Малка кола автоматик

  • 5 733
  • 53
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 8 806
т.е. в БГ хора без пари си купуват скъпи коли?

# 46
  • Мнения: 107
Според мен цената на първата кола трябва да е обвързана с доходите на собственика, защото иначе се създава лоша финансова култура. Ама в България това масово се прави друго.
Ами не са малко мамини синчета да карат коли по над 100000лв , но повечето хора се съобразяват с доходите си. Нашата дъщеря е студ по медицина, скоро доходи няма да види, кск да и вземем кола под 10000 автомат и да не
Е раздрънкана, Цените много скочиха, но кола на 10 г под 15000 няма

# 47
  • Мнения: 6 962
Да, трябва колата да е по джоба на купувача, но винаги трябва да се има предвид и това, че ремонтите могат да вдигнат цената на една стара кола с много. При самата покупка си има стандартните неща - обслужване с нови масла, филтри - за автоматик само това е към 600-700 лв. Регистрация - 300 лв. Нотариална такса още 200-300, примерно. ГТП, гражданска и винетка - още около 200-250 лв и ей ти на 1500-1700 лв от ден 1. Ако върху това скочат сериозни ремонти изведнъж, защото колата е в лошо състояние, нещата придобиват още по-различни измерения - затова за мен най-практично е да се гледа марка с евтини части и евтина поддръжка, ако няма как да се инвестира повечко за кола в много добро състояние. Opel, някое VW Golf, Nissan micra всички много я хвалят за първа кола...
Аз бих направила така - харесвам си няколко модела - около 100кс, автоматик, не много голяма и със сравнително евтина поддръжка, по възможност с под 200к км километраж, бензин, за да се спестят проблемите на стар дизел. Сортирам обявите в мобиле. Избирам 4-5 финалиста и започвам да звъня с въпрос може ли да се види в мой доверен сервиз. Ако кажат не, директно пас.  Ако кажат да, струва си да се погледне. Simple Smile

# 48
  • Мнения: 2 902
т.е. в БГ хора без пари си купуват скъпи коли?
Да, доста масово.
Но в случая визирам практиката при изкарване на книжка мама и тати да купят кола на детенцето да се учи, често със спестявания от няколко години, и после да плащат и поддръжката и ремонтите защото детето няма доходите за поддръжка на такава кола.
Накрая резултата е 30 годишни хора, които искат пари от родителите си за всеки по-голям разход, защото са се научили, че така е най-лесно.
Разбира се това е въпрос на личен избор и не е забранено, но моите наблюдения са, че не само води до лоша финансова култура, но и до по-лошо кариерно развитие, защото вместо да се борят за по-висока позиция, предпочитат да се облегнат на родителите си. На баницата мекото и на работа лекото както се казва.
Ами не са малко мамини синчета да карат коли по над 100000лв , но повечето хора се съобразяват с доходите си. Нашата дъщеря е студ по медицина, скоро доходи няма да види, кск да и вземем кола под 10000 автомат и да не
Е раздрънкана, Цените много скочиха, но кола на 10 г под 15000 няма
Тоест съобразявате се с вашите доходи, а не с нейните, нищо че е вече пълнолетна. Ваша воля, но никой не е ви е задължил да ѝ купувате кола и тя да е автоматик и под 10 годишна.
И леко с иронията към мамините синчета, че разликата в случая е единствено, че те имат повече пари.

# 49
  • Мнения: 107
Аз не искам да спорим,  всеки си има мнение, но пазара е много динамичен, след 2 години цените ще са в небесата,  10,15 хил за малко по-свясна и най-вепе по сигурна кола мисля , че не са непосилни. Детето се нае да учи медицина , да се лиши от време и от собствени доходи с години, за нас е удоволствие да я подкрепим .

# 50
  • Мнения: 8 806
Идват Хибриди и Електромобили. Скъпички са. Който си купи стара кола, ще има много новоизмислени такси/данъци да плаща, ще ни цакат с околната среда, екологията.
Не мога да преценя дали тези родители са прави или не, като изключим мотива детето да се кефи на марката, една майка може би ще е по-спокойна, ако колата е нова, от гледна точка на безопасност, или точно обратното, детето ще надуе 250км/ч...и повече...

# 51
  • Мнения: 2 902
Колите по принцип с времето само се обезценяват. Каквито и екземпляри да се гледат сега след 2 години ще са по-евтини и какъвто бюджет е заделен след 2 години ще стига за ~2 години по-нова кола. Резки промени може да има само при нови псевдо екологични регулации, но последните са достатъчно скорошни за да не се очакват нови. Даже сега покрай войната ЕС дава назад с регулациите и отлага сроковете.
Данъците за автомобилите в България са страшно ниски, та не могат да мотивират купуването на по-нова кола. Даже еко-зоните дето измислиха са само въздух под налягане.

# 52
  • Мнения: 8 952
Мери 7,ще ти пиша ЛС.

# 53
  • Мнения: 6 962
Разбира се, че е по-добре да се вземе малко по-скъпичка (в рамките на разумното) кола на дете начинаещ шофьор. Първо, най-скапаните стари коли често не са технически безопасни по ред причини и второ, млад шофьор, който не е карал нищо никога не може да разбере, когато има повреда освен, ако не е вече тотално изгърмяло всичко и не пали или не спира. Така че наистина само за безопасността на детето е разумно да не се търси "кола до 3000 лв", защото вероятността да се утрепе като нещо в нея се прецака понеже няма идея как да реагира и не усеща, че има проблем, е голяма. Нашата мина ГТП с отличен 6, а имаше проблем със спирането, който възникна около продажбата и педала на съединителя потъваше странно въпреки че си сменяше предавки - нещо, което усетих доста късно, а опитен шофьор на секундата ще оцени.
Ако ще се учим на самостоятелност, нека е по безопасен начин - да й вземат нормална кола в нормално състояние и тя да си плаща данъците, винетка, ГТП и гражданска, горивото и да си я обслужва и ремонтира с нейни пари. Достатъчно е.

Общи условия

Активация на акаунт