниския клас, са много проблемни и чупливи. С 82 коня на магистралата ще трябва да слиза да бута за да минат хълмовете около София.
В България масовия годишен пробег е под 10k, та може да са си съвсем реални километрите, още повече за градска кола, а не туринг лимузина. Но нее са толкова важни километрите, а как е карана и как е поддържана. Има коли дето изкарват и над милион километра, има такива дето и 10k не изкарват.

Последна редакция: сб, 30 сеп 2023, 19:07 от bboiko

# 38
  • Мнения: 6 970
За автоматика трябва да се гледа с какъв тип кутия е. Така наречените роботизирани, които французите слагат на ниския клас, са много проблемни и чупливи. С 82 коня на магистралата ще трябва да слиза да бута за са минат хълмовете около София.
В България масовия годишен пробег е под 10k, та може да са си съвсем реални километрите, още повече за градска кола, а не туринг лимузина. Но нее са толкова важни километрите, а как е карана и как е поддържана. Има коли дето изкарват и над милион километра, има такива дето и 10k не изкарват.
Е, с 82 кс такава мъничка кола ще си я кара нормално момиче с прясно изкарана книжка. Аз съм карала опел мерива 75 кс и да, няма да летиш със 160 км/ч, ама за нормално каране на пресен шофьор е ОК. За останалото съм съгласна.

# 39
  • Мнения: 2 918
Ограничението на магистралата е 140 км/ч, но с тоя двигател на изкачване ще се затрудни да поддържа повече от 110, а ако е натоварена колата и 100. Което при натоварен трафик е не само изнервящо, но и повишава риска като всички се бутат да те изпреварват. По планинските проходи е същото - ще се падне зад някой камион или автобус и с часове няма да може да изпревари.
Просто това е кола правена за в града и най-вече за максимална икономия. Ако ще се кара така - чудесно, ако ще иска да ходи и на море с нея по-добре да се гледа нещо с поне 100 коня. Пак същите модели, тях ги има и с по-мощни двигатели.

# 40
  • Мнения: 6 970
Ограничението на магистралата е 140 км/ч, но с тоя двигател на изкачване ще се затрудни да поддържа повече от 110, а ако е натоварена колата и 100. Което при натоварен трафик е не само изнервящо, но и повишава риска като всички се бутат да те изпреварват. По планинските проходи е същото - ще се падне зад някой камион или автобус и с часове няма да може да изпревари.
Просто това е кола правена за в града и най-вече за максимална икономия. Ако ще се кара така - чудесно, ако ще иска да ходи и на море с нея по-добре да се гледа нещо с поне 100 коня. Пак същите модели, тях ги има и с по-мощни двигатели.
Не знам дали ще се вмести с този бюджет за по-мощна кола автоматик поне от върнатите от лизинг. Със сигурност ще стане с много коли от автокъщи, но там трябва наистина да е с някой познат, който разбира и задължително щателен преглед при доверен майстор. Автоматиците си държат по-висока цена.

# 41
  • Мнения: 107
А какво  мислите за вноса от Швеция, пише че ппц са на реални км и Vin номера всеки ли може да му направи проврка

# 42
  • Мнения: 6 970
А какво  мислите за вноса от Швеция, пише че ппц са на реални км и Vin номера всеки ли може да му направи проврка
Според моя майстор Вин номера не винаги дава сигурен отговор за км. Знам, че за някои марки може да се разбере по софтуера на колата (мисля, че бмв-тата са така). Със сигурност реални километри може да получите или от върнати от лизинг, или от Америка, където се води много точна документация. Честно казано, наистина няма смисъл от забиване в километража освен, ако не е колосален. Най-важното е дали колата е поддържана добре, обслужвана редовно, навреме са сменяни частите с читави и тн. Затова майстор най-добре може да ви каже дали покупката си заслужава като огледа какво представлява конкретната кола отдолу и отвътре. Може един автомобил да е каран 100х км, но да е така зле поддържан, че да е в по-лошо състояние от друг, каран 180х км, например. Затова се гледа за ръжди, за корозия, хубаво е да огледате и вътре салона - то си личи като е тотално съсипана предна седалка, волан... значи колата е карана много и не е пазена кой знае колко.
Аз затова побутвам върнатите от лизинг за хора, които нямат близки майстори и не разбират много от коли да се ориентират (каквато съм и аз). Поне там знаеш, че едни 5г е обслужвана редовно и в официалния сервиз. И като вземеш кола на 5-7 г знаеш какво взимаш. Те са по-скъпи, но ако се търси кола, която ще се кара дълго (не взета само за обучение, например), според мен, си заслужава.
В автокъщите (за мен поне) е тъмна Индия, особено ако не позволяват сериозен преглед преди покупка. Хиляда неща не могат да се видят без да я вдигнат - течове на масла, ръжди, състояние на ходова част... Какво като я запалите за тест драйв (обикновено 20 мин) - те наливат добавки, пренастройват софтуера, да изглежда ОК и да се потулят разни шумове и лампички, подскачане при смяна на предавки и тн. И да вдигнеш капака можеш да видиш точно нищо - евентуално дали е сменен акумулатора скоро.
Нашата тойота като я продавахме - първо момчето дойде с негов познат дето уж много разбира и от първи прочит заяви "Ау, жестока е, перфектна". Ние сме честни хора и го заведохме с колата в сервиз (по негов избор) преди да я вземе и се почна - тук теч на масло от скоростна кутия, едната дюза още леко връща гориво... това се видя в сервиза вече вдигната. Заведохме я в моя сервиз пак с купувача до нас - дюзата се наложи само да се затегне, но другото се оказа проблем с помпа, 600 лв ремонт от ден 1, за да я кара, първоначално даже майсторите мислеха, че е спукано маркуче, ама найн. Ние намалихме цената за човека. В автокъща никой няма да ви остави да я карате по майстори, цял ден да я оглеждат в 2 сервиза. Последната автокъща, на която звънях отказа изобщо преглед. Там се купува с широко затворени очи и с надежда да е на късмет. Което може и да стане, разбира се. Simple Smile Ама... аз не се престраших така.
Оле, много дълго стана, с кафето ми се отприщи клавиатурата. Grinning

# 43
  • Мнения: 107
За не много вещи в областта е много полезен пост, няма много голямо предлагане на малки коли автоматик по лизинговите, затова  и към къщите гледаме.  Много скочиха цените и да даде човек 20 х за първа кола....но ще гледаме още малко

# 44
  • Мнения: 2 918
Според мен цената на първата кола трябва да е обвързана с доходите на собственика, защото иначе се създава лоша финансова култура. Ама в България това масово се прави друго.

# 45
  • Мнения: 8 890
т.е. в БГ хора без пари си купуват скъпи коли?

# 46
  • Мнения: 107
Според мен цената на първата кола трябва да е обвързана с доходите на собственика, защото иначе се създава лоша финансова култура. Ама в България това масово се прави друго.
Ами не са малко мамини синчета да карат коли по над 100000лв , но повечето хора се съобразяват с доходите си. Нашата дъщеря е студ по медицина, скоро доходи няма да види, кск да и вземем кола под 10000 автомат и да не
Е раздрънкана, Цените много скочиха, но кола на 10 г под 15000 няма

# 47
  • Мнения: 6 970
Да, трябва колата да е по джоба на купувача, но винаги трябва да се има предвид и това, че ремонтите могат да вдигнат цената на една стара кола с много. При самата покупка си има стандартните неща - обслужване с нови масла, филтри - за автоматик само това е към 600-700 лв. Регистрация - 300 лв. Нотариална такса още 200-300, примерно. ГТП, гражданска и винетка - още около 200-250 лв и ей ти на 1500-1700 лв от ден 1. Ако върху това скочат сериозни ремонти изведнъж, защото колата е в лошо състояние, нещата придобиват още по-различни измерения - затова за мен най-практично е да се гледа марка с евтини части и евтина поддръжка, ако няма как да се инвестира повечко за кола в много добро състояние. Opel, някое VW Golf, Nissan micra всички много я хвалят за първа кола...
Аз бих направила така - харесвам си няколко модела - около 100кс, автоматик, не много голяма и със сравнително евтина поддръжка, по възможност с под 200к км километраж, бензин, за да се спестят проблемите на стар дизел. Сортирам обявите в мобиле. Избирам 4-5 финалиста и започвам да звъня с въпрос може ли да се види в мой доверен сервиз. Ако кажат не, директно пас.  Ако кажат да, струва си да се погледне. Simple Smile

# 48
  • Мнения: 2 918
т.е. в БГ хора без пари си купуват скъпи коли?
Да, доста масово.
Но в случая визирам практиката при изкарване на книжка мама и тати да купят кола на детенцето да се учи, често със спестявания от няколко години, и после да плащат и поддръжката и ремонтите защото детето няма доходите за поддръжка на такава кола.
Накрая резултата е 30 годишни хора, които искат пари от родителите си за всеки по-голям разход, защото са се научили, че така е най-лесно.
Разбира се това е въпрос на личен избор и не е забранено, но моите наблюдения са, че не само води до лоша финансова култура, но и до по-лошо кариерно развитие, защото вместо да се борят за по-висока позиция, предпочитат да се облегнат на родителите си. На баницата мекото и на работа лекото както се казва.
Ами не са малко мамини синчета да карат коли по над 100000лв , но повечето хора се съобразяват с доходите си. Нашата дъщеря е студ по медицина, скоро доходи няма да види, кск да и вземем кола под 10000 автомат и да не
Е раздрънкана, Цените много скочиха, но кола на 10 г под 15000 няма
Тоест съобразявате се с вашите доходи, а не с нейните, нищо че е вече пълнолетна. Ваша воля, но никой не е ви е задължил да ѝ купувате кола и тя да е автоматик и под 10 годишна.
И леко с иронията към мамините синчета, че разликата в случая е единствено, че те имат повече пари.

# 49
  • Мнения: 107
Аз не искам да спорим,  всеки си има мнение, но пазара е много динамичен, след 2 години цените ще са в небесата,  10,15 хил за малко по-свясна и най-вепе по сигурна кола мисля , че не са непосилни. Детето се нае да учи медицина , да се лиши от време и от собствени доходи с години, за нас е удоволствие да я подкрепим .

# 50
  • Мнения: 8 890
Идват Хибриди и Електромобили. Скъпички са. Който си купи стара кола, ще има много новоизмислени такси/данъци да плаща, ще ни цакат с околната среда, екологията.
Не мога да преценя дали тези родители са прави или не, като изключим мотива детето да се кефи на марката, една майка може би ще е по-спокойна, ако колата е нова, от гледна точка на безопасност, или точно обратното, детето ще надуе 250км/ч...и повече...

# 51
  • Мнения: 2 918
Колите по принцип с времето само се обезценяват. Каквито и екземпляри да се гледат сега след 2 години ще са по-евтини и какъвто бюджет е заделен след 2 години ще стига за ~2 години по-нова кола. Резки промени може да има само при нови псевдо екологични регулации, но последните са достатъчно скорошни за да не се очакват нови. Даже сега покрай войната ЕС дава назад с регулациите и отлага сроковете.
Данъците за автомобилите в България са страшно ниски, та не могат да мотивират купуването на по-нова кола. Даже еко-зоните дето измислиха са само въздух под налягане.

# 52
  • Мнения: 8 957
Мери 7,ще ти пиша ЛС.

# 53
  • Мнения: 6 970
Разбира се, че е по-добре да се вземе малко по-скъпичка (в рамките на разумното) кола на дете начинаещ шофьор. Първо, най-скапаните стари коли често не са технически безопасни по ред причини и второ, млад шофьор, който не е карал нищо никога не може да разбере, когато има повреда освен, ако не е вече тотално изгърмяло всичко и не пали или не спира. Така че наистина само за безопасността на детето е разумно да не се търси "кола до 3000 лв", защото вероятността да се утрепе като нещо в нея се прецака понеже няма идея как да реагира и не усеща, че има проблем, е голяма. Нашата мина ГТП с отличен 6, а имаше проблем със спирането, който възникна около продажбата и педала на съединителя потъваше странно въпреки че си сменяше предавки - нещо, което усетих доста късно, а опитен шофьор на секундата ще оцени.
Ако ще се учим на самостоятелност, нека е по безопасен начин - да й вземат нормална кола в нормално състояние и тя да си плаща данъците, винетка, ГТП и гражданска, горивото и да си я обслужва и ремонтира с нейни пари. Достатъчно е.

Общи условия

Активация на акаунт